Gå til innhold

BMW 3 serie e92 førstebil?

frontyer
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå får jeg meg snart lappen, og må derfor ha meg bil. I det siste har jeg blitt ganske forelsket i e92 3 serie, sett på noen 07/08 modeller. 
Det jeg lurer på er om dette er en smart bil å kjøpe? Hvor mye kan jeg forvente meg i reparasjoner og problemer? 

Og hva bør jeg se etter når jeg kjøper en slik? Noen spesielle feil jeg burde være obs på?

Tusen takk for svar :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilene i seg selv er veldig solide. 

Det du kan være obs på å sjekke er:

320d 07 og 08 modeller, sjekk at bilen har hatt noen form for utbedring av registerstrammer.
320i 07 og 08 modeller, vær obs på nykking under jevn kjøring. Ble byttet endel coiler, dyser og nox katalysatorer de første årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

E92 er en nydelig bil. Jeg har selv eid en E92 325i intill nylig. Hadde den i litt over 6 år uten å gjøre annet enn å følge service. Bytttet alle bremseskiver og klosser gjorde jeg rett før jeg solgte den, det kostet jo en god del, men er jo slitedeler så det går under vedlikehold. Har aldri reparert på bilen. Jeg personlig synes en sportscoupe må ha bensinmotor, jeg får vondt i meg når jeg ser en nydelig coupe bare ødelegger inntrykket med en forferdelig motorlyd som er i en dieselbil. Nå vet ikke jeg budsjettet ditt, men om du finner en 325i som er innenfor og godt holdt kan jeg anbefale det på det varmeste. Finere motorlyd enn fra en bensinrekkesekser skal du lete lenge etter (og har du litt mere penger gå for 335i!).

Lykke til med kjøp av bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg kjøpte meg en E92 325i 2007 modell tidligere i år og må si at jeg er storfornøyd!Veldig gode kjøre egenskaper og komfort.Jeg har ikke hatt noen problemer med den og angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte E92.Tøff utvendig og innvendig er den også.Personlig syns jeg også at en slik sportscoupe må ha bensinmotor,det passer liksom best til det sportslige preget denne bilen har.Utrolig gøy å høre lyden av bensin rekkesekser motoren når man gir på litt:))

Men som han ene her sier så bør du sjekke pris på forsikring først!E92 har jo mange motor alternativer:)

Lykke til med kjøp av bil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...