ESER Skrevet Juli 7, 2016 Share Skrevet Juli 7, 2016 Når er pære har vært ødelagt, må feilkoden slettes før ny pære vil lyse? Problemet: Masse irr i pæreholder, byttet pæreholder (med nye pærer). Fremdeles ikke lys. Baklyset på bakluka som ikke virker, høyre side. Skjønner ærlig talt ikke sikringsdiagrammet, kanskje noen kan fortelle hva slags sikring som er verdt å sjekke? Kun høyre kjørelys på bakluka som er borte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESER Skrevet Juli 7, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 7, 2016 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESER Skrevet Juli 7, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 7, 2016 Edit: Det er vel uansett ingen sikring som går kun på indre høyre kjørelys bak? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juli 7, 2016 Share Skrevet Juli 7, 2016 Feilmelding slettes av seg selv. (Så lenge ny pære virker og alt er i orden) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESER Skrevet Juli 7, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 7, 2016 Fader.. Ettersom jeg har fortstått så kan det være et problem med ledningsbrudd på 5-serie. Noen som har hatt slikt problem på 3-serie også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minim Skrevet Juli 7, 2016 Share Skrevet Juli 7, 2016 Hadde problem på indre baklykt på E70 nå nettopp. Var som du sier fult av irr i lykten og Kretskortet til LED lysa var helt ødelagt (ic-er hadde nærmest rustet av). Jeg endte med å bytte hele lykta til ei ny. Kjøpte uoriginal først, men var skikkelig uheldig med passformen og den ville ikke sitte i det hele tatt så jeg endte med å bytte den inn i en original igjen. Feilkoden ble som en annen her sier slettet automatisk. Om du bare har problemer med å få lys så sjekk pluggen til lykten også. Min var full av irr der også så jeg måtte til med en rensing for å få lys igjen i den vanlige pæra (led fungerte uansett ikke). Renset med en oksidasjons spray som Biltema solgte, men det fungerer sikkert med mye annet også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESER Skrevet Juli 7, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 7, 2016 4 timer siden, minim skrev: Hadde problem på indre baklykt på E70 nå nettopp. Var som du sier fult av irr i lykten og Kretskortet til LED lysa var helt ødelagt (ic-er hadde nærmest rustet av). Jeg endte med å bytte hele lykta til ei ny. Kjøpte uoriginal først, men var skikkelig uheldig med passformen og den ville ikke sitte i det hele tatt så jeg endte med å bytte den inn i en original igjen. Feilkoden ble som en annen her sier slettet automatisk. Om du bare har problemer med å få lys så sjekk pluggen til lykten også. Min var full av irr der også så jeg måtte til med en rensing for å få lys igjen i den vanlige pæra (led fungerte uansett ikke). Renset med en oksidasjons spray som Biltema solgte, men det fungerer sikkert med mye annet også. Okay. Du snakker om kontakta inn på pæreholderen nå? Den ser veldig bra ut, men jeg har elektrorens stående så jeg kan vel sprute litt inni kontakta? Søren, pæreholderen var skikkelig ille.. Og sokkelen på pæra var nesten irret helt bort. Rart det ikke har gått en sikring? Var helt sikker på at dette skulle ordne seg med ny pæreholder.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minim Skrevet Juli 8, 2016 Share Skrevet Juli 8, 2016 Ja, men det er ikke sikkert det er likt på de to bilene. Min var skikkelig dårlig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjorkly Skrevet Juli 8, 2016 Share Skrevet Juli 8, 2016 mangler lys i venstre lykta på luka på min e91, bytta også pæreholder da de først mente at det var feilen. Men må vist bytte lysmodulen da det ligger inne 50 feilmeldingner på det, å da kutter den vist strømmen dit. ifølge bmw må da lysmodulen byttes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juli 8, 2016 Share Skrevet Juli 8, 2016 Det er mulig å nullstille telleren, se f.eks. her: http://blog.obd2express.co.uk/2015/09/03/bmw-reset-short-circuit-counter-with-ediabas-tool32/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESER Skrevet Juli 8, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 8, 2016 8 timer siden, awt skrev: Det er mulig å nullstille telleren, se f.eks. her: http://blog.obd2express.co.uk/2015/09/03/bmw-reset-short-circuit-counter-with-ediabas-tool32/ Og da vil pæra lyse igjen AWT? Så det er lysmodulen som må nullstilles? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorneoen Skrevet Juli 8, 2016 Share Skrevet Juli 8, 2016 (endret) Om det registreres kortslutning nok ganger så deaktiverer lysenheten strøm til den pæra så hvis du resetter telleren med tool32 så kanskje det hjelper Endret Juli 8, 2016 av bjorneoen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juli 8, 2016 Share Skrevet Juli 8, 2016 Jeg har ikke gjort det selv, men så lenge feilen er fikset (altså at det ikke er kortslutning lengre), og prosedyren over gjøres, så skal den i teorien lyse igjen ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESER Skrevet Juli 8, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 8, 2016 Okay. Men den "telleren". Er det noe som sitter i lysmodulen eller hva ville dere kalt den hvis dere skulle kontakten noen om hjelp med problemet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minim Skrevet Juli 8, 2016 Share Skrevet Juli 8, 2016 Kan den resettes med ista-d og dcan kabel? I så tilfelle kjører jeg muligens forbi deg om noen dager og har med kabel og laptop i bilen Har aldri nullstilt dette før da, men du kan få låne utstyret på egen risiko om noen her gir en forklaring på hvordan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå