Haug530D Skrevet Juni 7, 2016 Share Skrevet Juni 7, 2016 Har noen Rondell D58 som trenger litt kjærlighet da kanten ikke ser så bra ut lenger, så da trenger jeg noe å fjerne lakken med, men det ser ut for at Duxola Gel ikke er så super som Vanlig Duxola var. Noen med erfaringer eventuellt alternativer man har prøvd med gode resultat? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juni 7, 2016 Share Skrevet Juni 7, 2016 Bremsevæske pleier nå å ete lakk, så du kan jo prøve. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Juni 7, 2016 Share Skrevet Juni 7, 2016 Følger denne! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juni 8, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 8, 2016 On 7.6.2016 at 14.34, E.C. skrev: Bremsevæske pleier nå å ete lakk, så du kan jo prøve. Ja jeg vet, men hvordan blir det med aluminiumen da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juni 8, 2016 Share Skrevet Juni 8, 2016 Bør ikke reagere det, er sterke basiske løsninger som ikke egner seg for aluminium. Du kan selvfølgelig forme en skål av aluminiumsfolie og fylle det med bremsevæske og la stå en ukes tid for å teste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juni 12, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 12, 2016 Har sprayet på Duxola Maling og grafittifjerner, skulle stå 30-60min og helst i 20 grader, altså optimale forhold her nå. Skal snart ut å teste å fjerne lakken så får vi se, jeg har egentlig liten tro på det, fungerer det ikke tar jeg å smører bremsevæske på. Det er denne jeg har brukt https://www.maxmaling.no/bil/vask-og-rens/duxola-maling-og-grafittifjerner-400-ml-detaljer Den inneholder ikke Diklormetan, ser dette har vært ulovlig siden 2011, det er vel kanskje derfor Duxola Powergel ikke virker så bra heller, alt som er farlig virker meget bra som regel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juni 12, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 12, 2016 Selv om lakken hadde løsnet litt og jeg kunne skrape av noe av lakken, ble jeg ikke helt fornøyd, har derfor smørt felgen inn med bremsevæske så får vi se. Nå er det sikkert mange forskjellige lakkmerker og det er nok ikke alle felger dette vil fungere like bra på, dette er forøvrig Rondell D58 Felger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juni 12, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 12, 2016 Hadde bremsevæske på i ca en time, skjedde så å si ingenting. Smurte deretter på Duxola igjen en times tid, har fått mye lakk av felgen men ble ikke helt fornøyd har sprayet på Duxola igjen. Det er ikke som om lakken bobler eller noe, det er mer som den flasser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krabbekrølle Skrevet Juni 12, 2016 Share Skrevet Juni 12, 2016 (endret) Aircraft Stripper At Work Litt mer stripping... Endret Juni 12, 2016 av 04E46330XD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juni 12, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 12, 2016 6 timer siden, 04E46330XD skrev: Aircraft Stripper At Work Litt mer stripping... De der kan man glemme å få tak i her i Norge, da de inneholder Diklormetan. Anyway, brukte så å si hele dagen å ennda er ikke felgen ren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krabbekrølle Skrevet Juni 12, 2016 Share Skrevet Juni 12, 2016 (endret) 27 minutter siden, Haug523 skrev: De der kan man glemme å få tak i her i Norge, da de inneholder Diklormetan. Anyway, brukte så å si hele dagen å ennda er ikke felgen ren Mulig eg har ikke prøvd... Endret Juni 12, 2016 av 04E46330XD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juni 13, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 13, 2016 16 timer siden, 04E46330XD skrev: Mulig eg har ikke prøvd... Tror ikke jeg skal prøve på det, er ikke lov å sende brennbare ting med fly. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krabbekrølle Skrevet Juni 13, 2016 Share Skrevet Juni 13, 2016 40 minutter siden, Haug523 skrev: Tror ikke jeg skal prøve på det, er ikke lov å sende brennbare ting med fly. Det er ikke noe du som "kjøper" skal bekymre deg for Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juni 13, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 13, 2016 2 timer siden, 04E46330XD skrev: Det er ikke noe du som "kjøper" skal bekymre deg for Nei, bekymrer meg gjør jeg ikke, men jeg gidder ikke å bruke penger på ting som mest sansynligvis ikke kommer med på flyet engang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juni 13, 2016 Share Skrevet Juni 13, 2016 Like greit at private ikke får bruke ting med diklormetan spør du meg. Ellers kan det kanskje være mulig å ringe en malebutikk og spørre om tips? Vil tro at spørsmålet om å fjerne farge kommer opp med jevne mellomrom. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå