Gabz Skrevet Mars 10, 2016 Skrevet Mars 10, 2016 Hola! Har en E39 520d 2002-mod med M47D20. Har merket litt i det siste at hvis jeg ligger med null eller minimalt med gass på ca 1700-2100 rpm og gir litt gass så rykker/napper/hakker bilen. Hvor mye varierer, noen ganger nesten ikke merkbart mens andre ganger kan den nøle i 0,5-1 sekund før det skjer noe når jeg gir gass. Ikke merket noen andre symptomer. Var en periode det ble litt ille, men nå har det roet seg igjen. Har tatt diagnose på den, ingen feil på noe som har med dette å gjøre. Prøvde å bytte LMM uten forskjell. Dieselfilter er byttet, men kan det være at det var noe galt med det til tross for at det er nytt? Var det billigste de hadde på Koed, hvis det er relevant. Noen som har tips eller forslag?
Gabz Skrevet Mars 10, 2016 Forfatter Skrevet Mars 10, 2016 Fant ut at jeg måtte slette/resette adapsjoner i LMM'en, så skal prøve det først.
Poppy Skrevet Mars 10, 2016 Skrevet Mars 10, 2016 Når jeg hadde rykking/napping/hakking var det en coil som var gåen, men det va bensin bil da..
Poppy Skrevet Mars 10, 2016 Skrevet Mars 10, 2016 22 minutter siden, Gabz skrev: Er ikke tennplugger på diesel, vettu Hahah faen det er sant
Otis Skrevet Mars 10, 2016 Skrevet Mars 10, 2016 Dessverre så frykter jeg for at du har dårlig hovedpumpe. Du kan jo lese tråden og se hvordan det ble feilsøkt for min del. Min konklusjon var at pumpen var defekt og IKKE filter. Shattered reagerte på dette 1
Shattered Skrevet Mars 10, 2016 Skrevet Mars 10, 2016 ^samme som skjedde med bilen min (den hadde gått 120 000 lenger enn Gabz' da)
Gabz Skrevet Mars 10, 2016 Forfatter Skrevet Mars 10, 2016 Hmm. Håper ikke det, har ikke råd til det nå.. Men virka mye verre på din da. Min har bittelitt rykking av og til bare, på ganske spesifikke turtall. Den går ikke noe dårligere eller noe heller. Og hvis jeg står på tomgang så går forbruket i kjørecomputer veldig opp, så peker mye til LMM her. Og hvis adapsjonene eller hva det het, forteller bilen feil mengde luft/diesel som skal tilsettes så er jo det en mulighet. Men hvis ikke det hjelper heller så får jeg nok bite i det sure eplet.. Synes det er rart at det ikke kommer opp på diagnose hvis det er noe så "stort" som er dårlig. Og din ble jo verre med høyere turtall? Min har null symptomer over 2200rpm ca.
Shattered Skrevet Mars 10, 2016 Skrevet Mars 10, 2016 Bilen jeg hadde var buttfucked, der var det noe som ikke stemte fra starten av. Men den rykka bare mellom 1500-2000 rpm tror jeg det var.
Gabz Skrevet Mars 10, 2016 Forfatter Skrevet Mars 10, 2016 Skal prøve å resette LMM i kveld så får jeg se..
Otis Skrevet Mars 10, 2016 Skrevet Mars 10, 2016 Om du ser i tråden min så er det beskrevet bedre enn hva du gjengir nå. Og problemet er også beskrevet som at det blir verre over tid. Men jeg vil ikke ha rett, frykter dog for det. Håper for din del at du ikke har dette problemet. Vil bare bistå med å finne problemet.
Gabz Skrevet Mars 10, 2016 Forfatter Skrevet Mars 10, 2016 Ja, skal lese litt bedre når jeg får tid, ble skumlesing. Setter pris på hjelpen! Prøvde å slette adapsjonene fra LMM nå, men hadde ikke riktig programvare så må prøves igjen senere når det er lastet ned. Prøvde også det trikset med å koble den ut, kjøre 400 meter og koble inn igjen, null forskjell. Men live-verdiene til LMM'en viser ca 30 på tomgang, så er vel alt for høyt uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå