Gå til innhold

E70 x5 diesel eller bensin


Konge12
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Du kjøper rett bil-)

Jeg har kjørt 08-e70 diesel 3 år nå og er veldig fornøyd med bilen. Har vel ikke så mye negativt å si. 

 

Lykke til med valg av bil, mye på markedet nå så du bør vel kunne finne en som er ok.

 

rj2014_161.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også en 3 liter diesel og den fungerer veldig bra. Mange av disse begynner å få en km-stand som tilsier at de bør ha byttet automat olje også. Jeg ville sjekket at det var gjort så kan du spare deg et eventuelt girkasse havari. Tror ikke det er så vanlig på kassa til E70, men på E53 er det nesten vanskelig å finne en som har gått over 150k uten å ha byttet kasse. 

 

Lærte også en viktig ting av awt her om dagen og det er at import biler har 2.7t hengervekt og norsksolgte har 3.5t. Vet ikke om det er viktig for deg, men jeg går å vurderer å bytte inn min -08 modell for en som har 3.5t hengervekt.. Jeg drar minigraveren min innimellom som er omtrent 3.5t med tralle og det er noe **** å dra den med en geländewagen med altfor liten maskin :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 liter på mila er ikke så ille. Har en 525d xdrive og den bruker rett over literen på mila. Den har nå gått 176000 så er på tide med ny bil. Ser det ligger en bensin på finn nå til 359000 gått 89000. Det er som du sier veldig lite x5 e70 med bensin hvertfall med 3.0 de fleste har 4,8 liter. Hva tror dere bensinen ligger på i forbruk forhold til diesel? Jeg vil ha norsksolgt x5. De har vel bedre klima pakke enn tysk import

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt ang. klimapakke. Min er import, men den er greit utstyrt med fjernstyrt webasto og setevarme. Får kjapt varme i den om vinteren også og den holdt fint over fjellet i -35 grader og stort større krav enn det kan jeg ikke sette til en bil :D

 

Mtp. forbruk så ligger min like under literen på blandet kjøring (mest korte turer) å 0.7-0.8 på langkjøring hvor det ikke blir spart noe særlig. Med 1.6t campingvogn og 2.7t i bilen på tur i sommer lå jeg på 1.25, men har kjørt ned på 1.1 med tilsvarende vekt og biltralle så vindveggen drar nok mye. Helt grei motor og dra med også og det er en meget behagelig momentkurve på dieselmotoren. Tipper dette er helt annerledes på bensin.. Lå på cruisecontrol i 80km/t opp de undersjøiske tunellene rundt stavanger/haugsund med 9% stigning noe enkelte personbiler så ut til å slite med uten noe på kroken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, minim skrev:

Har også en 3 liter diesel og den fungerer veldig bra. Mange av disse begynner å få en km-stand som tilsier at de bør ha byttet automat olje også. Jeg ville sjekket at det var gjort så kan du spare deg et eventuelt girkasse havari. Tror ikke det er så vanlig på kassa til E70, men på E53 er det nesten vanskelig å finne en som har gått over 150k uten å ha byttet kasse. 

 

Lærte også en viktig ting av awt her om dagen og det er at import biler har 2.7t hengervekt og norsksolgte har 3.5t. Vet ikke om det er viktig for deg, men jeg går å vurderer å bytte inn min -08 modell for en som har 3.5t hengervekt.. Jeg drar minigraveren min innimellom som er omtrent 3.5t med tralle og det er noe **** å dra den med en geländewagen med altfor liten maskin :) 

Min F15 er norsk solgt og har bare 2,7. Så må dobbelsjekkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg fant selv ut at teorien min ikke holder helt mål. Utvidet hengervekt er riktignok standard i Norge (i hvertfall på e70), men det virker som om flere kjøpere har fjernet dette av en eller annen grunn. Likevel har tilnærmet alle norske biler 3,5t, og tilnærmet alle importerte 2,7t (det finnes unntak her også).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, flobben said:

Min F15 er norsk solgt og har bare 2,7. Så må dobbelsjekkes.

definitivt greit å ha i orden. Jeg kommer til å følge bedre med neste gang jeg bytter det er ihvertfall sikkert så det kan ha litt å bety når man selger igjen selv om man ikke nødvendigvis har brukt for det selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 20.7.2016 at 20.28, minim skrev:

Har også en 3 liter diesel og den fungerer veldig bra. Mange av disse begynner å få en km-stand som tilsier at de bør ha byttet automat olje også. Jeg ville sjekket at det var gjort så kan du spare deg et eventuelt girkasse havari. Tror ikke det er så vanlig på kassa til E70, men på E53 er det nesten vanskelig å finne en som har gått over 150k uten å ha byttet kasse. 

 

Lærte også en viktig ting av awt her om dagen og det er at import biler har 2.7t hengervekt og norsksolgte har 3.5t. Vet ikke om det er viktig for deg, men jeg går å vurderer å bytte inn min -08 modell for en som har 3.5t hengervekt.. Jeg drar minigraveren min innimellom som er omtrent 3.5t med tralle og det er noe **** å dra den med en geländewagen med altfor liten maskin :) 

Da har du lært noe feil også :) Min 08mod var Import, med 3.5t hengervekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Du får ein super bil om du kjøper X5, har ein 2008 mod 3.0 diesel selv og er meget fornøyd. All Black!

Bruker mellom 0.9 og 1.0 liter på mila på blandet kjøring. Men kommer fint ned i 0.8 på langkjøring (forutsatt at det ikkje blir noe griskjøring).

Bare et tips, ikkje kjøp med luft fjæringer/belger. Har hørt at det er mye problemer med dei, og meget dyrt å fikse om luftbelgene skulle ryke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...