Frankesen Skrevet Juni 7, 2016 Share Skrevet Juni 7, 2016 Har hørt masse forskjellige meninger om denne motoren. Det er 143 hk på 2 liter. Denne motoren(minstebrorer på B18), ble jo kåret til Engine of the year i 2001) Er det da mulig å være søppel? Registerkjede kan være et problem på disse. Videre kan coilene kødde seg til. Og tilslutt er det vel veivhusventilasjonen som kan trøble på vinteren med mye kulde og småkjøring. Min motor sviver silkemykt og har ikke hatt noen problemer. Den er kjørt 80 000 km. Kan jeg bare vente på at problemene vil stå i kø snart? Bilen skal kun brukes som sommerbil (cab). Det gjør vel også sitt til at det kan bli mindre problemer med veivhusventilasjonen m.m.? Har hørt at noen har fått problemer med coilene når de har skiftet plugger. Er det bedre å bare kjøre, og røre motoren minst mulig utenom hyppige olje og filterskifter? Hvor lenge kan man kjøre på pluggene på en slik bil? Kom gjerne med erfaringer på denne motoren. Det var jo da BMW gikk over fra en solid jernmotor, til en hightack alumotor med diverse avanserte løsninger.. Motoren er kanskje slik at den er noe herk å skru på, dersom det går noe galt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
And-reas Skrevet Juni 7, 2016 Share Skrevet Juni 7, 2016 Er ikke dette andre tråd om akkurat det samme, startet i løpet av kort tid? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frankesen Skrevet Juni 7, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 7, 2016 Får ingen ordentlige svar på mitt spørsmål. Må vel være endel BMW folk som enten har positive erfaringer med motoren, eller har masse negative erfaringer. Hva kan forebygges, og hva er hovedproblemet , er jo meget interessant lesning for de som enten har kjøpt denne motoren, eller for de som har planer om å anskaffe seg en. Håper på litt respons på tråden, eller er folk passive? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gallay Skrevet Juni 7, 2016 Share Skrevet Juni 7, 2016 Det har blitt en tendens med 2 tråder hos mange pga dårlig respons. Prøv bumping istedenfor, da vil tråden havne på forside automatisk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet Juni 8, 2016 Share Skrevet Juni 8, 2016 Sikkert ikke til hjelp, men; Sjefen min hadde en slik bil tidligere, 100.000km uten ett feilslag. Ble ikke byttet olje oftere enn hver 25.000km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
And-reas Skrevet Juni 8, 2016 Share Skrevet Juni 8, 2016 Slik jeg også skrev i den forrige tråden om omhandler dette; min bil gikk til rundt 190 000 før kjederasling ble såpass fremtredende at noe måtte gjøres med den motoren. Min brors bil hadde allerede fått skiftet kjede og strammer på grunn av driftsstans, ved en km stand rundt 150 000. Sammenligner vi med for eksempel m52 eller m54-motorene, er disse heller ikke helt feilfrie, men her dreier det seg ofte om fillefeil som veivposisjonssensor, luftmengdemåler og ikke minst at man nærmest garantert må skifte ut et og annet i forbindelse med kjølevæskekretsen. Sørger man for å gjøre dette, er disse ganske så holdbare motorer, det ligger mange biler ute til salgs med kilometerstand i øvre halvdel av 200 000. Ofte selges de på grunn av at eier gir opp bilen; de ruster og abs-systemet hangler óg går ikke gjennom periodisk kjøretøykontroll. Men motoren går, som oftest. Jeg sier fillefeil, fordi dette er saker som den gjengse bileier med litt knot kan rydde opp i selv uten et arsenal av verktøy, garasje og løftebukker. Slik er det dessverre ikke med kjederas, som både n42 og n46 er belemret med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juni 8, 2016 Share Skrevet Juni 8, 2016 Det holder at du lager èn tråd for problemstillingen. Stenges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg