osteper Skrevet Juli 19, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 19, 2016 1 minutt siden, Alpejohn skrev: Husker ikke hva de het, noe på F.. Ja den var løs til et vist punkt, når den nådde dette punktet lå den greit fast på en måte. Akkurat som den støtta deg i lot noe Skjønner, er på en måte samme her og, det stopper på et visst punkt, men føles og som den overstyrer. Kan virkelig ikke skjønne hva det kan være. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juli 19, 2016 Share Skrevet Juli 19, 2016 Prøv noen andre bakdekk om du har mulighet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
osteper Skrevet Juli 19, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 19, 2016 (endret) 4 minutter siden, Alpejohn skrev: Prøv noen andre bakdekk om du har mulighet. Kan evt. bytte om forran og bak. Er 225 forran nå, men går jo ann å ta en liten test-tur med de. Men har som sagt tvil på at det blir noe bedre, da bilen oppfører seg slik med vinterdekka og, men er jo verdt å teste. Endret Juli 19, 2016 av osteper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sebb9 Skrevet Juli 20, 2016 Share Skrevet Juli 20, 2016 Er rart at ett dekk med 35 profil skal gi etter så mye, jeg ville funnet ut hvorfor det er slakk først, skal ikke være slakk i hjulopphenget. Må nesten bare skjekke alle foringer med brekkjern. Eventuelt legge ned og kikke under mens noen andre dytter bilen fra side til side. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond H. Olsen Skrevet Juli 20, 2016 Share Skrevet Juli 20, 2016 Då har jeg fått byttet alle foringer i bakstillingen til powerflex(bortsett fra travers, der ble det byttet for 3år siden til Meyle HD) Byttet også knirkeforingene selv om de ble byttet for 1,5år siden. Kan si med en gang at det ble en helt annen bil. Er tight og fin nå, noe annet ville egentlig overrasket. Så dette var vel anvendte penger. Men tenker jeg må på hjulstilling igjen etter ferien. Der jeg var nå stillte de inn etter verdiene til sedan msport med luftfjæring(visste ikke at det gikk ann å få til sedan btw) De fikk ikke justert den innfor verdiene til 530d Touring msport med luft siden jeg hadde så breie dekk bak mente de Merkelige greier. Er-An som jeg pleier å gå til hadde tatt ferie, så får vel ta meg en tur opp der etter ferien. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
osteper Skrevet Juli 20, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 20, 2016 (endret) 8 timer siden, Sebb9 skrev: Er rart at ett dekk med 35 profil skal gi etter så mye, jeg ville funnet ut hvorfor det er slakk først, skal ikke være slakk i hjulopphenget. Må nesten bare skjekke alle foringer med brekkjern. Eventuelt legge ned og kikke under mens noen andre dytter bilen fra side til side. Ja er nok heller noe med bakstillinga, ettersom den oppfører seg likt med vinterdekk og sommerdekk. 4 timer siden, Trond H. Olsen skrev: Då har jeg fått byttet alle foringer i bakstillingen til powerflex(bortsett fra travers, der ble det byttet for 3år siden til Meyle HD) Byttet også knirkeforingene selv om de ble byttet for 1,5år siden. Kan si med en gang at det ble en helt annen bil. Er tight og fin nå, noe annet ville egentlig overrasket. Så dette var vel anvendte penger. Men tenker jeg må på hjulstilling igjen etter ferien. Der jeg var nå stillte de inn etter verdiene til sedan msport med luftfjæring(visste ikke at det gikk ann å få til sedan btw) De fikk ikke justert den innfor verdiene til 530d Touring msport med luft siden jeg hadde så breie dekk bak mente de Merkelige greier. Er-An som jeg pleier å gå til hadde tatt ferie, så får vel ta meg en tur opp der etter ferien. Har bytta alt jeg og, bortsett fra de 2 som holder svingarmen innerst. Men når jeg vrikka på hjulet så jeg ikke noe bevegelse i de foringene, men skal se på det litt nøyere senere i dag. Foreløpig er det absolutt ikke vel-anvendte penger eller tid for min del Endret Juli 20, 2016 av osteper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Oktober 18, 2016 Share Skrevet Oktober 18, 2016 On Wednesday, July 20, 2016 at 0.21, osteper skrev: Har 235/35-18 bak, var et billigmerke Vianor hadde i fjor, Champiro eller noe lignende heter de. Fortsatt masse gummi igjen. Har tenkt litt på dekka jeg og, men den oppfører seg likt med vinterdekk også, bortsett fra at den ikke sporer like mye bak siden de er mindre. Edit: Den sitter og veldig godt i svinger, det føles bare veldig unaturlig og ubestemt i svinger. Enkleste måten å forklare det på er at bakenden føles "løs" rett og slett i svinger, og sporer når det er asfaltskjøter, spor og humper i veien. Virker som bakstillinga sitter på gelè. Interresant at du skriver akkurat dette. Jeg fikk lsgt på noen billigdekk fra vianor på en subaru, en bil med nøytralt 4x4 system og fin balanse i utgangspunktet. Bilen var en drøm å kjøre helt til jeg fikk på billigdekk av typen champrio fra vianor. Bilen ble akkurat som du beskriver. Godt grep når man presser den i svinger, men veldig søkende og ubestemt. Man lurer ofte på om man har punktert, om det er noe løst i understellet osv. Og de støyer noe forferdelig! Dekkene heter vel ikke tilfeldigvis gt radial champiro hpy? Dekk kan forvandle en bil helt utrolig mye. De nevnte dekkene skal av og erstattes med nokian, som ikke er høy prestanda merke på sommerdekk, men som lager dekk med lite sporing og god feedback. Passelig på en subaru outback Skal gi tilbakemelding på hvordan bilen blir etter dekkbytte. Jeg er 100% sikker på at det er dekkene som er problemet ditt. De dekkene du har virker til å ha feilproduksjon i dekkstammen. De på subaruen virker slik vertfall. Skal aldri spare penger på dekk igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
osteper Skrevet Oktober 20, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 20, 2016 (endret) On 19.10.2016 at 0.00, Evopower skrev: Interresant at du skriver akkurat dette. Jeg fikk lsgt på noen billigdekk fra vianor på en subaru, en bil med nøytralt 4x4 system og fin balanse i utgangspunktet. Bilen var en drøm å kjøre helt til jeg fikk på billigdekk av typen champrio fra vianor. Bilen ble akkurat som du beskriver. Godt grep når man presser den i svinger, men veldig søkende og ubestemt. Man lurer ofte på om man har punktert, om det er noe løst i understellet osv. Og de støyer noe forferdelig! Dekkene heter vel ikke tilfeldigvis gt radial champiro hpy? Dekk kan forvandle en bil helt utrolig mye. De nevnte dekkene skal av og erstattes med nokian, som ikke er høy prestanda merke på sommerdekk, men som lager dekk med lite sporing og god feedback. Passelig på en subaru outback Skal gi tilbakemelding på hvordan bilen blir etter dekkbytte. Jeg er 100% sikker på at det er dekkene som er problemet ditt. De dekkene du har virker til å ha feilproduksjon i dekkstammen. De på subaruen virker slik vertfall. Skal aldri spare penger på dekk igjen! Ja kunne nesten virke som det var noe løst i understellet. Men greia er at det var slik med både sommer og vinterdekk. Har nå akkurat satt på Hakka R2 205/55-16". Det er jo relativt høy profil på dekka, men den kjennes VELDIG flytendes ut nå, når jeg dytter på bakenden svinger den att og fram lenge etterpå. Felgen står plant med karosseriet, så det er selve dekket som gir etter. Normalt at det er så ille? Direkte ubehagelig å kjøre forbi med slik det er nå, da den flyter som den selv vil bak! Har prøvd forskjellige lufttrykk og, alt fra 2 bar til 3.3 bar. Turte ikke mer da makstrykket dekket er oppgitt til å tåle er 3.5 bar. Godt mulig det var de dekka ja, høres kjent ut! Men det problemet løste seg egentlig etter jeg byttet til coilovers, da demperene og fjørene bak var helt kaputte. Satt bra i svinger etter det, virker som den sitter dønn bak nå. Eneste er at tannstanga er gåen tror jeg, da den er ustabil på retningen. Selv med 205 dekk sporer den litt fremme, og jeg må konstant jobbe for å få den til å gå rett frem. Har byttet alt i forstillinga bortsett fra de nedre bærearmene, men de så og føltes relativt nye ut (Stod Meyle på de og, så er jo skikkelig merke). Men har noen nye liggendes så skal bytte de før jeg evt. bytter tannstanga. Jeg har og strammet "preloaden" på tannstanga, det hjalp litt på fastheten i styringa, men er fremdeles ikke sånn det skal være! Endret Oktober 20, 2016 av osteper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Oktober 21, 2016 Share Skrevet Oktober 21, 2016 12 timer siden, osteper skrev: Ja kunne nesten virke som det var noe løst i understellet. Men greia er at det var slik med både sommer og vinterdekk. Har nå akkurat satt på Hakka R2 205/55-16". Det er jo relativt høy profil på dekka, men den kjennes VELDIG flytendes ut nå, når jeg dytter på bakenden svinger den att og fram lenge etterpå. Felgen står plant med karosseriet, så det er selve dekket som gir etter. Normalt at det er så ille? Direkte ubehagelig å kjøre forbi med slik det er nå, da den flyter som den selv vil bak! Har prøvd forskjellige lufttrykk og, alt fra 2 bar til 3.3 bar. Turte ikke mer da makstrykket dekket er oppgitt til å tåle er 3.5 bar. Godt mulig det var de dekka ja, høres kjent ut! Men det problemet løste seg egentlig etter jeg byttet til coilovers, da demperene og fjørene bak var helt kaputte. Satt bra i svinger etter det, virker som den sitter dønn bak nå. Eneste er at tannstanga er gåen tror jeg, da den er ustabil på retningen. Selv med 205 dekk sporer den litt fremme, og jeg må konstant jobbe for å få den til å gå rett frem. Har byttet alt i forstillinga bortsett fra de nedre bærearmene, men de så og føltes relativt nye ut (Stod Meyle på de og, så er jo skikkelig merke). Men har noen nye liggendes så skal bytte de før jeg evt. bytter tannstanga. Jeg har og strammet "preloaden" på tannstanga, det hjalp litt på fastheten i styringa, men er fremdeles ikke sånn det skal være! Nokian r2 er kjent for å være myke. Få på skikkelige sommerdekk så skal du se at mye av problemene løser seg Preload på tannstanga faktisk? Har hørt om dette på snekke, men aldri på tannstang. Har du noen diy tråd å linke til angående det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
osteper Skrevet Oktober 21, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2016 (endret) 6 timer siden, Evopower skrev: Nokian r2 er kjent for å være myke. Få på skikkelige sommerdekk så skal du se at mye av problemene løser seg Preload på tannstanga faktisk? Har hørt om dette på snekke, men aldri på tannstang. Har du noen diy tråd å linke til angående det? Nja, er ettellerannet med styringa forran, bak sitter det som det skal nå, selv med de dårlige Champiro dekkene. Har Hakka Black forran på sommerfelgene. Så er redd jeg må bytte hele tannstanga. Jepp preload på tannstang og. "Preload piston" blir det kaldt på ZF-terminologi. Etter mange kilometer vil midseksjonen på tannstanga (Siden man naturligvis kjører mest rett frem) bli slitt, og dermed litt større mellomrom mellom tennene. Da går det ann å stramme denne bolten slik at du dytter tannstanga og "tannhjulet" nærmere. Problemet er om man da strammer for å kompensere for dette vil styringa ofte bli litt hardere når man svinger mye. Merker det litt på min at den er bittelitt hardere, men er verdt det for det var endel slakk der tidligere. Dette er selvsagt en midlertidig løsning, så den bør nok byttes ganske kjapt uansett. Står litt mer om det her: http://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1737348-Steering-rack-screw&highlight=steering rack Endret Oktober 21, 2016 av osteper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå