Bimmerlorris Skrevet Januar 28, 2018 Skrevet Januar 28, 2018 Grattis med godkjent bil 🎉 Vi skifta olje og filter på automaten på Brocaten i fjor og bilen gikk dass etterpå. Smalt og slura ved veksling mellom Drive og Revers. Så så vi at bilen ikke sto helt i vater. Jekka bilen mer i ræva sånn at den ihvertfall visuelt sto rett og i vater. Resultat: det gikk på nesten to liter til 😂 Så vær nøye med at bilen står rett og i vater. Brocaten ble god som gull etterpå 👍
viggo E34 Skrevet Januar 29, 2018 Forfatter Skrevet Januar 29, 2018 Takker for det og gode tips. Denne har peilestav på kassa også, noe som gjør det lettere med fylling. Er jo prosedyre på oljeskift på automat med fyll til riktig nivå, start motor og kjør gjennom girene. Peil olje og etterfyll. Kjør en tur slik at olje blir temperert, parker og kjør rolig gjennom alle gir å avslutt i park før peiling og evt etterfylling. En annen ting som kan være værdt å huske med disse gamle automatkassene er at oljepumpa ikke kobles ut i park eller nøytral, så her skal motor stoppes og tenning skrues av i 90sek for så å startes opp før rusing i forbindelse med CO måling. Så denne gangen var jeg inne og sa ifra om dette da jeg har hatt havari på kasse kort tid etter eu på denne før
Bimmerlorris Skrevet Januar 29, 2018 Skrevet Januar 29, 2018 Åja !! Så det er forskjell på disse automatkassene 🤔 Forstår ikke hvorfor de har gjort det så klønete mtp fylling på de uten peilepinne. Kan du da fylle olje i peilepinnehullet på med peilepinne ? Er no dritt å ligge under bilen og pumpe olje inn underifra 😤
viggo E34 Skrevet Januar 29, 2018 Forfatter Skrevet Januar 29, 2018 Fyller i peilehullet ja, grunnen til at deter klønete på dem uten peilepinne er nokk at dette var såkalt livstidsolje...
Bimmerlorris Skrevet Januar 31, 2018 Skrevet Januar 31, 2018 Jeg lurer på hva de tenkte den gangen ang evighetsolje 😂 Greit å ha trua på egne produkter, men all olje forringes med årene og trenger å byttes. Kanskje de ikke hadde trua på at bilene gikk mer enn et par hundre tusen eller ? 🤔
viggo E34 Skrevet Februar 2, 2018 Forfatter Skrevet Februar 2, 2018 Haha, ja er ikke godt å si va di tenkte den gang. Idag ble det byttet olje og filter på kassa, bytta også stabstagsforingene med det samme. Greit med alt som er unnagjort. Ikke spesielt spennende menmen Bimmerlorris og sveigis reagerte på dette 2
Bimmerlorris Skrevet Februar 13, 2018 Skrevet Februar 13, 2018 Ble det noe forskjell etter oljebytte ? Det er uansett godt å vite at en har ny frisk olje og filter
viggo E34 Skrevet Februar 13, 2018 Forfatter Skrevet Februar 13, 2018 Girer kanskje litt finere, ikke mye forskjell. Kassa fikk jo ny olje da kassa ble montert, men hadde feil filter. Derfor dette ble gjort nå, så har man iallefall gitt kassa en sjanse Bimmerlorris reagerte på dette 1
viggo E34 Skrevet Mars 22, 2018 Forfatter Skrevet Mars 22, 2018 Har vært stille hærifra en stund nå, har vært bortreist på jobb så og si 5uker i strekk så bilen står nedsnødd her ute. Det bilder er vel ei uke eller 2 gammelt. Bilde fra idag Nå er det nesten 3 uker fri, å starter friperioden med å grave frem denne i morgen. Blir spennende å se om den starter. Har stått i nærmere 2mnd gjenn nå... Så blir vel en cruisetur før den så får seg en vask å settes inn i ett verkstedlokale for litt pleie, denne blir påspandert en 3stegs polering på lørdag Er heldigvis mildvær så går ann å gi den en skikkelig vask så han kan bare kjøre på med det han skal på lørdag
viggo E34 Skrevet Mars 24, 2018 Forfatter Skrevet Mars 24, 2018 Igår fikk bilen en god vask å klargjøring for polering. Å da er polering igang. Gleder meg enormt til den er ferdig og til å få på sommerhjul etter poleringa er ferdi Nå er vel strengt talt bare rubbing gjort enda på bildene hær så polering gjennstår.
sveigis Skrevet Mars 24, 2018 Skrevet Mars 24, 2018 Å i herrens navn :):). Dette blir en annen 535 !! Sort e34 i den stand på lakk er så digg. Gleder meg til å se ferdig resultat. Hva slags rubbing er brukt her ? viggo E34 reagerte på dette 1
viggo E34 Skrevet Mars 24, 2018 Forfatter Skrevet Mars 24, 2018 Legger ut fra siden hans på fb der han har svart på samme spm bare på engelsk så får du si ifra om skal oversette men regner med det går bra I'm using a 75mm ShineMate EX603 with a medium hard rubbing pad and Cartec Refinish 4800 😅 Jeg kan ikke noe om polering å slikt derfor jeg bruker folk som kan det for å få stell på denne Emils detailing som fikk jobben her
Freakshow Skrevet Mars 24, 2018 Skrevet Mars 24, 2018 gode gud å dårlig den var i lakken før du starta! herregud for en forskjell! viggo E34 reagerte på dette 1
Bimmerlorris Skrevet Mars 25, 2018 Skrevet Mars 25, 2018 Jøss, ja det var no annet ja 😳 Blir spennende å se ferdig resultat 👍 Jeg er usikker på om lakken kan reddes på min, så skal også få dette vurdert av en proff. viggo E34 reagerte på dette 1
viggo E34 Skrevet Mars 25, 2018 Forfatter Skrevet Mars 25, 2018 Han som gjør jobben måtte gi seg i går da det ble seint å var en enorm jobb så etter ca10 timer var han vell hallveis. Men han skal ta den ferdig iløpet av uka. irriterende den bulken på panseret... enorm forskjell mot før
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå