Gå til innhold

Felg dimensjoner e61 xd

ole.vette
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Har kjøpt en 07 mod 530 xd og lurer på om det er anbefalt å ha ulik dekk dimensjon fram og bak? Hvordan er det med godkjenning av dette? Har sett meg ut 8,5 og 10 +19 tomms Gs concave felger med 235+35+19 og 275+30+19.

Mvh Ole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må vertfall vere 100% sikkert at det er lik rulleomkrets. Ellers vil du øydelegge xdrivegirkassa. 

I tillegg er det greit å vite at det ikkje er same innpress med og uten xdrive. Trur innpress på xdrive skal vere 43. Så kan du vel trekke fra eller legge til 7mm på det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumet virker å være enig i at inntil 1% avvik i rulleomkrets er akseptabelt på xdrive, men absolutt ikke mer.

Ujevn slitasje på dekk kan resultere i mer avvik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig det som Otis sier her. Jeg har ulik dekkdim foran og bak på vår E91 xDrive, 225/35-19 foran og 255/30-19 bak, ifølge willtheyfit.com er det 0,71% avvik. Dette er original dimensjon som faktisk stod oppført som godkjent i vognkortet så var ganske trygg på at det skulle gå. Sjekk gjerne om det samme er tilfellet på din E61, eller om BMW har noen "standarddimensjoner" for ulik dekkbredde foran og bak på E60/61, så pleier det å være dimensjoner som går både for 2wd og 4wd.

edit: såg selv på 235/35-19 og 275/30-19 som du nevner her. Den er enda nærmere 0% avvik enn den dimensjonen jeg bruker, så jeg ser ingen grunn til at det ikke skulle gå bra.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...