Gå til innhold

Anbefaling sommerdekk E91

Henning_
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Kjøpte en 2012 E91 i vinter, ikke M-sport. Er særdeles misfornøyd med BG potenza RTF dekkene som sitter på sommerfelgene. Synes de sporer vel mye. Har økt lufttrykk til maks av anbefalt.

Har hørt at RTF-dekk tåler lave temperaturer dårlig, vil dette bedre seg når temperaturen kryper over 10 grader eller det bare å ta turen til dekksjappa og kjøpe nye dekk?

I tilfelle er det noen som har noen gode dekk å anbefale? Første pri er å bli kvitt sporingene, støy  og veigrep er også viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!
Jeg hadde Michelin Pilot Sport SP2 RF ifjor, de var faktisk ganske grei til å være RF. Jeg måtte bytte i år og nå har jeg Falken ZE914, jeg synes de er helt grei til prisen, virker som gode dekk, men jeg synes de sporer litt det er vel kanskje det jeg har å utsette på de. Dette er xDrive, vet ikke hvordan dette vil påvirke feelingen av dekkene, 225/40-18 og 255/35-18. Men for prisen synes jeg de er topp og kan ikke klage, super på både tørt og vått føre.
Ellers ser jeg folk anbefaler Vredestein Ultrac Vorti og Continental ContiSport5, samt de Michelin Pilot Sport. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selv har meget god erfaring med Michelin PS2 og PS3, det sporer litt, men det tror jeg man ikke kan unngå. Det sporer og støyer mer nå under 7 grader. Min erfaring er at over 7 grader, så blir alt bedre mtp støy og sporing. Vei grepet er det INGENTING å si noe på, svært bra! Holdbarhet virker å være meget bra.

Har før hatt Bridgestone Potenza og det var rimelig bra grep, men altfor mye støy og noe sinnsvak sporing!
En kompis av meg hadde ContiSportcontact 5, og de har meget bra vei grep og sporet relativt lite, men var oppbrukt på 6000km på begge bakdekk! Så de ble skiftet ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hei, har nå fått på PS3 dekkene. Virker OK men sporer noe mer enn forventet. Har minimum av luft i forhold til anbefaling. 2,2 fremme og 2,7 bak. Vil bilen bli bedre med litt mer luft i dekkene og evt hvilket trykk anbefaler dere? Maks anbefalt trykk er 2.9 foran og 3,4 bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar til begge. Får prøve meg litt frem for å finne ut hva jeg foretrekker. Har ikke m-sport så jeg tviler på at dempingen blir for hard med å gå opp litt i lufttrykk. 

Noen som vet hvorfor det anbefales mer luft bak? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...