Ajohnsen Skrevet Juli 20, 2016 Share Skrevet Juli 20, 2016 (endret) Masse feilmeldinger dukket opp under kjøring på min 525 dat -04 tydligvis jordfeil eller avtærte ledninger etc.. Bilen har låst seg i 3-gir, speedometer, km-teller, turteller, nål til forbruk, gjennomsnittsforbruk, ABS, ESP, luftkomp, AC, PDC ++ virker ikke. PDC/parksensorer kan kobles inn manuelt. Blinklys slås ikke av automatisk etter blinking. Fått tatt diagnose men får ikke kontakt med DDE, EGS Og EKP som kommuniserer ilag... er mest sannsynlig er 1 feil og ikke 3. (Mente han som tok diagnose) Har bestilt oppgradert jordingskabel til motorstyring for å skifte denne da det ble anbefalt i programmet han brukte. Han fant irr på disse to stikkene som jeg ikke vet hva er til over bagasjerommet. Noen som har peiling hva de går til? Endret Juli 20, 2016 av Arnfinn Johnsen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ajohnsen Skrevet Juli 20, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 20, 2016 Kan også nevne at bilen er tør i boksen til motorstyringen, gulv og i brønnen bak. Har nok kommet vann på de pluggene som er tæret en gang i tiden.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ajohnsen Skrevet Juli 20, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 20, 2016 Noen som har samme pluggene eller vet hva de går til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minim Skrevet Juli 20, 2016 Share Skrevet Juli 20, 2016 Aner ikke, men de så ikke bra ut i det hele tatt! Er en god start å begynne med å få rensket opp i de der ihvertfall Elektriske feil på bil har det med å forplante seg på de rareste steder så rydd opp i det du finner er mitt råd og se om det hjelper. Hadde nok ikke brukt noe energi på den jordingskabelen før det der var fikset. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ajohnsen Skrevet Juli 20, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 20, 2016 Takker ja stemmer kan nok gjøre litt av hvert det der med bilen, er borte på jobb i 14 dager til så tenkte bare å finne ut hva de var til jeg kommer hjem.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW E30 Alpina Skrevet Juli 21, 2016 Share Skrevet Juli 21, 2016 Ingen som har opplevd detta her Sko holdt deg til Vag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Juli 21, 2016 Share Skrevet Juli 21, 2016 5 minutter siden, Torbjørn Ferstad skrev: Ingen som har opplevd detta her Sko holdt deg til Vag. Ja for VAG er jo kjent for å være bra saker.. vegard89, BRIO, Bækkmann og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ajohnsen Skrevet Juli 22, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 22, 2016 VAGen virker nå den inntil videre😋 Ingen som vet hva de er til de stikkene på bildene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BRIO Skrevet Juli 27, 2016 Share Skrevet Juli 27, 2016 Er det byttet IBS på bilen? Hvis ikke ville jeg begynt med å koble den fra for å se om problemene ble borte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ajohnsen Skrevet Juli 30, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2016 Tak for svar. Usikker på om den ble sjekket noe når en kar feilsøkte, har ikke fått sett på bilen noe særlig da jeg er bortreist på jobb. Skal skifte jordkabelen til ECU (nye typen -06) og renske opp i det irret baki bagasjerommet. Har fått tips om at det kan være plusskabelen under bilen også? da det regnet når det skjedde.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BRIO Skrevet August 30, 2016 Share Skrevet August 30, 2016 Hvordan gikk det med denne saken? Er du kvitt problemene? 😃 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minim Skrevet August 30, 2016 Share Skrevet August 30, 2016 Om du laster ned og legger inn ISTA-D så kan du få opp koblingsskjema/klemmer/bilder/pinout av alle kontakter/ECUer/sikringsbokser og you-name-it i bilen. Det er et kjempe verktøy når du feilsøker. Putt i 3-400kr i en god K+Dcan kabel også så kan du ta diagnosen selv noe som også er veldig hendig og sparer deg for mye plunder over tid Otis og BRIO reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 31, 2016 Share Skrevet August 31, 2016 Programvare i signaturen min. minim reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå