Mickl Skrevet Juni 30, 2016 Share Skrevet Juni 30, 2016 Hei, Jeg skal bytte felger på min bmw F36. Jeg har dekktrykks sensorer som måler hvor mye trykk jeg har i hvert enkelt hjul. Må jeg ha nye sensorer, eller kan jeg ta av sensorene på de orginale felgene og flytte de over? Skal flytte over dekkene til de nye felgene, så da kan jeg vel like godt bare flytte over sensorene også? Har lest att disse sensorene koster mellom 3 og 6 lapper.. Mvh Michael Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 30, 2016 Share Skrevet Juni 30, 2016 Flytt sensorene over og initialisere på nytt i idrive. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mickl Skrevet Juni 30, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 30, 2016 Takk for svar Bra de bare kan flyttes over. Men man får feilmelding uten de, så man må ha dem? Og hvor lenge varer batteriene på de? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juli 1, 2016 Share Skrevet Juli 1, 2016 Får feilmelding uten ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mickl Skrevet Juli 1, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 1, 2016 Takk for svar Har det noe å si om jeg tar sensoren over på andre siden? Altså om jeg flytter venstre bakhjul til høyresiden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 1, 2016 Share Skrevet Juli 1, 2016 Jeg vet ikke, men hadde vært artig å vite. Lurer på om bilen kan føle hvor de er lokalisert eller om det er bestemt av koding/initialisering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aasnesen Skrevet Juli 1, 2016 Share Skrevet Juli 1, 2016 Nei du kan sette dekka kor du vil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anathema Skrevet Juli 2, 2016 Share Skrevet Juli 2, 2016 Fordi? Hvordan vet bilen hvor hver sensor er? Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Juli 2, 2016 Share Skrevet Juli 2, 2016 3 timer siden, Anathema skrev: Fordi? Hvordan vet bilen hvor hver sensor er? Tror det ligger mottakere i hvert hjulhus. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anathema Skrevet Juli 2, 2016 Share Skrevet Juli 2, 2016 Det kan være mer komplisert enn som så. Har hørt diverse om at det kan være problematisk å skifte dekk, derfor lurer jeg på hvordan det egentlig fungerer på en nyere BMW. "But what's to keep the system from reporting the tire pressure of the car next to you at a traffic light? In order to keep things straight, the individual senders have a unique serial number to transmit to the vehicle. And that keeps individual wheels on each corner of the car properly sorted in the TPMS's tiny little brain. On many vehicles, there's even a sender on the spare tire. The TPMS is initialized with the position of the four (or five) tires when the car is new. Eventually, those tires could change position, through normal tire rotation or as the result of a flat. That's why there is a procedure to resynchronize the system. For most vehicles, it involves the use of a special tool that communicates with the vehicle and the sender to make everybody play nice. This device knows which wheel is which because it's held next to each valve stem in turn as the system is programmed."http://www.popularmechanics.com/cars/how-to/a4849/4336449/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aasnesen Skrevet Juli 3, 2016 Share Skrevet Juli 3, 2016 14 timer siden, Anathema skrev: Det kan være mer komplisert enn som så. Har hørt diverse om at det kan være problematisk å skifte dekk, derfor lurer jeg på hvordan det egentlig fungerer på en nyere BMW. "But what's to keep the system from reporting the tire pressure of the car next to you at a traffic light? In order to keep things straight, the individual senders have a unique serial number to transmit to the vehicle. And that keeps individual wheels on each corner of the car properly sorted in the TPMS's tiny little brain. On many vehicles, there's even a sender on the spare tire. The TPMS is initialized with the position of the four (or five) tires when the car is new. Eventually, those tires could change position, through normal tire rotation or as the result of a flat. That's why there is a procedure to resynchronize the system. For most vehicles, it involves the use of a special tool that communicates with the vehicle and the sender to make everybody play nice. This device knows which wheel is which because it's held next to each valve stem in turn as the system is programmed."http://www.popularmechanics.com/cars/how-to/a4849/4336449/ Ein ting som er litt frustrerande er at trur/har hørt etc....hjelpe kun til meir usikkerheit! Folk er vel mest interessert i fakta om den aktuelle problemstillinga. Eg har skreve at det spelar ingen rolle kor ein set dekka/felgane i forhold til TPMS sensorane til bmw. Dette er basert på at eg sjøl har har systemet og hatt dekka rundt heile bilen og sensorane blir registrert der som dei fakstisk står. So kan de andre so ikkje har peiling synse og tru ka faen de vil på eit anna forum! HMW reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 3, 2016 Share Skrevet Juli 3, 2016 Det var da voldsomt! Du kunne jo bare skrevet det med en gang! aasnesen og Reef89 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå