Gå til innhold

Gåen bakaksel/diff/kardang

elknuto
 Share

Anbefalte innlegg

Hallo, lurte på noen ting her, jeg har kjørt en uke med min e46 316i og den har laget noe jævlige ulyder bak, dunking etc. Nå skulle jeg ut å ta meg en kjøretur, og da ville ikke bilen rygge lenger høyre hjul spant, men venstre hjul var låst og da løfta venstre siden av bilen min seg opp. Jeg lurer på hva som skjer fordi vanligvis med diff havari, så hadde ikke bilen gått forover eller bakover. Noen som kunne kommet med forslag til hva som er feil :) takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har kjørt en uke. Har du hatt ulydene en uke, eller kjøpt bilen med ulyder? Kjørt hardt?

Enten er vel differeensialen gåen, elleer om det har skjedd noe med en aksling. Må nok uansett jekke opp bilen og krabbe under og se. Og forsøke å sveive hjulene rundt. Da finner du fort ut av det tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørt med de ulydene en uke, variert veldig hvor mye de har vært men nei ikke kjørt hardt nå som det har smelt i understellet mitt i en uke. Rettelse i innlegget, bilen går verken framover eller bakover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du har vært så heldig og revet diffen løs fra karosseriet.

Det er dog litt trist å høre at "helt jævlige ulyder bak" er for enkelte ikke er nok indikasjon på at noe med bilen er galt, så man bare fortsetter å kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parkbremsen er slakk som f, funker bare akuratt når jeg drar den helt opp men den har vært sånn siden jeg har kjørt den. I går skulle jeg trille bilen inn i garasjen for å bytte toppdekselpakningen og da merket jeg at når jeg trillet bilen bakover var venstre hjul låst, men når jeg trillet den framover så funka det helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...