minim Skrevet Juni 22, 2016 Share Skrevet Juni 22, 2016 10 minutes ago, SweetBMW said: Ikke snakk om å skjøte. Det settes på nye kontakter i sin helhet``?? Ikke hjelp i det om de har klippet dem for korte. Hadde jeg hatt forsikring på noe slikt så hadde jeg stått på mitt i at ledningsnett som er berørt skal byttes til nytt i fra fabrikk enkelt og greit. Det kan bli et ***** å feilsøke på et lappverk etter noen år når merkeverksted i mangel på presstang har tatt frem vannpumpetanga og presset plugger med også bare for å nevne en av bakdelene med hobby-løsning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Juni 22, 2016 Share Skrevet Juni 22, 2016 (endret) Jeg har redigert innlegget mitt til å legge på mer info. Hobby løsning med vannpumpe tang? Dette viser jo bare at du ikke vet hva som blir gjort her. Det er egne tenger som brukes på dette her, som alle merkeverksteder er påbudt å ha fra BMW. MQS tang. Det du beskriver er mangel på faglig stolthet hos teknikerne. Ikke løsningen i seg selv. EDIT: Og det blir kun et helvete å feilsøke på hvis det er gjort sånn jalla som du nevner over her. Endret Juni 22, 2016 av SweetBMW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minim Skrevet Juni 22, 2016 Share Skrevet Juni 22, 2016 17 minutes ago, SweetBMW said: Jeg har redigert innlegget mitt til å legge på mer info. Hobby løsning med vannpumpe tang? Dette viser jo bare at du ikke vet hva som blir gjort her. Det er egne tenger som brukes på dette her, som alle merkeverksteder er påbudt å ha fra BMW. MQS tang. Det du beskriver er mangel på faglig stolthet hos teknikerne. Ikke løsningen i seg selv. EDIT: Og det blir kun et helvete å feilsøke på hvis det er gjort sånn jalla som du nevner over her. Jeg vet veldig godt at det skal brukes presstenger til slikt. Legg merke til at jeg spesifikt beskriver "i mangel på presstangen". En ting er hva det står på papiret at de skal gjøre en annen ting er hva som blir gjort.. Det kan godt være, men ville du tatt sjangsen på en bil til 5-600k når du tillegg er forsikret i mot slikt? Det får vel være opptil hver enkelt å vurdere.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Basse Lusk Skrevet Juni 22, 2016 Share Skrevet Juni 22, 2016 Hører at det blir stadig større krav (fra forsikringsbransjen og bilprodusenter) om at reparasjoner skal dokumenteres med bilder. Da blir det vel mindre av "hobbyløsninger". Og du kan be om å få oversendt bildene fra verkstedet. minim og SweetBMW reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mistermister Skrevet Juni 23, 2016 Share Skrevet Juni 23, 2016 Aldri om jeg hadde godtatt annet enn nytt ledingssett på en bil til 5-600 k. minim reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omg86 Skrevet Juni 24, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 24, 2016 Da kommer det en liten statusoppdatering om saken.😃 Bilen er takstsert og står på verksted for: -Skifte av nytt ledningsnett("spesial" lagd for min bil) -Lakkering av passasjerdør og skifte av rute -Montere nytt ratt og ny navi proff -Rens og vask av interiør Spurte ikke om pris, men regner med dette blir rep for godt over 100000! Godt en har forsikring sier nå jeg😰 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minim Skrevet Juni 24, 2016 Share Skrevet Juni 24, 2016 (endret) Hehe ja det høres ikke billig ut! fikk du hjemme snekra lednings nett eller helt nytt? Spesial lagd hørtes ut som et fint ord for noe de skulle ordne der. Litt nysjerrig på hva forsikringsselskapene velger for en løsning på dette. Endret Juni 24, 2016 av minim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omg86 Skrevet Juni 26, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2016 Fikk beskjed fra verkstedet den står på at BMW i Tyskland skal lage nytt! Og det er det visst litt leveringstid på. Virker ikke som de gambler med å ta en "hjemmesnekra" løsning til en så dyr bil. Er vel bare å kjøpe seg 10 spann med tålmodighet og smøre seg inn med!... minim reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juni 26, 2016 Share Skrevet Juni 26, 2016 Hva legger de i det å lage et nytt ledningsnett? Er det snakk om et ledningsnett for multimediadelen, hvilket det trolig ikke er snakk om ettersom dette er en del av billedningsnettet eller hva er greia? Mht. at du ikke godtar "hjemmesnekring" på denne bilen, så innebærer jo det at man må plukke bilen fra hverandre innvendig og strekke et helt nytt ledningsnett - først da er skaden reparert 100%. Jeg ser nok mer for meg at verkstedet reparerer det defekte ledningsnettet (bytter skjermkabel, USB og de fakra-kablene riktignok) med enten skjøting eller kontakter, og at du aldri vil merke noe til dette. Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minim Skrevet Juni 27, 2016 Share Skrevet Juni 27, 2016 10 hours ago, Omg86 said: Fikk beskjed fra verkstedet den står på at BMW i Tyskland skal lage nytt! Og det er det visst litt leveringstid på. Virker ikke som de gambler med å ta en "hjemmesnekra" løsning til en så dyr bil. Er vel bare å kjøpe seg 10 spann med tålmodighet og smøre seg inn med!... Høres ut som en bra løsning det Er ikke bilen kjørbar heller uten cic montert? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mistermister Skrevet Juni 27, 2016 Share Skrevet Juni 27, 2016 Det blir nok skiftet komplett ledningsnett. Det gjorde de på bilene som hadde hatt innbrudd her i Hønefoss. Det var også da leveringstid. Ledningsnettet kostet rundt 80000 kr inkl arbeid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juni 27, 2016 Share Skrevet Juni 27, 2016 5 timer siden, Mistermister skrev: Det blir nok skiftet komplett ledningsnett. Det gjorde de på bilene som hadde hatt innbrudd her i Hønefoss. Det var også da leveringstid. Ledningsnettet kostet rundt 80000 kr inkl arbeid. Jeg tror heller jeg ville hatt skjøtet ledningsnett (der ledningsnettet er for korte ville man 1) enten loddet kablene eller muligens aller helst 2) laget kontakter og et mellomstykke med han/hun kontakter i endene. Dette ville aldri medført noen elektrisk risiko) enn å fått demontert hele interiøret med den risikoen det er for manglende klips/skruer/knirk og så videre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omg86 Skrevet Juni 28, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 28, 2016 Så innkjøpslista for bilen min og den var på 2 1/2 A4 side. Så detta blei dyrt gitt. Men har jo forsikring så. Så prisen på ledningsnett lå på ca 65000,- så er nok snakk om å bytte hele ja. Seriøst verksted som ikke nøyer seg med hjemmesnekrede løsninger. Var også et hull i sete, så blir bytte av det også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Basse Lusk Skrevet Juni 28, 2016 Share Skrevet Juni 28, 2016 15 timer siden, Omg86 skrev: Så prisen på ledningsnett lå på ca 65000,- så er nok snakk om å bytte hele ja. Det er sjokkerende sløsing. Regningen blir fordelt på forsikringstakerne i form av høyere premie. Selv om du får dekket dette, er det ikke noe å være glad for, når vi vet at en like god løsning, kanskje bedre totalt sett (jmf. risikoen med dårlig remontering av demonterte deler), til 10 prosent av denne prisen. Holdningen om å bytte alt siden andre betaler, fører til høyere prisnivå i samfunnet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minim Skrevet Juni 29, 2016 Share Skrevet Juni 29, 2016 Hvorfor fortjener han noe dårligere? Grunnen til at man er forsikret er jo nettopp slike ting som dette og da må man forvente at dårligere løsninger ikke blir valgt. At lodding ikke medfører risiko som nevnt over er en sannhet med modifikasjoner også. Gjøres dette ikke 100% korrekt (og selv om det gjøres korrekt) så har man en skjøt som over tid er sprøere og vil ha et større potensiale for dårlig kontakt/brudd enn om om man har originalt nett uten skjøter. Det er ikke til å komme bort i fra.. Får heller få fokuset på å få bort slikt pakk som stjeler og ødelegger enn å skylde på en uskyldig tredje part! Omg86 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå