Gå til innhold

Spøkelsebilen, masse feilmld. E61 525da, hva er stikkene til?

Ajohnsen
 Share

Anbefalte innlegg

Masse feilmeldinger dukket opp under kjøring på min 525 dat -04 tydligvis jordfeil eller avtærte ledninger etc.. Bilen har låst seg i 3-gir, speedometer, km-teller, turteller, nål til forbruk, gjennomsnittsforbruk, ABS, ESP,  luftkomp, AC, PDC ++ virker ikke. PDC/parksensorer kan kobles inn manuelt. Blinklys slås ikke av automatisk etter blinking. Fått tatt diagnose men får ikke kontakt med DDE, EGS Og EKP som kommuniserer ilag... er mest sannsynlig er 1 feil og ikke 3. (Mente han som tok diagnose) Har bestilt oppgradert jordingskabel til motorstyring for å skifte denne da det ble anbefalt i programmet han brukte. Han fant irr på disse to stikkene som jeg ikke vet hva er til over bagasjerommet. Noen som har peiling hva de går til?

image.png

image.jpeg

Endret av Arnfinn Johnsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke, men de så ikke bra ut i det hele tatt! Er en god start å begynne med å få rensket opp i de der ihvertfall :) Elektriske feil på bil har det med å forplante seg på de rareste steder så rydd opp i det du finner er mitt råd og se om det hjelper. Hadde nok ikke brukt noe energi på den jordingskabelen før det der var fikset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tak for svar. Usikker på om den ble sjekket noe når en kar feilsøkte, har ikke fått sett på bilen noe særlig da jeg er bortreist på jobb. Skal skifte jordkabelen til ECU (nye typen -06) og renske opp i det irret baki bagasjerommet. Har fått tips om at det kan være plusskabelen under bilen også? da det regnet når det skjedde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Om du laster ned og legger inn ISTA-D så kan du få opp koblingsskjema/klemmer/bilder/pinout av alle kontakter/ECUer/sikringsbokser og you-name-it i bilen. Det er et kjempe verktøy når du feilsøker. Putt i 3-400kr i en god K+Dcan kabel også så kan du ta diagnosen selv noe som også er veldig hendig og sparer deg for mye plunder over tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...