H4XS Skrevet April 2, 2016 Share Skrevet April 2, 2016 (endret) Hei. Hadde nå EU-Kontroll nå nylig på min e82, etter at jeg fikset noen små problemer(elektrisk og kosmetisk), hadde bilen 0 feil. Det var det jeg trodde. Kjørte 2 turer med den på rundt 1000km (Moss-Hemsedal-Moss og Moss-Trondheim). Siden bilen har nå stått stille i 3 dager tenkte jeg å starte henne opp og kjøre en liten tur rundt om i nabolaget. Startet å kjøre litt og hørte noe ulyd fra venstre side foran, tenkte at det var bare bremser, siden bilen sto stille i noen dager. Kjørte 20 meter til, lyden forsvant ikke helt og i tidleg kom det lukt av noe svidd. Gikk ut og fant at bilen var "slammet" ned på venstre foran, hva kan det være? Så ikke noe synlige lekkasjer på parkeringsplassen/ inne i hjulbuen. Nå har ikke lyst til å flytte på bilen i det hele tatt, da jeg er redd for å gjøre større skader. Er det feil som burde blitt lagt merke til under EU-Kontrollen? Når det gjelder kjøring; så passer jeg på å ikke fly over alt som er i veien, da det er verken komfortabelt og har ikke lyst til å noe skade på bilen (legger mer vekt på den siste delen), da jeg ikke er så fan av unødvendige reparasjoner og eventuelt andre problemer det kan bringe med seg. Bilde: P.S. Hvor kan man finne bra vaskesteder Trondheim? Helst selv vask, håndvask er litt dyrt og shady. heh Endret April 2, 2016 av H4XS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sammyen Skrevet April 2, 2016 Share Skrevet April 2, 2016 2 minutter siden, H4XS skrev: Hei. Hadde nå EU-Kontroll nå nylig på min e82, etter at jeg fikset noen små problemer(elektrisk og kosmetisk), hadde bilen 0 feil. Det var det jeg trodde. Kjørte 2 turer med den på rundt 1000km (Moss-Hemsedal-Moss og Moss-Trondheim). Siden bilen har nå stått stille i 3 dager tenkte jeg å starte henne opp og kjøre en liten tur rundt om i nabolaget. Skal det være eit spørsmål inne her? Magnus. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H4XS Skrevet April 2, 2016 Forfatter Share Skrevet April 2, 2016 Hehe, sorry trykket på et eller annet også ble posten postet før jeg var ferdig, skal prøve å redigere fortløpende. :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sammyen Skrevet April 2, 2016 Share Skrevet April 2, 2016 Undersøkt demper/fjær oppe og nede? Kan dekket ta borti buen og skaper lukten og lyden? Var det ein metallisk lyd? H4XS reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H4XS Skrevet April 2, 2016 Forfatter Share Skrevet April 2, 2016 (endret) Ja, det var metallisk lyd, sånn typisk lyd du får hvis bilen har stått stille i noen dager og det har vært litt fuktig ute. Tenkte også at det var fjær som røk, men kan ikke huske at jeg traff noen store humper i veien. Kan hende lukten kommer fra dekket som kommer bort i buen, høres veldig sannsynlig ut. Takk for hjelpen Hvis dette er problemet, hva skal jeg gjøre? Skaffe noen som kan frakte bilen til et verksted? Da kommer neste spørsmål har jeg noe reklamasjonsrett på dette? Er det noe som kunne vært unngått med nøye kontroll? Tingen er at, siden den ble slammet, så førte det noe skader på lakken rundt hjulbuen, noe jeg må fikse snarest med tanke på rust.. Endret April 2, 2016 av H4XS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 2, 2016 Share Skrevet April 2, 2016 Tror at feilen er knekt fjær. Ikke helt ukjent på e8x og e9x. Dette tror jeg ikke du får på reklamasjon, men det avhenger på alder og kilometer og det er vanlig at skjer. Maxmek reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet April 2, 2016 Share Skrevet April 2, 2016 Garantert knekt fjær ja, veldig vanlig på 1- og 3-serie. Min så akkurat lik ut etter at det skjedde med meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet April 3, 2016 Share Skrevet April 3, 2016 Garantet at fjøra er knekt. Skjedde på min 1er for noen uker siden også. Kjøp to nye fjører og bytte begge lagerene i toppen av fjørbeinet. Garantert de som har satt seg fast pga at de er fulle av dritt. Slik så mine ut: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå