mcbanan Skrevet Mai 24, 2016 Share Skrevet Mai 24, 2016 (endret) Hei! Bytta tennplugger på bilen idag, og i den forbindelse la eg merke til eit hol i det eg antar er ein vakumslange. Eg kjente ikkje trykk der, men antar at det er ein vakumslange. Er det nokon som veit kva slange dette er? Er sikkert ikkje lett å sjå på bildet, men er den i midten. Endret Mai 26, 2016 av mcbanan La til nye stikkord Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 24, 2016 Share Skrevet Mai 24, 2016 Den går til veivhusventilasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet Mai 24, 2016 Forfatter Share Skrevet Mai 24, 2016 Mange takk. Ser det er slangeklemme på denne sida, mens det er ei anna type klemme på andre sida, så antar at nokon har vært her før meg. Eg slit litt med å finne den i ETK, kunne du tatt ein rask titt her å sjå om du ser den? http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/bmw_5_serie-e39-sedan-523i/motordeler-motor-etk_motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 24, 2016 Share Skrevet Mai 24, 2016 Jeg synes det var litt rart med slangeklemma, da en M54 har en trykk og klikk lås. Mulig det er noen som har mekket noe selv? Men det er del nr 7. Ser det på bildet her: https://www.google.no/search?q=11617504536&oq=11617504536&aqs=chrome..69i57.376j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet Mai 24, 2016 Forfatter Share Skrevet Mai 24, 2016 Dette er ein M52TU, men er sikkert mykje samme som M54 ja. Fant den på ETK hjå GS, der ser det ut som det skal være slangeklemme der. Eg får ta meg ein telefon til BMW imorgen og høyre med dei. Ser ihvertfall overkommelig ut å bytte sjølv Mange takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 24, 2016 Share Skrevet Mai 24, 2016 Helsikes jobb synes jeg. Må av med innsuget for å komme til slangen, dog var dette på en M54, men de er jo svært like. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sebb9 Skrevet Mai 25, 2016 Share Skrevet Mai 25, 2016 Må ikke av med innsuget for å komme til, har man litt tålmodighet kan man bytte hele veivhusventilasjonen uten å ta av innsuget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 25, 2016 Share Skrevet Mai 25, 2016 Joda, man kan det. Men du verden for en jobb det også må være. Det er jo så trangt og man jobber jo nesten i blinde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet Mai 25, 2016 Forfatter Share Skrevet Mai 25, 2016 Når dykk seier det er ein stor jobb antar eg at dykk tenker på å bytte heile veivhusventilasjonen? Denne øvre slangen antar eg at lar seg bytte relativt lett? Eg har ihvertfall bestilt meg ny slange på GS idag. Var fleire variantar av desse slangane, så var viktig å sjekke opp mot chassinummer. Har aldri hatt noko symptom på tett/ødelagt veivhusventilasjon, så satser på at det held å bytte denne slangen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 26, 2016 Share Skrevet Mai 26, 2016 Nja, den slangen får man ikke løs på en kurant måte mener jeg. Uten å være heldig. Den er jo festet til en annen plass under manifolden som er veldig trangt å komme til. Men det er jo bare å forsøke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet Mai 26, 2016 Forfatter Share Skrevet Mai 26, 2016 Følger opp litt her. Henta slangen på GS og bytta den idag. Var ingen problemer å komme til, tok meg berre 15min til tross for litt kløning med å få av koblingen på motsatt side frå bildet i første post. Var ikkje festa under innsuget, men under den spreder-saken på toppen av innsuget, på begge sider. Må nok være eindel forskjellar på m52, m52tu og m54 når det gjeld denne returslangen, så pass på dersom ein skal bestille. Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 26, 2016 Share Skrevet Mai 26, 2016 Bra det var såpass enkelt da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå