Gå til innhold

Hjelp til kjøp av e46 m3 (Med linker til finn)


 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, kortsluttning skrev:

Noen som kjenner til ombyggingen av denne? Den gikk for 230k for 1 uke sida, men nå er den til salgs igjen. Den ser jo hel og fin ut.  http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=73406300

00_585627635.jpg

For dyrt for en ombygd syns jeg. Vet av erfaring at di er et helvete å bli kvitt igjen siden folk ikke får lån på di

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kortsluttning skrev:

Tror den gule kan gå for 350, hadde jo vært artig med SMG da. Om det ikke blir for mye problemer, og kostnadder. 

Ja løp og kjøp!!! Smg er så inni helvete mye diggere enn manuell!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er mye "bilselgere" der ute

Spør du om de viktige tingene som om bremser, clutch, og dempere har vært bytta, avstand mellom service intervaler, eller om de har dokumentasjon på nye rådelager, om det er forsterka subframe. Så svarer de bare at bilen er tight og fin, men alt det andre vet de ikke noe om. Synd at folk tar så dårlig vare på disse.

Og forhandlere sier bare at bilen skal få full service/sjekk, men ingen har faktisk tatt servicen :P 

De håper vel på å lure en stakkars til å ta bilen usett :P 

Endret av kortsluttning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Every 15K
Microfilter change
Oil change
Valve adjustment

Every 30K
Inspection I

Every 60K
Inspection II
Air filter change
Manual gearbox fluid change
Differential oil change
Spark plug change

Every 100K
Oxygen sensor
Fuel filter change
Water pump/alternator belt

Every 150K
Water/coolant hoses

Every 2 years
Brake fluid change

Every 4 years
Coolant change

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal ikke du komme å "ta" mine biler!

Den røde over her er ikke den samme som lå ute for en uke siden.

Jeg var å så på den på mandag, og den er sliiiiiten. De bildene er fra 2012 tror jeg. Om han som bygget den skrur med samme ferdigheter som han lakkerer så er det rart den fortsatt henger sammen. Malinga flasser nesten av den mens en står og ser på den. Hellakkering må påregnes, samt en skikkelig gjennomgang av interiøret. Jeg gadd ikke engang be ham starte den opp. (den er også bygget på en USA-bil, med mph, bremser uten borring og lavere effekt grunnet katalysator i/nærmere grenrørene)

Den sorte i Molde ble solgt til en fra Trondheim mener jeg. Ser du har fått de samme bildene som meg. :) 

Den svarte som ligger hos forhandler i Bærum til 399.900 ble solgt til dem for 2 uker siden for under 299.000. Jeg var i kontakt med selger, men hadde ikke finansene i orden ennå. Den kommer nok til å ligge til folk har glemt den forrige annonsen.

Det ble solgt en tilsvarende den gule, men med sort skinn til 299.000 for 2-3 uker siden.

Det ble også solgt en strøken svart facelift med nye bremser og alt på stell for 350.000 forrige uke. (samme kveld den ble lagt ut) Ble også solgt til forhandler.

 

SMG er rått. Jeg har ikke noe problem med å kjøpe det.

Ut fra historikken på finn tror jeg kanskje jeg må vente til høst/vinter med å kjøpe. I vinter lå biler til salgs for 250-300k lenge før de ble solgt nå rett rundt påske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Space) Det er nok ikke jeg som tar de :) De forsvinner alltid før selger rekker å sjekke opp om de har subframe skader, eller rådelager har vært bytta.  Syns det er litt drøyt at de skal ha 399 for den i bærum, med 180k på telleren. Var å så på den sist uke, og de må nok ned 300 før jeg vurderer å legge inn et bud.

Stig:  Skulle sjekke på finn nå, men den røde forsvant

Syns det er dårlig at forhandlere driver å kjøper opp, og blir et fordyrende mellomledd :?

Endret av kortsluttning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5,000 miles - intermediate oil service (O/F)
  • 10,000 miles - intermediate oil service (O/F)
  • 15,000 miles - Oil and Safety Service (O/S)
  • 20,000 miles - intermediate oil service (O/F)
  • 25,000 miles - intermediate oil service (O/F)
  • 30,000 miles - BMW Inspection I (I/1)
  • 35,000 miles - intermediate oil service (O/F)
  • 40,000 miles - intermediate oil service (O/F)
  • 45,000 miles - Oil and Safety Service (O/S)
  • 50,000 miles - intermediate oil service (O/F)
  • 55,000 miles - intermediate oil service (O/F)
  • 60,000 miles - BMW Inspection II (I/2)
  • 65,000 miles - intermediate oil service (O/F)
  • 70,000 miles - intermediate oil service (O/F)
  • 75,000 miles - Oil and Safety Service (O/S)
  • 80,000 miles - intermediate oil service (O/F)
  • 85,000 miles - intermediate oil service (O/F)
  • 90,000 miles - BMW Inspection I (I/1)
  • 95,000 miles - intermediate oil service (O/F)
  • 100,000 miles - intermediate oil service (O/F)

 

Ser denne grei ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurte på å dra og se på den i Bærum selv, bare for å sjekke tilstand. Det blir i alle fall uaktuelt når de prøver seg på 120k i fortjeneste på én uke. De la den ut dagen etter den ble solgt for "riktig" pris. 

Sett den i Norrkøping? (på blocket) 

Den ender på 295k om en pruter den ned til 150k. Men det er langt å dra bomtur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den i Bærum hadde mye utstyr, fikk ingen prøvetur.. De hadde den m3'en og ellers bare nye biler, så det er jo mulig de vil bli kvitt den etter en stund. Men ville ikke bydd noe mere enn de kjøpte den for.

Kunn et sett med felger, og burde hatt ny eksos

 

Endret av kortsluttning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...