Robin L Skrevet Juni 19, 2016 Share Skrevet Juni 19, 2016 (endret) venstre luftpute på min 02 e39 lekker.. bør man bytte begge parvis eller? jeg har msport understell, så trenger vell egene puter for det. ser de selger billige puter på ebay, men hvordan er kvaliteten ? kjedelig om en skulle sprekke i en sving... Endret Juni 22, 2016 av space-ace Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Juni 22, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 22, 2016 ser faktisk litt ut som den har begynt og seget på andre siden også nå... skal kjøre til danmark snart. har ikke så lyst til det mtp at kompressoren må gå så ofte.. kjipt og havarere i danmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 22, 2016 Share Skrevet Juni 22, 2016 Det trenger jo ikke være putene. Smør inn puter og ledninger med såpevann og se. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minim Skrevet Juni 22, 2016 Share Skrevet Juni 22, 2016 Jeg kjøpte Arnott luftfjører til en Audi Allroad jeg byttet på en gang. De hadde en form for livstidsgaranti på dem også så de var populære på allroad som var kjent for lekkende fjører. Fungerte fint de to årene jeg hadde den og flere har skrytt av dem til Audi. Ser at de har BMW fjærer også så du kan jo google litt på dem og se om noen har erfaringer med de på BMW. https://www.arnottindustries.com/part_BMW_yid21_pid193.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Juni 22, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 22, 2016 jeg får ta en titt under der med noe såpevann. men mest sansynlig er dett vell putene iom at det er de som slites der.. takk for tipset om arnott, veldig hyggelige priser da. sendte de en mail og hørte om jeg kunne bruke de der på m-sport understell nå : ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Juni 22, 2016 Share Skrevet Juni 22, 2016 Had en e39 med samme problemet. Har bytta en belg, og tenker å kjøpe helt nye. Spørsmålet er hvordan kvaliteten er kontra Koed sine til 3500-ish (fant et sett med to til 800 pluss frakt på ebay!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Juni 26, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2016 det jeg lurer på også. er latterlig billige de på ebay fikk svar fra arnott, og de hadde ikke noe til m-sport. men hva er forskjellen på de? litt lavere? kan jeg ikke da bare justere staget litt slik at den kommer ned litt? fant disse, men det er jo ikke billigere enn koed igjen.. https://www.ecstuning.com/BMW-E39-525i-M54_2.5L/Suspension/Springs/ nesten så det frister og kjøpe supersport coilovers på gs og bare koble vekk hele greiene og sette på vanlige fjærer... får komplett coiloversett for 7500, og da har man jo alt nyt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minim Skrevet Juni 26, 2016 Share Skrevet Juni 26, 2016 Kan du ikke stille høyden på dem i diagnose verktøyet da? Har du sjekket om det er forskjell på delenummeret til biler med/uten m-sport understell? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet August 16, 2016 Forfatter Share Skrevet August 16, 2016 da er luftputene kommet i hus. kan dermed bekrefte at det er arnot som er leverandør for de urorginale putene på koed. kostet vell 1700/stk for de med m-sport. 1300 for std understell. kommer med tilbakemelding på høyde osv når de er montert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet August 16, 2016 Share Skrevet August 16, 2016 De billigste på Koed kosta vel 3500 om jeg husker riktig, for et sett? Bra prisforskjell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet August 16, 2016 Forfatter Share Skrevet August 16, 2016 stemmer det, om man har m-sport så blir det 3400, om man har standard understell så blir det 2600. hadde sikkert gått og montere de for standard understell og justert høyden etterpå, men jeg ville bare gjøre det enklest mulig.. neste nå er og sjekke knappen på bakluka : ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet August 17, 2016 Share Skrevet August 17, 2016 Jeg har kjøpt (enda ikke fått montert) fjærsett for å bytte ut luftbelgene da jeg konkluderte med at prisen var den samme uansett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet August 20, 2016 Forfatter Share Skrevet August 20, 2016 da har jeg byttet de. det var meget fort gjort. byttet vell begge på under 1,5 time ca? høyden ble helt lik det den var med de gamle putene også. var mye sprekker i de gamle, så var ikke rart at de lakk luft. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå