Bækkmann Skrevet Mars 13, 2016 Skrevet Mars 13, 2016 Har lenge ønska meg hvit lys i grøftelysa på min E39 da det krasjer fullstendig med xenon hovedlykter og LED i angel eyes.. Men hvordan er egentlig reglene på sånt? Noen sier at det er ikke lov å bytte ut i det heletatt, noen sier det er greit så lenge det ikke er LED, og noen sier alt er lov. Så det går an å bli forvirra.. Hva mener folket? Link til pærer mottas med TAKK..
Bækkmann Skrevet Mars 13, 2016 Forfatter Skrevet Mars 13, 2016 Har sett litt på disse.. http://www.ekstralys.no/products/hb4-xenonlook Er det tillatt da tru?
Reef89 Skrevet Mars 13, 2016 Skrevet Mars 13, 2016 Pærene skal egentlig være E- merket, men i mine 9år bak rattet har aldri hørt eller opplevd noen som har fått for eks. bot for å sette i LED pærer. Det er selvfølgelig lov å skifte pærer. Veitrafikkloven sier at pærer på norske kjøretøy skal være gule eller hvite. Skal du ha hvite lys som matcher hvite angel eyes og xenon så funker det ikke med halogen pærer. De som kaller for "xenonlook" har likevel gult skjær i seg. (jo jeg har testet de også) Så sjekk LED tråden min for pærer.
Bækkmann Skrevet Mars 13, 2016 Forfatter Skrevet Mars 13, 2016 Akkurat! Takk for godt svar! LED går igjennom EU også altså?
Reef89 Skrevet Mars 13, 2016 Skrevet Mars 13, 2016 Har alltid gjort det hos meg På EU sjekker de jo bare om det faktisk er lys der.
Bækkmann Skrevet Mars 13, 2016 Forfatter Skrevet Mars 13, 2016 Riktig.. Så var det feilmeldinger da, men det står det kanskje om i tråden din?
E.C. Skrevet Mars 13, 2016 Skrevet Mars 13, 2016 Jeg kjøpte noen "xenon look" halogen til hovedlys og lyset i disse var hvitt, men det var mye dårligere enn skikkelige halognpærer. Disse ble erstattet etter 2 dager. Når det gjelder tåkelys så vil jeg si at du bare kan finne fargen som du liker og kjøre på med det. I verste fall kan du ta ut lyktene før kontroll, intet montert = intet å bemerke. Grunnen til at jeg sier det er at etter regelverket så skal park + tåke komboen ikke brukes etter mørkets frembrudd. Ergo skal tåkelys skrus av når du greier å skimte lyset fra dem foran bilen, da skal nemlig kjørelys skrus på. Dermed brukes aldri tåkelys til å faktisk lyse opp veibanen og da er det i praksis likegyldig hvilket lys de har, for de skal bare "passe inn" med angel eyes på dagtid.
Bækkmann Skrevet Mars 13, 2016 Forfatter Skrevet Mars 13, 2016 Det er egentlig den tanken jeg også har! Bruker aldri tåkelys på kveldstid uansett..
E.C. Skrevet Mars 13, 2016 Skrevet Mars 13, 2016 Jeg brukte mine også kun på dagtid, men pga uoriginal fanger og litt tull med festene pekte mine litt mye nedover. Dette ga meg feil på PKK. Da valgte jeg like så godt å bruke blendeplater. Så hvis du skulle få trøbbel med å få dem gjennom, så er det som sagt bare å demontere før visning.
Reef89 Skrevet Mars 14, 2016 Skrevet Mars 14, 2016 På 13.3.2016 den 20.55, Kizza95 skrev: Riktig.. Så var det feilmeldinger da, men det står det kanskje om i tråden din? Expand Det meste står på side 1 i tråden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå