Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, sjekk at du har nok strøm på batteriet. prøv å lade det opp.

Mest sannsynlig har du for lav spenning på batteriet som kan det gi all verdens rare feilmeldinger.

Skrevet

Var lav spenning, 11,95 volt. Men lader opp og no er det over 13v. Fortsatt mongo. Polene er ikkje eiret eller noke.  Veit ikkje om det er trygt å kjøre med siden der står at drivverket har feil. Alt kobler ut. Speedo, ABS, airbag, drivverk fault, osv osv..  Veldig frustrerende:((

Skrevet

Jeg er nesten 100 prosent sikker på at dette kun skyldes lav spenning på batteri, i værste fall ett dårlig batteri som må byttes. Dette er typisk på moderene biler når spenningen blir for lav, om ikke det hjelper å lade opp så må batteriet byttes. F10/11 har vært litt kjent for å bruke batterier litt hurtig så du skal ikke se bort ifra at dette er årsaken. Nytt batteri anbefaler jeg deg å bytte hos BMW Merkeverksted da disse må kodes til bilen din. Det er litt dyrere enn andre verksteder men erfaringer (ikke mine dog) sier at de aldri klarer å kode dette helt hundre prosent riktig slik BMW gjør det :) 

Skrevet
1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg er nesten 100 prosent sikker på at dette kun skyldes lav spenning på batteri, i værste fall ett dårlig batteri som må byttes. Dette er typisk på moderene biler når spenningen blir for lav, om ikke det hjelper å lade opp så må batteriet byttes. F10/11 har vært litt kjent for å bruke batterier litt hurtig så du skal ikke se bort ifra at dette er årsaken. Nytt batteri anbefaler jeg deg å bytte hos BMW Merkeverksted da disse må kodes til bilen din. Det er litt dyrere enn andre verksteder men erfaringer (ikke mine dog) sier at de aldri klarer å kode dette helt hundre prosent riktig slik BMW gjør det :) 

Er det mulig å prøve et anna batteri? Eller må det kodes for at bilen skal starte? Har erfart at den bruker litt strøm når eg er vekkreist på jobb. 😕

Skrevet (endret)

Ja du kan teste et annet batteri. Men hvis du bytter batteri uten å få kodet det inn så går batteriet raskere i stykker. Så lønner seg å få kodet det inn etter at du har byttet.

Du bør få en hvilespenning på batteriet etter lading på over 12,5V hvis du måler ca en halvtime etter at lader er koblet fra. Ikke åpne dører eller noe når du måler og la panseret stå åpent slik at bilen er i "dvale". Prøv å starte bilen etter at du har ladet å se om "lysorgelet" har slukket. Hvis du lar bilen stå over tid, kan det være smart å tilkoble en "smartlader/vedlikeholdslader" de overlader ikke batteriet.

Når motor går bør du ha en ladespenning på 14-15V.

Endret av Maxmek
Skrevet

Okei, kunne prøvd et annet batteri i kveld først for å sjekke om feilmeldingene gir seg evt.

Trur eg tar kostnaden med batteri og tar en diagnose på verksted . Men viss det ikkje hjelper, ka  kan det vere då skal tru ? Har du noken meninger angående det?  

 

Takk for svar så langt :)

 

Skrevet

Hei, kan ikke tenke meg noe annet enn lav spenning som kan lage alle disse feila plutselig. 

Normalt vil alle varslene forsvinne av seg selv når bilen har fått høy nok spenning på batteriet. Etter at du har ladet så mål spenning på batteriet som jeg nevnte over (det er dyrt å bytte batteri på disse bilene). kjør en tur og start på nytt så vil jeg tro alle feilmeldinger er borte.

Du kan feks kjøpe nytt AGM batteri på BMW (ca Kr 4.500,-), Biltema (1.850,-) eller andre og få det kodet hos BMW.

Skrevet

Målte på batteriet etter det har lader over natta.  Målte 13, noke. Så når eg målte på polene framme under panseret med dørene igjen , målte eg 12,85. Den lader med over 14 volt så det skal jo vere normalt. Får kjøre litt og sjå om det gir seg kanskje ?

Skrevet

Ja kjør deg en tur så vil jeg tro alt er ok, hvis ikke batteriet er helt gåent. Det ser jo ikke slik ut når du måler. Hvilespenning på mellom 12,5 og 12,7 på batteriet tyder på at der er ok.

Skrevet

Hurra! Hadde bilen på diagnose idag. Fikk ikkje kommunikasjon med DSC styre enhet. Over 30 feilkoder på både motor og chassi. Det heile viser seg å vere forårsaket av comfort access dørhåndtakene var kortsluttet. No fungerer alt som det skal. Har servo igjen, og speedometer ikkje minst. Skulle gjerne hatt det idag tidlig før fotoboksen, menmen...   Takk for svar uansett ! 

Skrevet

Måtte du bytte alle dørhåndtak? Min bil har begynt å fuske av og til på førersiden. Gikk vel på garanti?

Skrevet

Min er importert av automote, så er ikkje noke garanti på min. Har hatt trøbbel med at den tidligere har låst opp når eg nærmet meg bilen, vanskelig å starte pga det også siden den trur eg låser opp.

Har koblet ut alle no siden det er tull med dei. Er jo svindyre håndtak også :/ 2500 + mva pr.stk fikk eg beskjed om. 

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...