Popza Skrevet Juli 10, 2016 Share Skrevet Juli 10, 2016 Hei. Vurderer sterkt å kjøpe en ny bil nå. En bil med nybilgaranti, ettersom jeg er lei av å skru og ordne på "gamle" biler. Bilen jeg ønsker å kjøpe er en 20d "efficient dynamics" 163hk og den synes jeg blir litt for "daff" uten litt trim. Tenkte først på vanlig remap, men dette "flager" vel ECU og den sier i fra at den er modifisert(etter hva jeg har lest på det store internett). Tenkte så på en typisk "chip-boks", kanskje en fra DTE(som er et relativt anerkjent merke) eller et annet merke; fordi disse "chip-boksene" forandrer vel ikke på ECU, slik at jeg kan beholde garantien? Sett på AC/Hartge chip, men 12000/13000kr+frakt og mva. Synes den prisen er litt stiv. Noen med direkte erfaring rundt dette? Også N47, er det fortsatt problemer med registerkjede? Hørte først at dette kun gjaldt fra ca 2007-2009. Men etter at naboen min som kjører taxi fortalte meg om at han kjente flere som kjørte taxi med F11 som hadde 20d(N47)motoren; hadde hatt "motorras", uten at han visste helt årsaken gjorde jeg et søk på internett, her ser jeg at flere med F30/F20/F10 fortsatt har dette problemet på sine 20D(N47) motorer. Noen som vet noe rundt dette? Dette er en nov.13 bil som er "2014" modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel80 Skrevet Juli 10, 2016 Share Skrevet Juli 10, 2016 Finnes vel kanskje M Performance kit til denne? Eller så finnes det ihvertfall mulighet for å Chippe den uten at det kan oppdages, selv om Bmw sier de kan se slikt.. Det er mye skremsels propaganda fra Bmw. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Popza Skrevet Juli 11, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 11, 2016 Ja, m performance hadde jeg glemt. Men koster jo skjorta det også ser jeg. Sprenger budsjettet ganske mye med denne bilen, og jeg er student. Så chip/remap til over 10000kr er uaktuelt, derfor spør jeg Lest mye rart om det at BMW kan oppdage det, og andre sier de ikke kan oppdage det. Tør ikke satse på det :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Makky123 Skrevet Juli 11, 2016 Share Skrevet Juli 11, 2016 Siden bilen har nybilgaranti, så ville jeg anbefalt BMW sin egen chip. Koster litt, det gjør det. Sjekk pris i utlandet, så kan du kombinere det med en roadtrip også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Popza Skrevet Juli 12, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 12, 2016 Spurte Hamann hva de kunne tilby. Kunne få 216hp, med to års garanti på motor/gir. Men prisen var "litt" stiv synes jeg... 34000kr :/ Lurer på om det blir en "boks" jeg. Noen som har input? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tennbrikket Skrevet Juli 13, 2016 Share Skrevet Juli 13, 2016 11 timer siden, Popza skrev: Spurte Hamann hva de kunne tilby. Kunne få 216hp, med to års garanti på motor/gir. Men prisen var "litt" stiv synes jeg... 34000kr :/ Lurer på om det blir en "boks" jeg. Noen som har input? Med så mye elektronikk som disse bilene har hadde jeg aldri latt en sånn boks styre alle de parametene som må tas hensyn til under omprogrammering . Dette var dog kun MIN personlige mening. Men lykke til med valget uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet Juli 13, 2016 Share Skrevet Juli 13, 2016 Hør med Autolife (ACS Norge er ut ifra dem). Fikk greie priser fra dem når jeg skulle tune min 123d, ferdig godkjent med papirer. Selvfølgelig dyrere å godkjenne din da den er nyere da, men alikevell Jeg hadde utrolig bra service fra dem via Alexander Hagen, men nå er det vel en John som styrer ACS, john@autolife.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Juli 17, 2016 Share Skrevet Juli 17, 2016 For N47 motoren kan du få et orginalt performance sett til 18000 hvis du har manuellt. Litt mer hvis du har manuell da noen av modellene da vil trenge en ny koverter. Med dette beholder du BMW sin garanti 100% Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå