Gå til innhold

OT!! Noen som kan hjelpe med Audi varsellampe ?!


Aguilera
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Prøver meg her.. Min mann har en Audi 1,8 TFSI 2008 mod. Her har han fått varsellampe på Abs modul og ESP + håndbrekk. Hatt bilen på diagnose, de fant feil på abs modul. Denne har blitt reparerert til den nette sum av 40 K. Noen uker senere kommer varsellampene på igjen?! Sporadisk av og på. Har misstanke om litt slakt batteri, men skal det på noen måte utløse de overnevnte varslene?? Vi har bestilt ny diagnose for å sjekke, men de skal ha 2500,- kr for diagnosen om det ikke er abs som er feil.. 😝 litt i villredet her, noen som kan komme med innspill? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er noe som hjelper, kjøp BMW!! :P 

Neida, fra spøk til alvor. Feilmeldinger som stadig kommer opp kan mye mulig være svakt batteri. Dette har blitt ganske vanlig på moderne biler og det er ikke umulig at batteriet er syndern. Mål spenning eller sett en lader på batteriet, se om det blir bedre da.

Eventuelt kan du sjekke ut dette forumet: http://vacn.no  

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at de problemene som nevnes er ganske uavhengig av bilmerke så lenge det handler om en tysk bil (les: de bruker alle et ABS system fra Bosch). Hvis vi bytter ut Audi 1,8 TFSI 2008 mod med f.eks en tilsvarende BMW er spørsmålet praktisk talt like relevant. Er du forresten det "gamle" Aguilera medlemmet her inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det nok ingen tvil, batteriet er på vei til å "gi opp" Beste er nok å få byttet dette hos Audi merkeverksted da det på en såpass ny bil som A4 B8 (regner med det er en A4 det er snakk om) må kodes til bilen. Andre verksteder kan også kode dette men faren for at de gjør noe feil er tilstede, blir ikke dette gjort 100 prosent ordentlig så har du det gående.

Er forøvrig akkurat det samme om det hadde vært en BMW :) 

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...