MrBrum Skrevet April 14, 2016 Share Skrevet April 14, 2016 Når det er lagret DTC kode for kjølevæske temperatur sensor og elektrisk kjølevæske termostat, vil da EWS aktiveres slik at motor stopper / ikke vil starte? Dette gjelder e39 M52 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 14, 2016 Share Skrevet April 14, 2016 Kan jeg ikke tenke meg, men er ikke helt sikker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet April 14, 2016 Forfatter Share Skrevet April 14, 2016 En jeg skal hjelpe har denne lotto rekka. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sammyen Skrevet April 14, 2016 Share Skrevet April 14, 2016 (endret) P̶å̶ ̶m̶i̶n̶ ̶(̶M̶5̶4̶ ̶d̶å̶)̶ ̶h̶a̶d̶d̶e̶ ̶g̶l̶ø̶m̶t̶ ̶d̶e̶n̶ ̶s̶e̶n̶s̶o̶r̶e̶n̶ ̶o̶g̶ ̶h̶a̶d̶d̶e̶ ̶d̶ø̶n̶n̶ ̶s̶a̶m̶m̶e̶ ̶f̶e̶i̶l̶k̶o̶d̶e̶ ̶0̶A̶ ̶[̶1̶0̶]̶.̶ ̶D̶e̶t̶t̶e̶ ̶k̶a̶n̶ ̶g̶o̶d̶t̶ ̶v̶æ̶r̶e̶ ̶e̶i̶n̶ ̶a̶v̶ ̶g̶r̶u̶n̶n̶e̶n̶e̶ ̶t̶i̶l̶ ̶m̶o̶t̶o̶r̶e̶n̶ ̶m̶i̶n̶ ̶s̶t̶o̶p̶p̶a̶ ̶e̶t̶t̶e̶r̶ ̶d̶e̶n̶ ̶f̶a̶k̶t̶i̶s̶k̶ ̶t̶e̶n̶t̶e̶ ̶o̶g̶ ̶k̶o̶m̶ ̶p̶å̶ ̶t̶u̶r̶t̶a̶l̶l̶.̶ ̶ Edit: Fikset sensoren før eg startet motor, blander kodene her beklager :S Endret April 14, 2016 av Sammyen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet April 15, 2016 Share Skrevet April 15, 2016 Det er nå noe med EWS som forhindrer bilen fra å starte, alt det andre er utenom. Tipper at de 3 kodene som ikke har med EWS å gjøre er egentlig kun 1 feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet April 15, 2016 Forfatter Share Skrevet April 15, 2016 Jeg tror også de 3 kodene er samme feil. Og motoren stoppet under kjøring. Derfor mistenker jeg at EWS er koblet inn for å redde motoren fra havari. For når DME ikke har opplysninger om motortemp går det vel dårlig. Antar jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet April 15, 2016 Share Skrevet April 15, 2016 Det kan jeg faktisk ikke tenke meg. EWS er kun relatert til start av bilen. Hvis hjernen mangler signal fra noen vitale sensorer får du feilmelding på det, eventuelt går bilen i nødmodus eller stopper. EWS er ikke relevant der i det hele tatt. Bilen stopper ikke når du napper ut LMM (nødmodus), mangel på veivsensor fører til stopp pga at motoren ikke får styrt tenningen. Ingen av delen utløser feil på EWS. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå