vegard89 Skrevet April 15, 2016 Share Skrevet April 15, 2016 (endret) Hei. Det er mulig at jeg må ha en ny bremsecaliper til bilen min. Men når jeg ser på feks gs så skiller det en del på prisen mellom to leverandører. Som dere ser nedenfor på bildet så koster orginale bmw sin 2872.- Mens bosch sin koster 1000.- Er det dumt og gå for bosch sin? Er 1800 kr spart men som sagt så kjenner jeg ikke til kvaliteten til bosch når det kommer til sånne ting som bremser. Er det noen som har noe tips? Endret April 15, 2016 av vegard89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pautomagi Skrevet April 15, 2016 Share Skrevet April 15, 2016 Kjørte med mine bosch i ett år uten problem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet April 15, 2016 Forfatter Share Skrevet April 15, 2016 Okei. Jammen det høres bra ut. Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcelg Skrevet April 15, 2016 Share Skrevet April 15, 2016 Gikk for caliper fra bosch selv høsten 2014, funker som de skal de. Usikker på hvorfor de fra bmw koster 3x. Kanskje de er fabrikknye istedenfor renoverte ens? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hollabaloo Skrevet April 15, 2016 Share Skrevet April 15, 2016 12 minutter siden, mcelg skrev: Gikk for caliper fra bosch selv høsten 2014, funker som de skal de. Usikker på hvorfor de fra bmw koster 3x. Kanskje de er fabrikknye istedenfor renoverte ens? Nå spekulerer jeg bare, men det kan ha noe med metalltypen som er benyttet å gjøre. Caliperne mine er nå 18 år gamle og fortsatt er de så og si rustfrie. Her ser du caliperne på en 3 (!) år gammel Mitsubishi Outlander. Fulle av rust. Når prisforskjellen mellom OE og Bosch er så stor så må Bosch ha spart inn på noe tenker nå jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet April 15, 2016 Share Skrevet April 15, 2016 Ofte er det ikke større forskjell enn at BMW stempler på logoen sin og øker prisen. Jeg hadde gått for Bosch sine. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hollabaloo Skrevet April 15, 2016 Share Skrevet April 15, 2016 Tror ikke Bosch er OEM på calippere. Det er vel ATE. Det står ATE på mine E39-calippere ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcelg Skrevet April 15, 2016 Share Skrevet April 15, 2016 Ja, spørsmålet blir jo hvor mye av mellomlegget som er stempel-avgift og hvor mye som faktisk er kvalitet. Ellers fornøyd med de originale som sto på bilen, det som tilslutt tok knekken på dem var en liten rift i pakningen til stempelet og rustent stempel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet April 15, 2016 Share Skrevet April 15, 2016 Er jo vanligvis rust på stempelet som tar knekken på kalipere. Tar man seg tiden til å bytte pakningene f.eks hvert 4.-6. år sammen med skift av bremsevæske så kan man slippe relativt billig unna. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 15, 2016 Share Skrevet April 15, 2016 Jeg kjøpte to calipere fra ebay og de var fra en 2004 modell. De er litt rustet utvendig, men stempel og pakninger var strøkne. Så det er kvalitet over de originale. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet April 16, 2016 Forfatter Share Skrevet April 16, 2016 Takk for info alle sammen. Blir nok til at jeg prøver bosch sine ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå