Tom K Skrevet April 5, 2016 Share Skrevet April 5, 2016 Jeg har lyst til å skifte olje på min 6 trinns manuell, men det står et stort gult klistremerke på kassa med beskjed om det skal jeg bare drite i for denne olja varer evig... ingen ting varer evig uannsett hva BMW sier så da lurer jeg på hva slags olje skal det være på kasse og aksler på min 05 med 2,0d ? Gjerne et tips om hvor mye også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet April 5, 2016 Share Skrevet April 5, 2016 API GL4, 75W-90. Castrol Syntrans eller original BMW om du finner det (dele nr. 83222339221). Mengde er jeg ikke helt sikker på. Går vel i underkant av 2 liter på kassa, kjøper du 3-4L totalt er du nok safe. Tom K og Otis reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 5, 2016 Share Skrevet April 5, 2016 https://drive.google.com/open?id=0B-5KtFtiv6tFZHBoS1VGQ1Nmbk0https://drive.google.com/open?id=0B-5KtFtiv6tFRUFkR2ZjQ1Vydm8 Tom K reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
iittala Skrevet April 8, 2016 Share Skrevet April 8, 2016 Byttet på min, på begge akslinger og begge girkasser. Valgte original på begge girkassene fordi jeg ikke fant oljer fra Castrol o.a. som jeg var 100 % sikker på spesifikasjonene til. På begge akslingene valgte jeg Castrol Syntrax Longlife 75W-90. Du trenger 2 liter til girkassa, 1 liter til transferkassa og 2 liter for å bytte på begge akslinger. Da er det ikke mye til overs så det forutsetter at du klarer å fylle uten å søle. Bakakslingen på min har ikke tappeplugg så der måtte jeg pumpe ut oljen. For å komme til bak demonterte jeg reservehjulsholderen på tross av at tips fra internettet at det skal gå an å komme til uten å gjøre det. Jeg brukte artikkelnummer 20750 fra Biltema for å presse inn oljen igjen. Den var ganske stor og klumpete og slangen er for tykk til å gå inn i åpningen i girkasse/diff. Det siste løste jeg ved å forlenge slangen med en tynnere jeg fant i garasjen. Tom K reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå