Gå til innhold

BMW E34 prosjekt


aanung
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann, savnet etter en E34 tok meg så jeg måtte handle en! Endte opp med denne! 

20160328_112235.jpg

Shabby E34 som trengte stell, her var det gåent topplager og punkterte dempere så gikk utrolig pent hjemover. 
Da var det rett hjem og montere nytt topplager, dette ble gjort så den i det minste ble kjørbar igjen.

Ellers sitter det helt nye slissa bremseskiver, nye bremseklosser og coilovers (er det mulig å kjøpe kun dempere? Siden disse er punktert)

Dette må gjøres:

- Rive av sotinga og gjøre det finere.
- Få på nye dempere.
- Få på grøftlys (x)
- Pusse ned og lakkere den på nytt (er rullemalt sånn den er nå)
- Ordne opp i listene. (x)
- Få på ny bakfanger.
Mer kommer vel...

Sånn står den nå:

20160401_163103.jpg

Endret av aanung
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OPPDATERING:

En aldri så liten oppdatering siden sist. :)
Satt en diff som begynte å bli relativt dårlig på den, begynte å bli en helvetes ulyd og begynte å sperre mer og mer, så fikk jeg et aldri så lite kick og begynte å skru ut gamle diffen, så var da å reise etter en ny diff og nye drivakslinger, gikk på med godt mot igjen i dag tidlig og i løpet av en stund fikk jeg den nå på plass. (ikke særlig gøy å holde på med aleine) :-P

Diffen er bare en midlertidlig løsning da det er en annen utveksling så går på noe høyere turtall.

12952895_10205985460899161_1944114688_o.jpg

12959579_10205985459859135_140841963_o.jpg

Ellers har den fått nye plugger og klarglass tåkelykter. Har også fått orden på listene rundt om på bilen.

Måtte selvfølgelig ut å lufte dråget i dag:
12970306_10205985457579078_871559060_o.jpg


Ønsker alle en riktig fin kveld videre!

Endret av aanung
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8.4.2016 at 17.25, RF91 skrev:

Denna såg no beint kjent ut :P Kjøpte denna av ein delvis tilbakeståande trønder litt før forrige vinter :P

Såpass ja, hvordan var den da? Var den alt rullemalt osv?

Nå har det kommet på sommersko! :)

12986469_10206026196517526_670461485_o.jpg

12986539_10206026195597503_1767696729_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var trønderen som rullemalte bilen. Når eg kjøpte den so var den i heilt ufattelig dårlig stand. Heile forstillingen måtte byttast, bremsane fungerte knapt, eine bakdemparen var TOTALT karva, hadde nesten ikkje lys, det stod på ein tds-diff med påstått brems (so den ikkje hadde) og heilt idiotisk utveksling, grøftelysa var knust, hengarfestet satt bom fast og bakfangaren hadde eit digert hol midt på pga nevnte hengarfeste :P

Planen var kun å bruka den ein vinter for so å selga motor/gir og skrota bilen, men so mista eg jobben. Då kunne eg ikkje kjøpa ny bil, so då blei da heller å setta denna i nåkelunde stand :P Har tenkt i ettertid at eg aldri skulle kjøpt bilen, men hadde lyst å sladda vettu. Men eg lærte ein ting: Om da første du seie når du ser ein bil e "Hahaha, fytti satan so jævla stygg den e!" so må du berre stola på magefølelsen og ikkje kjøpa bilen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, RF91 skrev:

Ja, det var trønderen som rullemalte bilen. Når eg kjøpte den so var den i heilt ufattelig dårlig stand. Heile forstillingen måtte byttast, bremsane fungerte knapt, eine bakdemparen var TOTALT karva, hadde nesten ikkje lys, det stod på ein tds-diff med påstått brems (so den ikkje hadde) og heilt idiotisk utveksling, grøftelysa var knust, hengarfestet satt bom fast og bakfangaren hadde eit digert hol midt på pga nevnte hengarfeste :P

Planen var kun å bruka den ein vinter for so å selga motor/gir og skrota bilen, men so mista eg jobben. Då kunne eg ikkje kjøpa ny bil, so då blei da heller å setta denna i nåkelunde stand :P Har tenkt i ettertid at eg aldri skulle kjøpt bilen, men hadde lyst å sladda vettu. Men eg lærte ein ting: Om da første du seie når du ser ein bil e "Hahaha, fytti satan so jævla stygg den e!" so må du berre stola på magefølelsen og ikkje kjøpa bilen :P


Såpass ja, så det var du som gjorde den i någenlunde stand att ja, er ikke så fryktelig ille nå lenger da, får ny sprøytelakk i sommer, nye kanaler osv så kommern seg. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den trengte litt behandling, kan du sei! :P Blei ikkje heilt 100% mens eg hadde den pga eg hadde den ikkje på 4hjulskontroll etter at eg skifta styresnekka. K-sport'ane funka utmerket mens eg hadde den, men lure på om Markus har køyrt bilen ganske friskt iom begge framme blei pungtert litt etter at eg solgte den til han :P 
Da blir bra med litt nytt stål og ein fersk farge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 14.4.2016 at 13.36, RF91 skrev:

Ja, den trengte litt behandling, kan du sei! :P Blei ikkje heilt 100% mens eg hadde den pga eg hadde den ikkje på 4hjulskontroll etter at eg skifta styresnekka. K-sport'ane funka utmerket mens eg hadde den, men lure på om Markus har køyrt bilen ganske friskt iom begge framme blei pungtert litt etter at eg solgte den til han :P 
Da blir bra med litt nytt stål og ein fersk farge ;)

Kan jeg få spørre deg om hvor du kjøpte coiloversene? Meget "behagelig" å kjøre med punkterte dempere så må kjøpe meg att no, du som kjøpte tårnlagrene å sikkert? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 15.4.2016 at 22.04, aanung skrev:

Kan jeg få spørre deg om hvor du kjøpte coiloversene? Meget "behagelig" å kjøre med punkterte dempere så må kjøpe meg att no, du som kjøpte tårnlagrene å sikkert? :)

Kjøpte dei av ein kar i Bergensområdet. Han sa dei hadde stått på 540'en hans og var nesten ikkje brukt. Trur ikkje dei var so lite brukt so han sa, men dei var i god stand hvertfall :) Litt gris på den eine framdemparen då ein eller anna beholdar visstnok hadde eksplodert :P

Endret av RF91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...