Gå til innhold

Forum for Ferrari i Norge/Noen som har erfaringer?


mrqlan
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har forsøkt å sjekke litt på nettet ang. forum erfaringer rundt det å eie en Ferrari i Norge. Er det noen her som besitter noe kunnskap rundt det, evt. kjenner til f.eks. et forum hvor slikt blir utvekslet? Faderen er på utkikk etter en sommerbil, men vi besitter liten kunnskap rundt selve bilholdet av en slik bil. Jeg kjenner til forsikringspriser o.l., samt selvfølgelig bilene i seg selv på det bilintr. planet, men svært lite rundt selve eierforholdet. Noen her som kan bidra? Det er evt. snakk om en helt ny bil, så det er ikke behov for veteran-informasjon osv :) Takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er snakk om helt ny bil så ville jeg tatt kontakt med Autostrada Sport som er Ferrari forhandler. Ser ikke ut som de har noe forum her i Norge, men de har en ganske aktiv Ferrari klubb :) Ellers så vil jeg tro at det ikke er noe mer stress å eie ny Ferrari enn andre biler, de har 5 års garanti og serviceavtale kan sikkert kjøpes for summen av en pent brukt F10 ;) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen er å svinge innom der en tur. Men alltid greit å høre med andre bilintr. om det er noen erfaringer ute å går. Nå er vel selvfølgelig selgerne av slike biler gjerne entusiaster selv, men ofte møter man litt ymse folk som er selgere her og der. Det følger jo med en 7-års serviceavtale på nye Ferrarier såvidt jeg vet, slik at man skal ha et forutsigbart eierskap de første 7-årene i det minste, ellers er det jo 5-års garanti som du sier. Italienere har jo hatt et litt turbulent forhold til byggekvaliteten på biler i en del år, så derfor opplysende å høre hva andre kan ha av erfaringer. Ferrari har jeg personlig ingen erfaring med. Dette vil eventuelt bli en ren sommerbil, på vinteren har ikke denne noe å gjøre ute på veien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, mrqlan skrev:

Planen er å svinge innom der en tur. Men alltid greit å høre med andre bilintr. om det er noen erfaringer ute å går. Nå er vel selvfølgelig selgerne av slike biler gjerne entusiaster selv, men ofte møter man litt ymse folk som er selgere her og der. Det følger jo med en 7-års serviceavtale på nye Ferrarier såvidt jeg vet, slik at man skal ha et forutsigbart eierskap de første 7-årene i det minste, ellers er det jo 5-års garanti som du sier. Italienere har jo hatt et litt turbulent forhold til byggekvaliteten på biler i en del år, så derfor opplysende å høre hva andre kan ha av erfaringer. Ferrari har jeg personlig ingen erfaring med. Dette vil eventuelt bli en ren sommerbil, på vinteren har ikke denne noe å gjøre ute på veien. 

7 års service avtale ja, da blir det jo langt mer forutsigbart å eie italiensk superbil. Er nok verre om du skulle hatt en 9-10 år gammel F430, hvor service og slitedeler sikkert koster i 30 000 kr klassen. 

Av ren nyskjerrighet, hva slags Ferrari er det som vurderes? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket litt, står litt her og der, men veldig lite ang. nye biler. Funnet noen små italienske forumer, men det er lite ang. ferrari, hovedsaklig ang. Fiat/Alfa o.l. 

 

Fredrik90: Det er om det skulle bli aktuelt en 488, jeg "jobber" for en Spider, mens han heller mot en "vanlig". Men dette er som sagt kun i en "tanke-fase", dvs. han er meget intr., men samtidig er det mye penger, og ikke minst en bil man får brukt svært lite. :) Vi får ta en tur innom å snakke litt med de, men det er klart det hadde vært moro å prøvd noe som i det minste er i nærheten, før man evt. skulle legge disse pengene på bordet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Heisann! Jeg jobber på autostrada sport selv :) Dere får ta dere en tur innom, mange hos oss som

kan mye om det meste innen

ferrari uansett hva det måtte

være :) Om man kjøper ny ferrari har man 7års serviceavtale ja! Så det begrenser uforutsette utgifter BETRAKTELIG!! Å var jo det han var ute etter nevnte du? :) Sjekket ut ferrariclubnorway.no?

Jeg vet ikke om noen forumer sånn sett, men det vet nok noen av mine kolleger om.

Autostrada Sport har også endel Events som kunder blir invitert til, som turer til utlandet, trackdays på rudskogen, felles kjøreturer osv osv. Du får ta med deg faren

din innom for en prat. Mange hyggelige folk å ta en ferrari prat med der :) 

Vi har forresten både en

svart vanlig 488 og en rød spider 488. Så der er det nok mulig for en prøvetur av begge to

Endret av Ivrig86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 20.5.2016 at 0.32, Ivrig86 skrev:

Heisann! Jeg jobber på autostrada sport selv :) Dere får ta dere en tur innom, mange hos oss som

kan mye om det meste innen

ferrari uansett hva det måtte

være :) Om man kjøper ny ferrari har man 7års serviceavtale ja! Så det begrenser uforutsette utgifter BETRAKTELIG!! Å var jo det han var ute etter nevnte du? :) Sjekket ut ferrariclubnorway.no?

Jeg vet ikke om noen forumer sånn sett, men det vet nok noen av mine kolleger om.

Autostrada Sport har også endel Events som kunder blir invitert til, som turer til utlandet, trackdays på rudskogen, felles kjøreturer osv osv. Du får ta med deg faren

din innom for en prat. Mange hyggelige folk å ta en ferrari prat med der :) 

Vi har forresten både en

svart vanlig 488 og en rød spider 488. Så der er det nok mulig for en prøvetur av begge to

Så flott! Det er godt det er folk å oppdrive på disse forumene også som driver med litt slikt! Jeg skal se å få rotet han med meg - nå som solen er på vei tilbake er det plutselig litt mer fristende med en slik bil igjen etter alt regnet her nå.. Hehe :) Takk for info! Jeg skal dra han ut av godstolen! Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mrqlan skrev:

Takk for info! Jeg skal dra han ut av godstolen! Takk!

Den godstolen får du sette i garasjen slik at han kan sitte der å beundre synet av en 488 de dagene det regner og man ikke bruker bilen ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 22.5.2016 at 19.35, Fredrik 90 skrev:

Den godstolen får du sette i garasjen slik at han kan sitte der å beundre synet av en 488 de dagene det regner og man ikke bruker bilen ;) 

Haha, ja - egentlig burde man jo bygget om huset, så den stod i stuen som det mesterverket den er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...