Gå til innhold

E60 525d chipping inn og ut?


Tpftww
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann! 

Har en 525d 2005 mod som er chippa med steg 1, nå i det siste har jeg merket at programmeringen er borte, altså chippingen..

Men den slår inn av og til og det merkes godt.. Hva kan være årsaken til at den faller inn og ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Otis skrev:

Det er ikke chippingen som ramler ut og inn, da det er umulig. Men du har en feil med din bil, og dette bør undersøkes.

Hm, har kjørt diagnose flere gangen og ingenting som viser feil... Også når jeg hadde den inne hos en kompis som er bmw-mekaniker så han har jo bmw-diagnoseverktøyet (Glemte helt av navnet nå), der får han jo opp om bilen er chippet eller ikke og den sier at min ikke er chippet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ta en diagnose kan bety så mangt... Men å bare lese av feilkoder er meningsløst om ikke bilen har registrert at feilen er der.
Enkelte ganger må man rett og slett feilsøke enten manuelt eller ved hjelp av PC og se på verdier når feilen er der.

Når det gjelder chipping, så er det ikke så enkelt å se om chipping er utført eller ikke. Såvidt jeg vet, så vil ikke bilen fortelle at den er chippet, men man må se etter x antall overskrivinger på ECU og eller ladetrykk mv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På noen ecuer og riktig versjon av dioagnoseutstyr så "flagges" tuning ja. Men det gjelder primært e6x/e9x. Men den "faller ikke ut og inn". Det er ikke mulig. Enten så er bilen din trimmet, eller så er den ikke, og det er ikke BMW verkstedet best egnet til å svare på.

Gjør som Otis sier, feilsøk ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Hva kan være galt da? Altså, vet at det er akkurat som å spørre hvor langt er ett tau.. men noen forslag om hvor jeg kan begynne?

Byttet katalysator og partikkelfilter i fjor engang ellers har alt vær som det skal..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...