AlXz Skrevet Februar 27, 2016 Skrevet Februar 27, 2016 (endret) Har problemer med en e46. Er org en 316 som er bygd om til 320 Bilen har vært i daglig bruk lenge og fungert fint Problemet er at den sluttet å starte etter at den ble stoppet... Noen ganger har den startet og gått å kjøre, men neste gang man skal starte bare kinner den uten å starte. Nå starter den ikke i det hele tatt. Har forsøkt å taue den igang, men det hjelper ingen ting Slettet feilkoder og leser Ingen feil på ecu med icarsoft scanner etter mange start forsøk (skal prøve igjen litt senere med bedre utstyr) Ews boksen klikker når nøkkel er på plass, som tyder på at alt med startsperre bør være iorden ? Hadde disse feilkodene før sletting Men ingen av de kom tilbake etter endel forsøk, så usikker på om de er relevante Noen tips til feilsøking ? Det er vel en m52tub20 motor (320i bensin, dobbelt vanos) Skal sjekke om bensinpumpa går Endret Februar 27, 2016 av AlXz
vegard89 Skrevet Februar 27, 2016 Skrevet Februar 27, 2016 Ser du har en feil på kamakselsensor. Kanskje prøve og skifte ut den.
AlXz Skrevet Februar 27, 2016 Forfatter Skrevet Februar 27, 2016 Burde ikke feilen på den komme tilbake etter flere start forsøk ? Skal prøve å få lest ut feil meldinger med annet diagnose utstyr litt senere idag, må bare finne igjen utstyret
AlXz Skrevet Februar 27, 2016 Forfatter Skrevet Februar 27, 2016 Testes med volt/ohm måling ? Burde ikke det kommet opp på diagnose ? Fikk ingen feil med bmw scanner 1,4 heller.
E.C. Skrevet Februar 27, 2016 Skrevet Februar 27, 2016 Skal egentlig komme på diagnose. Multimeter gir ofte ikke mye utslag, du skal muligens greie å måle utslag på spenning med multimeteret på magnetiske sensorer (2 kontaktpinner), mens på hall-sensorer så har du 3 pinner og kan i teorien måle kun motstanden, det er ikke alltid det gir et klart svar om sensoren fungerer eller ikke.
AlXz Skrevet Februar 27, 2016 Forfatter Skrevet Februar 27, 2016 Men kan ews utelokkes når ews boks/rele klikker når nøkkelen er på plass ? (og klikker igjen 30sec eller noe rundt der etter at nøkkelen er tatt ut av tenningslås/leser ring)
gullsakar Skrevet Februar 27, 2016 Skrevet Februar 27, 2016 (endret) Tør banne på at det der er kamsensor. På innsugside.. hvis ikke veivsensor. Har du prøvd å bare kinne,kinne,og kinne..? Prøv å hold den i minimum 30 sek. Det skjedde med min og da kom den. Endret Februar 27, 2016 av gullsakar
AlXz Skrevet Februar 27, 2016 Forfatter Skrevet Februar 27, 2016 Har prøvd ganske lenge og flere ganger Forrige eier hadde prøvd en annen veivsensor mente han, uten at det hjalp noe Mye styr å bytte den kam sensoren ?
gullsakar Skrevet Februar 27, 2016 Skrevet Februar 27, 2016 kamsensor på innsugside tar ca 20 min å bytte:)
E.C. Skrevet Februar 27, 2016 Skrevet Februar 27, 2016 Spørs om forrige eier har satt på uoriginale sensorer, de varer ikke lenge. Det verste på M52 er å komme fram til kontakten. Måtte ta av oljefilterhuslokket og ut med filteret. Oljelinjen til vanos måtte også av, men det er fort gjort. Regner med at det er tilsvarende på M52TU. EWS tror jeg ikke det er feil på, virker ikke sånn. Feilene er dessuten i shadow.
MrBrum Skrevet Februar 28, 2016 Skrevet Februar 28, 2016 (endret) Jeg seer du har en bil som er bygd om til 320. Og du har feilkode på 26 Clutch Swich. Denne bryteren brukes i noen land/konfigurasjoner til å hindre motoren i å starte. Hvis du har utenlandske deler på bilen? F. eks fra USA? Men du skriver at den ble stoppet. Hvis den ble stoppet kort tid etter kaldstart, så tipper jeg motoren kan ha druknet i bensin. Skru ut pluggene og tørk. Ha toppladet batteri og kjør starteren. Ikke nøl. Du må ha gassen i bunn og ikke stoppe starteren før den buldrer i gang. Kjent fenomen på BMW sekseren dette hvis den stoppes med kaldstart systemet i gang. Defekt kam sensor skal ikke gjøre at motoren stopper. EWS feilen er shadow og ikke present, så det er ikke årsaken. Endret Februar 28, 2016 av MrBrum
AlXz Skrevet Februar 28, 2016 Forfatter Skrevet Februar 28, 2016 Den ble stoppet med nøkkel, den stoppet ikke ved kjøring
MrBrum Skrevet Februar 28, 2016 Skrevet Februar 28, 2016 6 timer siden, AlXz skrev: Den ble stoppet med nøkkel, den stoppet ikke ved kjøring Derfor tyder det på at den er druknet i bensin.
Sebb9 Skrevet Februar 28, 2016 Skrevet Februar 28, 2016 Har aldri opplevd å drukne en motor med innsprutning. Tipper veivsensor, den kan gi feil på kamsensor. Å måle den med multimeter gir en god indikasjon på om den funker. Skal være rundt 500 ohm. Ellers kan det også være bensinpumpe eller rele.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå