tordekhorn Skrevet August 22, 2016 Share Skrevet August 22, 2016 Hei! Har altså en bil som plutselig bare døde ut under veldig sakte kjøring, og oljelampen samt batterilampen lyste rødt. Startet bilen igjenn og den gikk ujevnt på tomgang. Ved det minste gasspådrag så dør bilen ut(prøvde 2-3 ganger) Har hatt litt startproblemer i vinter på kalde dager(viss det har nå sammenheng?) All hjelp mottas med stor takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet August 22, 2016 Share Skrevet August 22, 2016 (endret) Det er veldig få/ ingen personer som kan svare deg via Internett på hvorfor bilen er forkjølt. Det blir bare gjetting, kan være så mangt. Du må ta en diagnose og så ta det derifra. Endret August 22, 2016 av Reef89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tordekhorn Skrevet August 22, 2016 Forfatter Share Skrevet August 22, 2016 Okei, ser hva du mener! Funker sånne universale diagnose kit? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krabbekrølle Skrevet August 22, 2016 Share Skrevet August 22, 2016 (endret) Eg har en stk P.A.Soft kabel til overs vist du vil kjøpe den ta kontakt. 200kr,- http://www.bmw-scanner.com/?page=bmw-scanner_v140 Endret August 22, 2016 av 04E46330XD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet August 22, 2016 Share Skrevet August 22, 2016 46 minutter siden, tordekhorn skrev: Okei, ser hva du mener! Funker sånne universale diagnose kit? nja. Sjekk heller om noen med skikkelig utstyr i nærheten av deg kan hjelpe: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet August 23, 2016 Share Skrevet August 23, 2016 Eller betal litt over 100lappen på ebay så får du bmw scanner. Fungerer bra i massevis til nybegynnere og er veldig enkelt og bruke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet August 23, 2016 Share Skrevet August 23, 2016 21 timer siden, tordekhorn skrev: Hei! Har altså en bil som plutselig bare døde ut under veldig sakte kjøring, og oljelampen samt batterilampen lyste rødt. Startet bilen igjenn og den gikk ujevnt på tomgang. Ved det minste gasspådrag så dør bilen ut(prøvde 2-3 ganger) Har hatt litt startproblemer i vinter på kalde dager(viss det har nå sammenheng?) All hjelp mottas med stor takk Står 320d, så kanskje det kan være døende dieselpumpe? Vill gjetning! Min bare stoppa, helt av seg selv og ville ikke starte, da hadde den gått i 20 minus noen uker før Men ser din starter igjen, så jeg vet ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tordekhorn Skrevet August 23, 2016 Forfatter Share Skrevet August 23, 2016 2 timer siden, Shattered skrev: Står 320d, så kanskje det kan være døende dieselpumpe? Vill gjetning! Min bare stoppa, helt av seg selv og ville ikke starte, da hadde den gått i 20 minus noen uker før Men ser din starter igjen, så jeg vet ikke! Nei, trur nok ikke det.. dieselpumpa blei bytta for 2år siden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tordekhorn Skrevet August 27, 2016 Forfatter Share Skrevet August 27, 2016 (endret) Fikk lest av bilen, fikk følgende feilkoder (alle er gule); Er det noen som kan tyde dem, Hvilke deler er det som må byttes? Digital diesel electronics 4530 Air charge control 44A0 Injector bank 1 4B90 Rail pressure monitoring at engine-start 3F30 Commen rail sensor 3FB1 Air flow meter 4507 Control of exhaust re-circulation 46E3 Internal ECU 5 43F1 Electric spare heater 43F2 Electric spare heater 4AB2 Electric spare heater 3F01 Boost pressure sensor 3F03 Boost pressure sensor 4063 Amblent-pressure sensor (implemented in ECU) 3F25 Boost air hose monitoring 3F62 Speed sensor signal CAN Instrument cluster electronics F5 No CAN message (ASC1) 87 Body bus(K-bus) Endret August 31, 2016 av tordekhorn glemte viktig faktor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tordekhorn Skrevet September 2, 2016 Forfatter Share Skrevet September 2, 2016 Nå har jeg slettet feilkoder og lest av pånytt, og da fikk jeg ikke start på bilen! Fikk følgende feilkoder; Rød kode : 90 battery voltage: open circuit Gul kode: 50 power supply,undervoltage Rød kode: 09 no CAN message ( ASC ) Røde kode: 0F power on reset Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aquarius Skrevet September 2, 2016 Share Skrevet September 2, 2016 Har du sjekket batterispenning? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tordekhorn Skrevet September 2, 2016 Forfatter Share Skrevet September 2, 2016 Nei, mulig det er noe dær..men bilen startet jo rett før jeg slettet feilkodene og scannet på nytt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tordekhorn Skrevet September 5, 2016 Forfatter Share Skrevet September 5, 2016 Tok ut batteriet i 10min og da fikk jeg start igjen, dvs den døde med engang men er vertfall tilbake til hvor jeg var før jeg slettet feilkodene. Jeg har nå lest av pånytt og får disse feilkodene: Rød kode; glow plug 1(vet at denne må bytte Gul kode: 44A0 injektor bank 1 ? Gul kode: 4B90 rail pressure monitoring at engine start ? Rød kode: 0F power on reset? Rød kode: 09 no CAN message (ASC) Gul kode: 50 power supply, undervoltage Rød kode: 90 battery voltage :open circuit ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
warg Skrevet September 7, 2016 Share Skrevet September 7, 2016 Gå over å sjekk sikringer i motor rommet og inne i bilen, det kan virke som du ikke har kontakt med styreenheten til motoren. Open circut betyr at det ikke er strøm til en enhet, så da er det enten kabelbrudd eller sikring som har røket. Kan også være rele som ikke klikker inn eller at styreenheten er ødelagt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå