Nyheim Skrevet April 20, 2016 Share Skrevet April 20, 2016 Har montert Eisenmann Sport potta i dag på en E46 325ci. Potta er laget til E46 320ci/325ci så den skal passe rett på, noe den gjorde bortsett fra en ting jeg ikke er komfortabel med. Selve potta passa rett på, og det ble perfekt i diffuseren, men venstresiden av potta er bare knappe 05-1 cm unna å ta borti venstre bakdekk. (Se bilde) Har 9,5" breie bakfelger med 265 breie dekk. Er det noen andre med samme eksos som har samme erfaring? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet April 20, 2016 Share Skrevet April 20, 2016 Hadde selv 265 på 9,5" ET35 og ET30 med samme eksos. Husker ikke klaring, men det gikk nå fint. Ser ut som det går bra. Er jo folk som kjører med mindre klaring mellom felg og coilovers Riktignok mindre bevegelse på komponente der. Bare ta en kjøretur med variert gasspådrag, så hører du etter og tar i tillegg en ny titt. Er jo TÜV på disse, så regner med det skal gå bra. Ellers kan du sende Mail til Eisenmann med bilde, og høre med de. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet April 20, 2016 Share Skrevet April 20, 2016 feil tråd og kommentere, og det beklager jeg MEN Fy FAEN det ble bra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet April 20, 2016 Share Skrevet April 20, 2016 når den passa bra i diffuseren er nok potta grei, men den er vell beregna på originale hjul. Jeg synest det der er for nærme, en ting er subbing, jeg tenker mere på strålevarmen mot dekkveggen. Evt løsning er ett sett spacere, ser ut som du har god klaring utover. Går også ann å legge ett par runder med eksosbandasje rundt potta akkurat i det området. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet April 20, 2016 Share Skrevet April 20, 2016 når den passa bra i diffuseren er nok potta grei, men den er vell beregna på originale hjul. Jeg synest det der er for nærme, en ting er subbing, jeg tenker mere på strålevarmen mot dekkveggen. Evt løsning er ett sett spacere, ser ut som du har god klaring utover. Går også ann å legge ett par runder med eksosbandasje rundt potta akkurat i det området. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet April 20, 2016 Forfatter Share Skrevet April 20, 2016 44 minutter siden, Thundercoil skrev: Hadde selv 265 på 9,5" ET35 og ET30 med samme eksos. Husker ikke klaring, men det gikk nå fint. Ser ut som det går bra. Er jo folk som kjører med mindre klaring mellom felg og coilovers Riktignok mindre bevegelse på komponente der. Bare ta en kjøretur med variert gasspådrag, så hører du etter og tar i tillegg en ny titt. Er jo TÜV på disse, så regner med det skal gå bra. Ellers kan du sende Mail til Eisenmann med bilde, og høre med de. Ja, pga camberen så vil det bli større og mer klaring når bilen blir lavere bak, og når den hever seg så blir det mindre klaring. Skal ta kontakt med Eisenmann å høre hva de mener, men må være noen som har E46 Coupe med samme eksos som kan bekrefte at den skal være sånn Er litt for nærme synes jeg, men kan godt være det er slik det skal være, ja. Som alltid, tusen takk skal du ha for gode svar, Thundercoil! 24 minutter siden, Freakshow skrev: feil tråd og kommentere, og det beklager jeg MEN Fy FAEN det ble bra! Hehe, tusen takk for det! Kommer update om noen dager i tråden min med flere og bedre bilder av det jeg har gjort med bilen. 19 minutter siden, hsd skrev: når den passa bra i diffuseren er nok potta grei, men den er vell beregna på originale hjul. Jeg synest det der er for nærme, en ting er subbing, jeg tenker mere på strålevarmen mot dekkveggen. Evt løsning er ett sett spacere, ser ut som du har god klaring utover. Går også ann å legge ett par runder med eksosbandasje rundt potta akkurat i det området. Jepp, første jeg tenkte var at her må det spacere til. Håper noen med samme bil og eksos kan sjekke om de har det likt som meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet April 20, 2016 Share Skrevet April 20, 2016 Se her Nyheim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet April 20, 2016 Forfatter Share Skrevet April 20, 2016 15 minutter siden, Slavearbeider'n skrev: Se her Nyheim Står ingenting om klaringa mellom eksos og bakhjul, men skal sende han ei melding å spørre han. Har faktisk snakka med han før angående om stussene passa bra i diffuseren eller ikke. Takk for info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet April 20, 2016 Forfatter Share Skrevet April 20, 2016 (endret) Fant et bilde på nett som ligner veldig på hvordan det ser ut hos meg. Som dere ser så går potta veldig inn mot dekket, også vinkler den ut. Så er jo muligheten at det er smalere dekk på bilen på dette bilde Har sendt mail til Eisenmann. Endret April 20, 2016 av Nyheim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet April 20, 2016 Forfatter Share Skrevet April 20, 2016 Har også snakked med en som hadde E46 Coupe tidligere med samme eksos. Han hadde og ganske lite klaring, men hadde aldri et problem med at det tok borti dekket, så jeg får bare prøve å kjøre rolig med det en tur, også sjekke om det er blitt noe gummi på eksosen Hvis det er flere som har/har hatt denna potta på samme bil, så vil jeg gjerne ha erfaringen deres Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet April 20, 2016 Share Skrevet April 20, 2016 39 minutter siden, Nyheim skrev: Står ingenting om klaringa mellom eksos og bakhjul, men skal sende han ei melding å spørre han. Har faktisk snakka med han før angående om stussene passa bra i diffuseren eller ikke. Takk for info Det var en PM jeg sikta til. 11 minutter siden, Nyheim skrev: Har også snakked med en som hadde E46 Coupe tidligere med samme eksos. Han hadde og ganske lite klaring, men hadde aldri et problem med at det tok borti dekket, så jeg får bare prøve å kjøre rolig med det en tur, også sjekke om det er blitt noe gummi på eksosen Hvis det er flere som har/har hatt denna potta på samme bil, så vil jeg gjerne ha erfaringen deres Du må dele erfaringen din også av potta, vurderer samme potte bare i race-versjon på min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fidelio Skrevet April 20, 2016 Share Skrevet April 20, 2016 Hei, her har du faktisk et poeng, dette må jeg se nærmere på min 😂 har hatt det i noen år nå, og byttet 3 felgsett på den. Har hatt 265 9.0" et 45 faktisk, og nå 255 et 35 9.5". Alle 19" nå vet jeg faktisk ikke om det er noe spes forskjell på rørene, fra org. Utenom at jeg kun har en lyddemper. Jeg skal sjekke i morgen 👍 bilen har blitt kjørt på bane osv, uten noe problem, eneste som er minuset, er at noe av plasten på diffuseren har smeltet... Jeg legger ut bilde i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet April 20, 2016 Forfatter Share Skrevet April 20, 2016 (endret) 5 minutter siden, Slavearbeider'n skrev: Det var en PM jeg sikta til. Du må dele erfaringen din også av potta, vurderer samme potte bare i race-versjon på min. Okay da så! Ja, oppdaterer i tråden min hva jeg syns om potta når jeg har kjørt noen turer med den. Får ikke skilt på bilen før neste fredag. 5 minutter siden, Fidelio skrev: Hei, her har du faktisk et poeng, dette må jeg se nærmere på min 😂 har hatt det i noen år nå, og byttet 3 felgsett på den. Har hatt 265 9.0" et 45 faktisk, og nå 255 et 35 9.5". Alle 19" nå vet jeg faktisk ikke om det er noe spes forskjell på rørene, fra org. Utenom at jeg kun har en lyddemper. Jeg skal sjekke i morgen 👍 bilen har blitt kjørt på bane osv, uten noe problem, eneste som er minuset, er at noe av plasten på diffuseren har smeltet... Jeg legger ut bilde i morgen! Høres bra ut. Har 9,5" med 265. ET enten 35 eller 46, husker ikke men skal sjekke det i morgen! Om du kunne sett hvor mye klaring du har på de felgene du har nå og komme tilbake til tråden så hadde det vært av STOR hjelp! Takk. Jeg vet hvertfall at når jeg ser på andre bilder av potta montert på bilen så ser det ut som det er ca like mye plass på hver side av potta som det er på hver side av min, så alt virker helt normalt sånn sett, men syns klaringen ble ørlite knapp. Men igjen så har jeg brede felger med nokså høy ET Endret April 20, 2016 av Nyheim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet April 21, 2016 Forfatter Share Skrevet April 21, 2016 Sjekka felgene mine i dag. de er ET46 så det er nok derfor hjulet er så nærme eksosen. Skal space de ut litt. Fått sjekka din Fidelio? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fidelio Skrevet April 21, 2016 Share Skrevet April 21, 2016 Litt forskjell ja, men annen ET. Så space litt er sikkert smart ☺ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå