Gå til innhold

M52b28 problemer


bullseyee
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Bruker du motoren med original hjerne uten ä ha koblet opp startsperre opplegget fra donorbilen, fär du ikke start pä motoren. Dette mä enten fikses eller sä mä du bruke en styringsenhet der startsperren er fjernet.

Jeg har solgt flere slike hjerner tidligere, men har dessverre ingen tilgjengelige nä. Men det er blitt flere flinke folk som klarer ä kode bort startsperren nä.

Eirik.

Endret av Eirik Viste
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej hej,

 

Skicka PM så kan jag ordna det. Behöver även fixas lite annat om du ska ha den i en E30. Tex saknar du hastighetssignal till ecun och då brukar den sänka turtall stoppet. Men även det fixar jag.

 

Mvh A 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt hjerne som det er fjerna ews på. Den får bra med bensin til fuel reil, har å kobla bensin inn på reil riktig. Men dysen åpner ikke. Tok ut en coil for å sjekke gnist, å nå er det ingen gnist der. Skulle liksom være så lett å sette inn motoren ble j fortalt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært inne på tanken selv. Motoren må vel sikkert starte før en evt feilmelding på disse kommer? Får nemlig ingen feilkoder på de jeg på min motor

 

Har to sett kam og veivsensorer liggende fra delemotorer, skal prøve å skifte på min, se hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg bil elektriker, men dysene skulle ha åpnet uansett mener jeg om det var problemer med kam eller veivakselføler.

Har mer tro på EWS problematikk/ hjerne eller en jordingsfeil

Du har selvfølgelig sjekket at starter releet og sikringene ikke er defekte? Sitter også en sikring bak/ framme ved batteriet på + kabelen Den lurte meg da vi byttet motor i E34en til sønnen min.

Kjipe to timer før jeg husket at det var en smeltesikring der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 28.7.2016 at 14.36, bullseyee skrev:

Har nå bytte hele ledningsnettet på bilen til 325 nett, så nå går bensin pompa på tenninga, bilen har gnist, men dysen åpner ikke, noen som har no tips? Skal bruke bilen i bryllup om 1 uke, så blir litt desperat her :)

Hvorfor hører du ikke på Fekzen over her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme problem med min 328 når jeg byttet motor i fra 1,6 til 2,8.. Hadde fått fikset EWS og alt skulle være bra. Men hadde koblet feil på tur og retur på bensinen. Min gikk KUN på startgass. Når jeg stoppet å spraye stoppet motoren.... Byttet om på slangene å da gikk den. 

Ble litt lurt når jeg koblet første gang, trykket inn ventilen på railen å det kom litt bensin ut. Trodde en stund at den fikk bensin da, men var tydeligvis ikke nok trykk. Men når jeg koblet om tur og retur å trykket inn ventilen på railen stod spruten.

 

 

Endret av the-racer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...