Soleim Skrevet Mai 8, 2016 Share Skrevet Mai 8, 2016 (endret) Da var tiden kommet for å legge ut litt info om bilen som ble kjøpt i Mars, etter salget av F30´en. Planene var å kjøpe en bil med litt "guffe" i når jeg først solgte F30n, men da jeg satt på finn kom plutselig denne opp og jeg falt fort for denne mtp på utstyr, og fargekombinasjonene. Får heller kjøpe noe leketøy senere. Tenkte det var på tide å kjøpe 5-serie igjen. Savnet av komfort ble større enn jeg trodde da jeg gikk fra E60 til F30. Og når det er sagt, komfortstolene til BMW er en drøm å kjøre i! Bilen er en 2015 mod med nymotoren B47. Mer stillegående etter min mening, enn forgjengeren. Den har vell det mest tenkelig utstyr. Eneste jeg ser den mangler på "utstyrsrekka" er vel NightVision - det er heller ikke noe jeg savner eller trenger så det gjør meg ingenting. Planene for bilen er egentlig ganske klare. Tenker å holde den ganske så clean og strøken med små detaljer her og der. Lov å komme med tips uansett! - H&R 35/35 (Montert av forrige eier) Dette skal jeg godkjenne i vognkort mot høsten. - Blank sort grill med doble riller- xDrive emblem på bakluka- M Performance leppe foran- 20" Orginale M550d felger. 245/275- 20 mm Supersport spacer bak - 12 mm Supersport spacer forran - Eksos? Utenom det skal bilen vaskes og koses med jevnlig Utstyrsliste: 1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES 1CB CO2 CONTENT 2PA LOCKING WHEEL BOLTS 2TE AUTOMATIC TRANSMISSION W.GEARSHIFT 2VB TYRE PRESSURE INDICATOR 2V4 18"M LT/ALY WHEELS DO. SP. 613M/MT 223 DYNAMIC DAMPER CONTROL 230 EU SPECIFIC ADDITIONAL EQUIPMENT 248 STEERING WHEEL HEATING 258 RUNFLAT TYRES 3AC TRAILER TOW HITCH 3AG BACKUP CAMERA 319 INTEGRATED UNIVERSAL REMOTE CONTROL 320 MODEL DESIGNATION, DELETION 322 COMFORT ACCESS SYSTEM 323 SOFT CLOSE AUTOMATIC SYSTEM FOR DOORS 337 M SPORT PACKAGE 4CE FINE-WOOD TRIM FINELINE ANTHRACITE 4NB AUT.AIR CONDITIONING 4-ZONE CONTROL 4UR AMBIENT LIGHT 4U1 CERAMIC EMBELLISHER FOR CONTROLS 403 GLAS ROOF, ELECTRIC 415 SUNBLIND FOR REAR WINDOW 416 SUNBLINDS 423 FLOOR MATS, VELOUR 428 WARNING TRIANGLE 430 INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE 431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D 456 COMFORT SEATS, ELECTRIC. ADJUSTABLE 465 THROUGH-LOAD SYSTEM 488 LUMBAR SUPPORT DRIVER/FRONT PASSENGER 494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER 496 SEAT HEATING FOR REAR SEATS 5AC AUTOM. HIGH-BEAM HEADLIGHTS CONTROL 5AG LANE CHANGE WARNING 5AL ACTIVE PROTECTION 5AT DRIVING ASSISTANT PLUS 5DL SURROUND VIEW 502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM 508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC) 536 AUXILIARY HEATING 552 ADAPTIVE LED HEADLIGHT 575 ADDITIONAL 12V POWER SOCKET 6AC INTELLIGENT EMERGENCY CALL 6AE TELESERVICES 6AK CONNECTEDDRIVE SERVICES 6AM REAL TIME TRAFFIC INFORMATION 6AN CONCIERGE SERVICES 6AP REMOTE SERVICES 6AR INTERNET 6NS ENHANCED TELEPHONY WITH EXTENDED SM 6UH TRAFFIC INFORMATION 6WB MULTIFUNCTIONAL INSTRUMENT DISPLAY 609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL 610 HEAD UP DISPLAY 654 DAB TUNER 688 HARMAN/KARDON SURROUND SOUND SYSTEM 698 AREA-CODE 2 710 M LEATHER STEERING WHEEL 715 M AERODYNAMICS PACKAGE 754 M REAR SPOILER 760 INDIVIDUAL HIGH-GLOSS SATIN CHROME 761 INDIVIDUAL SUN PROTECTION GLAZING 775 INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE 8AW NORWEGIAN / ON-BOARD DOCUMENTATION 8A7 LANGUAGE VERSION NORWEGISCH 8KA OELSERVICE INT. 30.000 KM/24 MONTHS 8SM VIN, VISIBLE FROM OUTSIDE 8TF ACTIVE PROTECTION FOR PEDESTRIANS 8TG ANTI-THEFT SYSTEM 8TH SPEED LIMIT INFO 842 COLD CLIMATE VERSION 843 ENGINE DESIGN 850 ADD FUEL TANK FILLING FOR EXPORT 9AA EXTERNAL SKIN PROTECTION 993 MODEL YEAR CODE Litt dårlig med bilder, men får legge ut de jeg har. Sitter på jobb i Afrika men om få dager får jeg lagt om til sommerdekk og det kommer mer bilder utvendig! Endret August 15, 2016 av Soleim fupsaker og Marius2002 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Mai 8, 2016 Share Skrevet Mai 8, 2016 Riktig så velutstyrt f10 du har der ja. Flotte bilder også. Har du allerede kjøpt 434M 20" felgene? Jeg lurer på hvordan orginale 20" f10 felger er vektmessig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Soleim Skrevet Mai 8, 2016 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2016 (endret) 52 minutter siden, E.H.D skrev: Riktig så velutstyrt f10 du har der ja. Flotte bilder også. Har du allerede kjøpt 434M 20" felgene? Jeg lurer på hvordan orginale 20" f10 felger er vektmessig. Takk for det! Felgene fulgte med bilen, men jeg tok ett raskt googlesøk nå med det samme. EDIT: Har enda ikke tatt i de selv da jeg måtte reise på jobb, Fikk de ettersendt. Men etter hva jeg leser er bakfelg 20x9 - 16,6 kg og fremfelg 20x8 - 16,4 kg. Endret Mai 8, 2016 av Soleim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Mai 8, 2016 Share Skrevet Mai 8, 2016 Så ut som en fin og velholdt bil med mye bra utstyr! 434M-felger er aldri feil, så lenge du bruker spacere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fahad Skrevet Mai 8, 2016 Share Skrevet Mai 8, 2016 (endret) Nydelig bil Gratulerer Endret Mai 8, 2016 av Fahad Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Soleim Skrevet Mai 8, 2016 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2016 2 minutter siden, Walkabout skrev: Så ut som en fin og velholdt bil med mye bra utstyr! 434M-felger er aldri feil, så lenge du bruker spacere Takk for det! Spacere er ett "must" med den kombinasjonen ja. Tror det kan bli ganske så fint. Mangler spacere fremme, så må sjekke når jeg får montert -hvor mye jeg trenger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Soleim Skrevet Mai 8, 2016 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2016 5 minutter siden, Fahad skrev: Nydelig bil Gratulerer Fornøyd selv, takker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorg Skrevet Mai 8, 2016 Share Skrevet Mai 8, 2016 Gratulerer med meget staselig sedan Føyer seg inn i rekken med meget pene f10/11 her inne. Ikke så altfor mange sedan. Er litt å gå på med orginale M550D felger, går ikke helt i flukt med karroseriet uten spacere. Følger med her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Mai 8, 2016 Share Skrevet Mai 8, 2016 1 time siden, Soleim skrev: Takk for det! Spacere er ett "must" med den kombinasjonen ja. Tror det kan bli ganske så fint. Mangler spacere fremme, så må sjekke når jeg får montert -hvor mye jeg trenger Hvor tykke spacere har du bak da? Jeg har orginale 19" til vinterhjul, samme bredde og innpress som 20", og da bruker jeg 12mm foran og 18mm bak. Har 245 dekk bak da, men ganske sikker på at det går med 275 også. Har sett bilder av f10 med orginale 20" 464M felger med 12mm foran og 20mm spacere bak og med 275 dekk bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Soleim Skrevet Mai 8, 2016 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2016 (endret) 1 time siden, E.H.D skrev: Hvor tykke spacere har du bak da? Jeg har orginale 19" til vinterhjul, samme bredde og innpress som 20", og da bruker jeg 12mm foran og 18mm bak. Har 245 dekk bak da, men ganske sikker på at det går med 275 også. Har sett bilder av f10 med orginale 20" 464M felger med 12mm foran og 20mm spacere bak og med 275 dekk bak. Har 15 mm bak, ser at jeg kunne hatt mer i allefall med vinterdekkene som står på. Hvis det går med 20 mm bak, så er det stor sannsynlighet jeg går for det Evt sette de jeg har bak forran og kjøpe 20 mm spacer bak. Da blir det 15 mm forran da - usikker hvordan det blir....Mye har du å gå på med 12 mm forran da? Må nesten måle når jeg monterer sommerfelgene. Har du lagret de bildene forresten? EDIT: Fant noen bilder her med 20" 464M felger 10 mm forran og 20 mm bak. Prøver å finne 434M, men fant ikke... Endret Mai 8, 2016 av Soleim fupsaker reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Soleim Skrevet Mai 8, 2016 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2016 1 time siden, Gorg skrev: Gratulerer med meget staselig sedan Føyer seg inn i rekken med meget pene f10/11 her inne. Ikke så altfor mange sedan. Er litt å gå på med orginale M550D felger, går ikke helt i flukt med karroseriet uten spacere. Følger med her Takk for det Blir montert spacere! Håper å få montert felger samt spacere mot slutten av neste uke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Mai 8, 2016 Share Skrevet Mai 8, 2016 21 minutter siden, Soleim skrev: Har 15 mm bak, ser at jeg kunne hatt mer i allefall med vinterdekkene som står på. Hvis det går med 20 mm bak, så er det stor sannsynlighet jeg går for det Evt sette de jeg har bak forran og kjøpe 20 mm spacer bak. Da blir det 15 mm forran da - usikker hvordan det blir....Mye har du å gå på med 12 mm forran da? Må nesten måle når jeg monterer sommerfelgene. Har du lagret de bildene forresten? EDIT: Fant noen bilder her med 10 mm forran og 20 mm bak. Sikkert samme bilen med de 464M felgene, innbilte meg den hadde 12mm foran. Med 12mm så hører jeg av og til en ubetydelig subbelyd hvis jeg kjøre litt fort (25-30 km/t) over fartshumper, så 15mm kan bli i meste laget hvis du ikke vil subbe. Men det kan være ved et forsøk å prøve iallfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Soleim Skrevet Mai 8, 2016 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2016 5 minutter siden, E.H.D skrev: Sikkert samme bilen med de 464M felgene, innbilte meg den hadde 12mm foran. Med 12mm så hører jeg av og til en ubetydelig subbelyd hvis jeg kjøre litt fort (25-30 km/t) over fartshumper, så 15mm kan bli i meste laget hvis du ikke vil subbe. Men det kan være ved et forsøk å prøve iallfall. Bestiller i allefall 20 mm bak, så får jeg prøve å montere de jeg har bak forran, så får jeg se hvordan det blir. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Mai 8, 2016 Share Skrevet Mai 8, 2016 Skulle du ville kvitte deg med de 15mm spacerne dine etter hvert så må du bare gi beskjed, så er muligens jeg interessert Har 10mm foran på sommerhjulene nå, men kunne trengt litt mer. Blir spennende å se hvordan oppsettet blir på bilen din. Ser bra ut når en får bygd ut felgene litt, gjør utrolig mye med bilens fremtoning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Soleim Skrevet Mai 8, 2016 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2016 33 minutter siden, Walkabout skrev: Skulle du ville kvitte deg med de 15mm spacerne dine etter hvert så må du bare gi beskjed, så er muligens jeg interessert Har 10mm foran på sommerhjulene nå, men kunne trengt litt mer. Blir spennende å se hvordan oppsettet blir på bilen din. Ser bra ut når en får bygd ut felgene litt, gjør utrolig mye med bilens fremtoning. Det skal jeg gjøre! Må først se hvordan de vil passe bilen med oppsettet jeg tenkte Ja, spent på hvordan det blir med spacere. Vet det blir mye bedre enn ute spacere hverfall Første gangen jeg prøver meg med OEM felger til BMW på sommers bruk så er spent på om jeg blir fornøyd med det helhetlige utseende. Krysser fingrene! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå