sebast2302 Skrevet April 7, 2016 Share Skrevet April 7, 2016 Har en 2002 520ia E39 som må bytte radiator, vitfteclutch og vannpumpe. Bilia på Skøyen ville ha 15k.. vet merkeverksted er meget dyrt, så spør derfor om det er noen som vet om noe billig og bra i Oslo og omegn? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet April 7, 2016 Share Skrevet April 7, 2016 For 15k tror jeg at jeg hadde greid å bytte alt det der, servert deg middag og tatt deg med på en tur til Tusenfryd i tillegg. Du kan jo sjekke med mittanbud.no for å se om et annet verksted kan gi deg bedre pris. Bør vel ikke bruke så mye mer enn 2-3 timer om de som bytter er litt gode på det. Går bilen varm? Må bilen egentlig bytte alt det eller har de anbefalt det som preventivt vedlikehold? Sammyen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet April 7, 2016 Share Skrevet April 7, 2016 Jeg kunne gjort jobben for mindre enn 15 lapper ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sebast2302 Skrevet April 7, 2016 Forfatter Share Skrevet April 7, 2016 (endret) Hehe! Ja, de sa at jeg burde det ja... Skal på et annet verksted i dag, så får se hva de sier. Bilen går varm og det lekker litt vann fra radiator. Er Økonom og ingen mekaniker så vanskelig for meg å bedømme hva som skal byttes og hva som skal vedlikeholdes. Endret April 7, 2016 av sebast2302 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hollabaloo Skrevet April 7, 2016 Share Skrevet April 7, 2016 Her er det du må regne med å betale: OEM: Radiator: 3500 kr (Nissens) Vannpumpe: 700 kr (Febi) Viskosekobling: 1700 kr (Sachs) = 5900 kr + arbeid OE: Radiator: 4700 kr Vannpumpe: 1500 kr Viskosekobling: 2600 kr = 8800 kr + arbeid Jeg har gode erfaringer med Autopower DA i Oslo. De benytter OEM-deler dersom du ønsker det, og de kjenner biltypen godt og bruker ikke mer tid enn nødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sebast2302 Skrevet April 7, 2016 Forfatter Share Skrevet April 7, 2016 Er OEM ålreit på disse delene eller bør jeg gå for original? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hollabaloo Skrevet April 7, 2016 Share Skrevet April 7, 2016 (endret) Litt usikker på radiator (der må andre svare) Alt det andre er OK. Endret April 7, 2016 av Hollabaloo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sebast2302 Skrevet April 7, 2016 Forfatter Share Skrevet April 7, 2016 Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet April 7, 2016 Share Skrevet April 7, 2016 Ta med termostat og pakning til termostathuset i samme slengen, samt noen liter kjølevæske. Fort en 1000-lapp til. Spørs om ikke jeg hadde ventet med å bytte viskosekobling. Det blir aktuelt om bilen fortsatt går varm når du står stille eller kjører sakte etter å ha byttet radiator og vannpumpe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre Skrevet April 7, 2016 Share Skrevet April 7, 2016 http://jensenauto.no/ Dem har jeg god erfaring med på en del fiks på min e39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet April 9, 2016 Share Skrevet April 9, 2016 On 7.4.2016 at 15.10, sebast2302 skrev: Er OEM ålreit på disse delene eller bør jeg gå for original? Nissens radiator er ok. Det er også Febi og Sachs. Hvis jeg direkte skal fraråde noe er det Schmiedmann radiator. Det er ren kina vare. Den holder ikke. Da lever motoren farlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå