Konge12 Skrevet Juli 20, 2016 Share Skrevet Juli 20, 2016 Hei. Jeg er på utkikk etter ny bil. Har sett lenge på x5 så nå lurer jeg på om jeg skal kjøpe en. Det blir 07-08 model tenker jeg. Så jeg lurer på om jeg bør velge bensin eller diesel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RON78 Skrevet Juli 20, 2016 Share Skrevet Juli 20, 2016 Hei. Du kjøper rett bil-) Jeg har kjørt 08-e70 diesel 3 år nå og er veldig fornøyd med bilen. Har vel ikke så mye negativt å si. Lykke til med valg av bil, mye på markedet nå så du bør vel kunne finne en som er ok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Konge12 Skrevet Juli 20, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 20, 2016 Det håper jeg at jeg gjør😊 Veldig pen bil samt romslig bil. Hva bruker din på blanda kjøring? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RON78 Skrevet Juli 20, 2016 Share Skrevet Juli 20, 2016 Jeg følger ikke så hardt med. Fyller når det er tomt:) minim reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet Juli 20, 2016 Share Skrevet Juli 20, 2016 Blir fort rett i underkant av litern på min 3.0d, på langkjøring motorvei med 110-130 km/t 0,9. Så de bruker litt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juli 20, 2016 Share Skrevet Juli 20, 2016 Problemet med bensin-X5 er vel i grunn å finne en. De dukker opp nå og da, men om man har litt krav til utstyr og farger må man nok være tålmodig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minim Skrevet Juli 20, 2016 Share Skrevet Juli 20, 2016 Har også en 3 liter diesel og den fungerer veldig bra. Mange av disse begynner å få en km-stand som tilsier at de bør ha byttet automat olje også. Jeg ville sjekket at det var gjort så kan du spare deg et eventuelt girkasse havari. Tror ikke det er så vanlig på kassa til E70, men på E53 er det nesten vanskelig å finne en som har gått over 150k uten å ha byttet kasse. Lærte også en viktig ting av awt her om dagen og det er at import biler har 2.7t hengervekt og norsksolgte har 3.5t. Vet ikke om det er viktig for deg, men jeg går å vurderer å bytte inn min -08 modell for en som har 3.5t hengervekt.. Jeg drar minigraveren min innimellom som er omtrent 3.5t med tralle og det er noe **** å dra den med en geländewagen med altfor liten maskin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Konge12 Skrevet Juli 20, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 20, 2016 1 liter på mila er ikke så ille. Har en 525d xdrive og den bruker rett over literen på mila. Den har nå gått 176000 så er på tide med ny bil. Ser det ligger en bensin på finn nå til 359000 gått 89000. Det er som du sier veldig lite x5 e70 med bensin hvertfall med 3.0 de fleste har 4,8 liter. Hva tror dere bensinen ligger på i forbruk forhold til diesel? Jeg vil ha norsksolgt x5. De har vel bedre klima pakke enn tysk import Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minim Skrevet Juli 20, 2016 Share Skrevet Juli 20, 2016 Vet ikke helt ang. klimapakke. Min er import, men den er greit utstyrt med fjernstyrt webasto og setevarme. Får kjapt varme i den om vinteren også og den holdt fint over fjellet i -35 grader og stort større krav enn det kan jeg ikke sette til en bil Mtp. forbruk så ligger min like under literen på blandet kjøring (mest korte turer) å 0.7-0.8 på langkjøring hvor det ikke blir spart noe særlig. Med 1.6t campingvogn og 2.7t i bilen på tur i sommer lå jeg på 1.25, men har kjørt ned på 1.1 med tilsvarende vekt og biltralle så vindveggen drar nok mye. Helt grei motor og dra med også og det er en meget behagelig momentkurve på dieselmotoren. Tipper dette er helt annerledes på bensin.. Lå på cruisecontrol i 80km/t opp de undersjøiske tunellene rundt stavanger/haugsund med 9% stigning noe enkelte personbiler så ut til å slite med uten noe på kroken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet Juli 20, 2016 Share Skrevet Juli 20, 2016 1 time siden, minim skrev: Har også en 3 liter diesel og den fungerer veldig bra. Mange av disse begynner å få en km-stand som tilsier at de bør ha byttet automat olje også. Jeg ville sjekket at det var gjort så kan du spare deg et eventuelt girkasse havari. Tror ikke det er så vanlig på kassa til E70, men på E53 er det nesten vanskelig å finne en som har gått over 150k uten å ha byttet kasse. Lærte også en viktig ting av awt her om dagen og det er at import biler har 2.7t hengervekt og norsksolgte har 3.5t. Vet ikke om det er viktig for deg, men jeg går å vurderer å bytte inn min -08 modell for en som har 3.5t hengervekt.. Jeg drar minigraveren min innimellom som er omtrent 3.5t med tralle og det er noe **** å dra den med en geländewagen med altfor liten maskin Min F15 er norsk solgt og har bare 2,7. Så må dobbelsjekkes. minim reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juli 20, 2016 Share Skrevet Juli 20, 2016 Ja, jeg fant selv ut at teorien min ikke holder helt mål. Utvidet hengervekt er riktignok standard i Norge (i hvertfall på e70), men det virker som om flere kjøpere har fjernet dette av en eller annen grunn. Likevel har tilnærmet alle norske biler 3,5t, og tilnærmet alle importerte 2,7t (det finnes unntak her også). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minim Skrevet Juli 20, 2016 Share Skrevet Juli 20, 2016 2 minutes ago, flobben said: Min F15 er norsk solgt og har bare 2,7. Så må dobbelsjekkes. definitivt greit å ha i orden. Jeg kommer til å følge bedre med neste gang jeg bytter det er ihvertfall sikkert så det kan ha litt å bety når man selger igjen selv om man ikke nødvendigvis har brukt for det selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Juli 23, 2016 Share Skrevet Juli 23, 2016 On 20.7.2016 at 20.28, minim skrev: Har også en 3 liter diesel og den fungerer veldig bra. Mange av disse begynner å få en km-stand som tilsier at de bør ha byttet automat olje også. Jeg ville sjekket at det var gjort så kan du spare deg et eventuelt girkasse havari. Tror ikke det er så vanlig på kassa til E70, men på E53 er det nesten vanskelig å finne en som har gått over 150k uten å ha byttet kasse. Lærte også en viktig ting av awt her om dagen og det er at import biler har 2.7t hengervekt og norsksolgte har 3.5t. Vet ikke om det er viktig for deg, men jeg går å vurderer å bytte inn min -08 modell for en som har 3.5t hengervekt.. Jeg drar minigraveren min innimellom som er omtrent 3.5t med tralle og det er noe **** å dra den med en geländewagen med altfor liten maskin Da har du lært noe feil også Min 08mod var Import, med 3.5t hengervekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minim Skrevet Juli 23, 2016 Share Skrevet Juli 23, 2016 Ser at awt har korrigert det over her Jeg må ta meg en tur innom BMW å høre om det er mulig å ettermontere dette utstyret slik at jeg kan få 3.5 på kula jeg også. Sikkert enklere enn å skifte bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SVENOS Skrevet September 6, 2016 Share Skrevet September 6, 2016 Du får ein super bil om du kjøper X5, har ein 2008 mod 3.0 diesel selv og er meget fornøyd. All Black! Bruker mellom 0.9 og 1.0 liter på mila på blandet kjøring. Men kommer fint ned i 0.8 på langkjøring (forutsatt at det ikkje blir noe griskjøring). Bare et tips, ikkje kjøp med luft fjæringer/belger. Har hørt at det er mye problemer med dei, og meget dyrt å fikse om luftbelgene skulle ryke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå