Gå til innhold

Hjelp! 520i E39 vil ikke starte!

e 39 touring
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg kjøpte nettopp en E39 523ia dobbelvanos motor. Den ble kjørt av løftbukken i går og ville ikke starte etterpå. En kompis kom med diagnose uten at det hjalp. Den startet i et par sekunder og så stroppet den.

Han har før sagt at det å koble fra luftmassemåleren kan hjelpe. Det gjorde vi nå, og bilen startet og gikk etterpå. Nå starter den med luftmassemåleren koblet til igjen.

Det var ingen logisk forklaring på at motoren plutselig ikke ville starte, og sikkert heller ikke logisk at den startet igjen med å koble fra luftmassemåleren. Men nå starter den i alle fall. Det er i alle fall veldig lett å prøve ut.

Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du setter strøm direkte på starteren og den går så tyder det mer på EWS. Flere som har opplevd at chippen i nøkkelen dør, vanligvis er det det letteste å sjekke, men du har jo bare en nøkkel. Da må du i så fall prøve en annen hjerne + ews + chip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har scanna et utal av ganger også :-) kommer ikke opp feil nå, wrong identification key 0 ligger også i shadow når jeg fikk den opp,markert at den ikke er tilstede når diagnose ble gjort..skal bare prøve å trille den igang imorgen og se hva som skjer..tenner den ikke da,er det noe galt med ews tenker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å trille den igang,gikk forsåvidt greit i 1sek. fyra igang og gikk et sekund eller 2 før det var død..så regner med at det er tull med nøkkel chipen. Hva er enkleste løsning? Bestille ny nøkkel fra BMW? Noen andre ting som kan være galt? Finner ingen feilkoder lenger med BMW scanner 1.4.0,men lyser gult ved nøkkel nr.0 hvis jeg ikke husker feil 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...