Gå til innhold

Kjøre med dårlig hardy foring?


Robin L
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.  Har litt vibrasjon under pådrag.  Sjekket hardyen,. Og den var litt slitt.  Var slakke i den.

hvordan er det og kjør langt med dette?  Skal på langtur rett over helgen og håper og kjøre denne bilen.  Men dropper der om det er fare for at akslingen detter ned/føringen ryker...

 

IMG_0025.MOV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok rett.   Da blir det Danmark i e39n isteden :)  glad jeg har to biler til tider :P

 

bestiller deler da, så har jeg de til jeg er hjemme.

 

må jeg jeg ned ned eksos og bensintank for dette tru ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hva slags bil du har men eksosanlegget må som regel alltid ned. 

Ellers er det viktig at du bytter låsemutterne på hardykoblingen. Der snakker jeg av erfaring. De løsnet heldigvis i lav fart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glemte og nevne at det gjelder en e38 730ia.  

 er vell nylonbolter der?  bør kanskje ta med de da ja : D   da setter jeg bestilling på foring og bolter i dag.

ser koed har en til 430, 700 og 1500kr.   er det noe poeng i og gå for originalt her?   den til 700kr er orginal leveradør står det, så da tipper jeg febi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier og si at jo vanskeligere det er og bytte delen jo viktigere er det og kjøpe kvalitet. Febi er sikkert ok. Ja boltene er det ikke problem og bruke om igjen. Det er mutterne som er det kritiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

da har jeg fått byttet foringen.  måtte ned med eksosen ja..

jeg måtte kappe boltene som gikk inn mot manifolden.    kan det stemme at disse er sveiset fast?  det ser slik ut men det er vanskelig og si 100% om de er fastrustet eller sveiset.  får ikke banket de ut iaff.  ender vell med å knekke noe..

 

noen som kan bekrefte om det er løse bolter?   hvis ikke må jeg vell kappe de flate og borre de ut..    har kjøpt nye rustfrie 70x8mm bolter :)  

 

det røk selvsagt noen gummioppheng også så får ikke gjort den ferdig nå før de er i hus, typisk...     

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dem står på finsplines.

kapp i manifoilen, i spisseste delen av ovlen og sett inn gjennomgående bolt med mutter.

rustfri er IKKE bra å bruke på eksos.  hadde rustfrie selv, dem knakk under demontering.

 

kjekt med oppheng som ryker..

 

skal du kjøpe nye oppheng til midten? kjøp e39 m5 oppheng, dem er stivere. passer rett på e38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 18.7.2016 at 7.44, stig. skrev:

mulig jeg driter meg ut, men hvis det var snakk om en 730ia, som i automat ?

har e38 med aut hardy ? 

 

stemmer det, e38 med automat ja.  var nå hardy på denne iallefall : )  var en slags gummikobling mellom der mot diffen også. 

 

venter bare på eksosoppheng nå, som er rett rundt svingen.  så blir den på veien igjen :D  mye arbeid og venting for lite :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...