Gå til innhold

Tap av bonus? Kasko


Skulebollen
 Share

Anbefalte innlegg

Klarte og legge bilen opp etter autovernet idag, så jeg fikk striper langs hele siden. Dvs hellakkering av ene siden, så da er jeg redd jeg må bruke forsikringen.

Har kasko og 70% 2 året med gjensidige, aldri hatt skade før.
Problemet er at jeg har mange kjøretøy så betaler nesten 40.000 året i bilforsikringer. Denne skaden vil jo gå utover bonusen. Men er det kun bonus på det ene kjøretøyet jeg mister? Og hvor mye går jeg ned i bonus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg har 70% på 2 året på denne bilen, så er vel likegreit og gå ned i bonus på denne da.. Men går man da ned til 40, eller blir det 60%? Ifølge vgs bonustap kalkulator må skaden koste ca. 25000 for at det skal vere verdt det. Men jeg mener det ikke blir helt reelt om jeg kun går ned til 60% nå, ( Siden jeg er på 2. året med 70 )

Da blir det jo bare dyrere 1 år, så er jeg tilbake til samme forsikringssum. Så får jeg bare lavær og krasje i noen år til :P

Tar gjerne imot innspill her, klarer sikkert og få ordnet skadene for 10.000.. Men frister veldig og få lakkert opp hele siden på skjikkelig lakkverksted og få det strøkent.. Men selvsagt ikke til enhver pris

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, 316 skrev:

Ganske vanlig å ha en skade uten bonustap, eller er det bare jeg som har det? 

 

Kommer ann på hvilket selskap du har det.

Tror ikke det er noen som har det i Gjensidige f.eks.

Der får man heller utbetalt et kundeutbytte en gang i året.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde prøvd å forhandla meg til så lite bonustap som mulig ihvertfall! Du har mange forsikringer hos dem, og de vil ikke miste deg som kunde! Ta en telefon dit og si at du eventuelt kommer til å se på priser på noen andre forsikringsselskap hvis de sier du mister for mye bonus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...