Robin L Skrevet Juni 25, 2016 Share Skrevet Juni 25, 2016 Hei. Har litt vibrasjon under pådrag. Sjekket hardyen,. Og den var litt slitt. Var slakke i den. hvordan er det og kjør langt med dette? Skal på langtur rett over helgen og håper og kjøre denne bilen. Men dropper der om det er fare for at akslingen detter ned/føringen ryker... IMG_0025.MOV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Juni 25, 2016 Share Skrevet Juni 25, 2016 den der hadde ikke jeg kjørt med lengre. bytt den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Juni 25, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 25, 2016 Du har nok rett. Da blir det Danmark i e39n isteden glad jeg har to biler til tider bestiller deler da, så har jeg de til jeg er hjemme. må jeg jeg ned ned eksos og bensintank for dette tru ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet Juni 25, 2016 Share Skrevet Juni 25, 2016 Nå vet jeg ikke hva slags bil du har men eksosanlegget må som regel alltid ned. Ellers er det viktig at du bytter låsemutterne på hardykoblingen. Der snakker jeg av erfaring. De løsnet heldigvis i lav fart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Juni 26, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2016 glemte og nevne at det gjelder en e38 730ia. er vell nylonbolter der? bør kanskje ta med de da ja : D da setter jeg bestilling på foring og bolter i dag. ser koed har en til 430, 700 og 1500kr. er det noe poeng i og gå for originalt her? den til 700kr er orginal leveradør står det, så da tipper jeg febi. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Juni 26, 2016 Share Skrevet Juni 26, 2016 boltene kan du bruke om igjen. kan sikkert skru uten å ta ned eksos, men det blir nok litt trangt. febi er godt nok Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet Juni 26, 2016 Share Skrevet Juni 26, 2016 Jeg pleier og si at jo vanskeligere det er og bytte delen jo viktigere er det og kjøpe kvalitet. Febi er sikkert ok. Ja boltene er det ikke problem og bruke om igjen. Det er mutterne som er det kritiske. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Juli 17, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 17, 2016 da har jeg fått byttet foringen. måtte ned med eksosen ja.. jeg måtte kappe boltene som gikk inn mot manifolden. kan det stemme at disse er sveiset fast? det ser slik ut men det er vanskelig og si 100% om de er fastrustet eller sveiset. får ikke banket de ut iaff. ender vell med å knekke noe.. noen som kan bekrefte om det er løse bolter? hvis ikke må jeg vell kappe de flate og borre de ut.. har kjøpt nye rustfrie 70x8mm bolter det røk selvsagt noen gummioppheng også så får ikke gjort den ferdig nå før de er i hus, typisk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Juli 17, 2016 Share Skrevet Juli 17, 2016 dem står på finsplines. kapp i manifoilen, i spisseste delen av ovlen og sett inn gjennomgående bolt med mutter. rustfri er IKKE bra å bruke på eksos. hadde rustfrie selv, dem knakk under demontering. kjekt med oppheng som ryker.. skal du kjøpe nye oppheng til midten? kjøp e39 m5 oppheng, dem er stivere. passer rett på e38 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Juli 17, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 17, 2016 Bedre med syrefast kanskje,. Er vell hardere de. Har nå allerede kjøpt rustfri nå da..hmm. Har bestilt oppheng til hele sulamitten nå. Ting fordyrer seg,men er da typisk det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gullsakar Skrevet Juli 17, 2016 Share Skrevet Juli 17, 2016 (endret) Syrefast er enda mykere.. Stål er absolutt det sterkeste. Sett det inn med no mos2(moly fett) så ruster dem ikke fast.. Edit; finnes jo galvanisert da;) Endret Juli 17, 2016 av gullsakar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Juli 18, 2016 Share Skrevet Juli 18, 2016 (endret) mulig jeg driter meg ut, men hvis det var snakk om en 730ia, som i automat ? har e38 med aut hardy ? Endret Juli 18, 2016 av stig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcelg Skrevet Juli 18, 2016 Share Skrevet Juli 18, 2016 Jau, http://www.realoem.com/bmw/enUS/partxref?q=26111229360+&series=E38 stig. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Juli 18, 2016 Share Skrevet Juli 18, 2016 ja se der ja, jeg er vandt med at eldre bmw ikke har hardy på aut biler. men da lærte jeg noe nytt i dag å Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Juli 20, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 20, 2016 On 18.7.2016 at 7.44, stig. skrev: mulig jeg driter meg ut, men hvis det var snakk om en 730ia, som i automat ? har e38 med aut hardy ? stemmer det, e38 med automat ja. var nå hardy på denne iallefall : ) var en slags gummikobling mellom der mot diffen også. venter bare på eksosoppheng nå, som er rett rundt svingen. så blir den på veien igjen mye arbeid og venting for lite Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå