Gå til innhold

E39 M52 defekt kjølevæskesensor EWS

MrBrum
 Share

Anbefalte innlegg

Når det er lagret DTC kode for kjølevæske temperatur sensor og elektrisk kjølevæske termostat, vil da EWS aktiveres slik at motor stopper / ikke vil starte? Dette gjelder e39 M52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P̶å̶ ̶m̶i̶n̶ ̶(̶M̶5̶4̶ ̶d̶å̶)̶ ̶h̶a̶d̶d̶e̶ ̶g̶l̶ø̶m̶t̶ ̶d̶e̶n̶ ̶s̶e̶n̶s̶o̶r̶e̶n̶ ̶o̶g̶ ̶h̶a̶d̶d̶e̶ ̶d̶ø̶n̶n̶ ̶s̶a̶m̶m̶e̶ ̶f̶e̶i̶l̶k̶o̶d̶e̶ ̶0̶A̶ ̶[̶1̶0̶]̶.̶ ̶D̶e̶t̶t̶e̶ ̶k̶a̶n̶ ̶g̶o̶d̶t̶ ̶v̶æ̶r̶e̶ ̶e̶i̶n̶ ̶a̶v̶ ̶g̶r̶u̶n̶n̶e̶n̶e̶ ̶t̶i̶l̶ ̶m̶o̶t̶o̶r̶e̶n̶ ̶m̶i̶n̶ ̶s̶t̶o̶p̶p̶a̶ ̶e̶t̶t̶e̶r̶ ̶d̶e̶n̶ ̶f̶a̶k̶t̶i̶s̶k̶ ̶t̶e̶n̶t̶e̶ ̶o̶g̶ ̶k̶o̶m̶ ̶p̶å̶ ̶t̶u̶r̶t̶a̶l̶l̶.̶ ̶

Edit: Fikset sensoren før eg startet motor, blander kodene her beklager :S

Endret av Sammyen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også de 3 kodene er samme feil. Og motoren stoppet under kjøring. Derfor mistenker jeg at EWS er koblet inn for å redde motoren fra havari. For når DME ikke har opplysninger om motortemp går det vel dårlig. Antar jeg... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg faktisk ikke tenke meg. EWS er kun relatert til start av bilen.

Hvis hjernen mangler signal fra noen vitale sensorer får du feilmelding på det, eventuelt går bilen i nødmodus eller stopper. EWS er ikke relevant der i det hele tatt. Bilen stopper ikke når du napper ut LMM (nødmodus), mangel på veivsensor fører til stopp pga at motoren ikke får styrt tenningen. Ingen av delen utløser feil på EWS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...