Gå til innhold

Trekke vogn/tung henger med automatgir


largund
 Share

Anbefalte innlegg

Otis: "facelift" kassene fra e6x og nyere er nesten "alltid" i full lock up, og om de ikke er det så går det ofte i det hvis du trør på. Ganske bra til å være en automat kasse.

 

Alpe og dere andre, beskrivelsene deres ref lock up stemmer bra (og jeg har styra en del med dette). X5 går definitivt i full lock up tidligere (80 ca, imot 90-100 på e39). Og med full lock mener jeg at man kan gi full gass uten at den slipper opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er siden til han jeg har kjøpt modden fra..
Mulig han har gjort forbedringer siden jeg kjøpte med hans sist. Skal sende han en mail og høre.
Hadde jeg kunne fått øket innkoblingen fra 50 til 80 feks hadde det nok vært fint..


Frister litt og prøve X5 tcm, men har på følelsen at det ikke hadde forandret på ting.. :P
Har X5 samme type girkasse som 530d for eksempel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alpe: det er forskjell i software. Jeg har iallefall 5 TCMer her mer forskjellig software + uttallige andre forsøk. Jeg er også en av ytterst få (bare jeg og en annen bruker i verden på akkurat dette verktøyet, som jeg fikk utviklet spesielt til meg) som kan lese ut og modifsere innholdet i en slik TCM som det er snakk om her, men det hjelper lite når jeg ikke har noen som helst referanse eller definsjonsfiler for lignende enheter. Selv om jeg mener å gjenkjenne noen enkelte funksjoner så snakker vil hundrevis av timer med prøving og feiling (og evt knekking av kasser) om man skal finne alt på prøv og feil måten. Jeg greier ikke å se at et slikt prosjekt skal gå i null i min levetid en gang om ikke jeg finner noe som helst som kan bidra mtp definisjoner etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.dropbox.com/s/xvcue321x7svwmw/IMG_20120716_203240.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/5eeagtkwd66c7wb/IMG_20120716_203252.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/p39foevqy7ucu0d/IMG_20120716_210634.jpg?dl=0

Her er et bilde av min og den nye TCM jeg kjøpte, men den er helt lik den jeg har allerede, så der er nok ikke noe forskjell.
https://www.dropbox.com/s/7uxfrfl2qaiy4tc/Bilde til ebay dude.jpg?dl=0


Men jeg ser på siden hans nå, at der er en oppdatering i software (til modifikasjonen hans går jeg ut i fra), så jeg skal undersøke dette litt nærmere. :)

Har du noe spesifikke SW nummer man bør gå etter der man kan få en tidligere innkobling av TCC Trf?
Frister ikke å kjøpe en ny TCM for og satse på at man treffer en som fungerer som ønsket.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke notert meg nummer på x5en. Men du kan jo evt finne det i ETK (min er en 02 x5 3,0d M sport). Videre har jeg en ide om at x3 3,0d  (som også kome med samme kasse) er enda bedre mtp lock up, men har ikke hatt tilgang til en sånn for testing så det tar jeg bare vagt fra minne om en slik bil en gang.

Med SSS er det jo enkelt å prøve seg frem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Var ikke mye av TCM på ebay.de ser det ut til..

Mon tro om nyere versjoner også kan være bra greier?
Jeg fikk oppdatert software på min for en stund siden, men merker ikke noe forskjell.

Man må vel kanskje også ha HW revisjoner som er nyere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi du har oppdatert til en nyere e39 versjon. Den er som sagt (noen ganger nå) ikke satt opp likt som x5 (e46 er heller ikke satt opp identisk som e39, men der er det mindre forskjeller).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

3 hours ago, Alpejohn said:

Har bilder liggende på dropbox, skal finne dem frem og poste dem.
Han har fått et ekstra kort opp på, med noen ledninger som er koblet på kretskortet og en chip osv.
Ser ganske hjemmelaget ut. :P

Da utgår tanken min om å gjøre en sammenligning.. Trodde det kun var en software endring :) 

TRF har nok rett i at det er altfor tidkrevende å finne ut av dette, men tanken min var om han kun hadde endret noe lite så kunne man sammenlignet en dump av original program mot dump av hans program for å se hva han endret. 

Stilig at dere fikk laget noe slikt TRF. Er den så lite brukt at det ikke er noe egnet salgbart til å flashe/lese den "in circuit"? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mange, om noen, som kan mappe disse kassene (eller andre kasser). Jeg har vært i kontakt med de som sier de kan, og det stopper der. Realiteten er at de ikke kan det og eller ikke får det til. "Alle" kan lese ut epromen om man lodder den ut, men du skal jo korrigere cks også, og lodding er tungvint. Jeg kan ta de via obd og korrigere cks.  

 

Hadde det eksisteret "remap" det ute så er det galt å lese av dette for å lære/kopiere. I min verden er det tyveri.

Vi betalte et av de kjentefirmaene som sier de kan dette for å lage ei fil ihht mine krav. De prøvde, fikk ikke til noe fornuftig, og pengene så jeg aldri igjen. Så langt er det lagt ned ca 100k i prosjektet, og jeg valgte å sette det på pause der til jeg får fatt i a2l eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...