Gå til innhold

BMW E91 N43B20 - motorproblem.


Espen Høve Fevåg
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en 2008mod BMW 318i 2008modell. I det siste har bilen begynt å ristet noe helt utrolig ved oppstart (skjer ikke hver gang) + gul motorlampe, slår jeg bilen av og på igjen så er dette borte og bilen går som smurt igjen.

Søkte opp motortypen min, og fant da dessverre ut at dette var en problemmotor. 

Leste på ett tysk bilforum at BMW hadde "recall" på alle med N43B20 motor i Europa, uten å fysisk sende ut brev, men bileiere fikk vite om dette når de var på service. Det er vel snakk om typ 1-2 år siden. Hva er sjansen for at jeg kan få denne "recallen" på min bil? Er vel 99% sikker på at det er en coil som har tatt kvelden, og bilen går kun på 3-sylindere.

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En coil til disse koster rundt 150,- hos BMW, så det er jo ikke så mye å snakke om, men det kan også være andre ting, så jeg vil anbefale å finne ut hvilken sylinder den ikke går på (bare napp ut kontakten på coilene, så finner du fort ut det), og så bytte coilen her med en av de andre for og se om problemet flytter seg.

Hvis det fortsatt er samme sylinder som tuller kan du gjøre det samme med tennpluggene, og om det ikke hjelper er det stor sannsynlighet for at dysen er gåen (her er det ikke helt rett frem å bytte med en annen, men det går det også).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...