Gå til innhold

Fjerne Lakk fra felger

Haug530D
 Share

Anbefalte innlegg

Har noen Rondell D58 som trenger litt kjærlighet da kanten ikke ser så bra ut lenger, så da trenger jeg noe å fjerne lakken med, men det ser ut for at Duxola Gel ikke er så super som 

Vanlig Duxola var.

Noen med erfaringer eventuellt alternativer man har prøvd med gode resultat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør ikke reagere det, er sterke basiske løsninger som ikke egner seg for aluminium. Du kan selvfølgelig forme en skål av aluminiumsfolie og fylle det med bremsevæske og la stå en ukes tid for å teste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sprayet på Duxola Maling og grafittifjerner, skulle stå 30-60min og helst i 20 grader, altså optimale forhold her nå.

Skal snart ut å teste å fjerne lakken så får vi se, jeg har egentlig liten tro på det, fungerer det ikke tar jeg å smører bremsevæske på.

Det er denne jeg har brukt

https://www.maxmaling.no/bil/vask-og-rens/duxola-maling-og-grafittifjerner-400-ml-detaljer

Den inneholder ikke  Diklormetan, ser dette har vært ulovlig siden 2011, det er vel kanskje derfor Duxola Powergel ikke virker så bra heller, alt som er farlig virker meget bra som regel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om lakken hadde løsnet litt og jeg kunne skrape av noe av lakken, ble jeg ikke helt fornøyd, har derfor smørt felgen inn med bremsevæske så får vi se.

Nå er det sikkert mange forskjellige lakkmerker og det er nok ikke alle felger dette vil fungere like bra på, dette er forøvrig Rondell D58 Felger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bremsevæske på i ca en time, skjedde så å si ingenting.

Smurte deretter på Duxola igjen en times tid, har fått mye lakk av felgen men ble ikke helt fornøyd har sprayet på Duxola igjen.

Det er ikke som om lakken bobler eller noe, det er mer som den flasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, 04E46330XD skrev:

Det er ikke noe du som "kjøper" skal bekymre deg for

Nei, bekymrer meg gjør jeg ikke, men jeg gidder ikke å bruke penger på ting som mest sansynligvis ikke kommer med på flyet engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like greit at private ikke får bruke ting med diklormetan spør du meg.

Ellers kan det kanskje være mulig å ringe en malebutikk og spørre om tips? Vil tro at spørsmålet om å fjerne farge kommer opp med jevne mellomrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...