Gå til innhold

Nye felger men... Dekktrykksensor?


Mickl
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg skal bytte felger på min bmw F36.

Jeg har dekktrykks sensorer som måler hvor mye trykk jeg har i hvert enkelt hjul.

Må jeg ha nye sensorer, eller kan jeg ta av sensorene på de orginale felgene og flytte de over?

Skal flytte over dekkene til de nye felgene, så da kan jeg vel like godt bare flytte over sensorene også? Har lest att disse sensorene koster mellom 3 og 6 lapper..

 

Mvh Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være mer komplisert enn som så. Har hørt diverse om at det kan være problematisk å skifte dekk, derfor lurer jeg på hvordan det egentlig fungerer på en nyere BMW.

"But what's to keep the system from reporting the tire pressure of the car next to you at a traffic light? In order to keep things straight, the individual senders have a unique serial number to transmit to the vehicle. And that keeps individual wheels on each corner of the car properly sorted in the TPMS's tiny little brain. On many vehicles, there's even a sender on the spare tire. The TPMS is initialized with the position of the four (or five) tires when the car is new. Eventually, those tires could change position, through normal tire rotation or as the result of a flat. That's why there is a procedure to resynchronize the system. For most vehicles, it involves the use of a special tool that communicates with the vehicle and the sender to make everybody play nice. This device knows which wheel is which because it's held next to each valve stem in turn as the system is programmed."
http://www.popularmechanics.com/cars/how-to/a4849/4336449/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anathema skrev:

Det kan være mer komplisert enn som så. Har hørt diverse om at det kan være problematisk å skifte dekk, derfor lurer jeg på hvordan det egentlig fungerer på en nyere BMW.

"But what's to keep the system from reporting the tire pressure of the car next to you at a traffic light? In order to keep things straight, the individual senders have a unique serial number to transmit to the vehicle. And that keeps individual wheels on each corner of the car properly sorted in the TPMS's tiny little brain. On many vehicles, there's even a sender on the spare tire. The TPMS is initialized with the position of the four (or five) tires when the car is new. Eventually, those tires could change position, through normal tire rotation or as the result of a flat. That's why there is a procedure to resynchronize the system. For most vehicles, it involves the use of a special tool that communicates with the vehicle and the sender to make everybody play nice. This device knows which wheel is which because it's held next to each valve stem in turn as the system is programmed."
http://www.popularmechanics.com/cars/how-to/a4849/4336449/

Ein ting som er litt frustrerande er at trur/har hørt etc....hjelpe kun til meir usikkerheit! Folk er vel mest interessert i fakta om den aktuelle problemstillinga.

Eg har skreve at det spelar ingen rolle kor ein set dekka/felgane i forhold til TPMS sensorane til bmw. Dette er basert på at eg sjøl har har systemet og hatt dekka rundt heile bilen og sensorane blir registrert der som dei fakstisk står.

So kan de andre so ikkje har peiling synse og tru ka faen de vil på eit anna forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...