Gå til innhold

BMW Office

Anbefalte innlegg

På min E91lci har jeg BMW Office, ettersom jeg har lest skal det være mulig å få e-post og sms og mulig mer(?) på iDriven. Jeg får det ikke til, det kommer kun kontakter opp. Tenker det hadde vært ok å lagt vekk tlf på langturer og ha alt på iDrive. Er det i det hele tatt mulig i Norge og hva må jeg gjør? 

Jeg vet ikke om det har mye å si, men jeg har iPhone 6 og bilen har dette relevante utstyret:

6VC CONTROL COMBOX
609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL
614 INTERNET PREPARATION
615 EXTENDED BMW ONLINE INFORMATION
620 VOICE INPUT SYSTEM
644 PREP. FOR. MOB. PH. BLUET. INTERF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min 6s fikk jeg ikke opp sms/e-post kun kalender. På min nåværende Samsung s7 får jeg opp alt, men Spotify virker ikke. :-(

så litt å velge mellom pest og kolera, men har kommet frem til at hvis iphone7 og spotify virker, så blir det det. spotify er mer brukt en e-post og sms lesing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@flobben sikkert via BMW Apps du på spotify? :) Jeg har ikke Apps, men bruker USB fra tlf og under CD/Multimedia(?) og på External Device, så velger jeg min telefon. Minuset er at ikke playlist osv kommer opp, bare en og en sang. Multifunksjonsrattet funker likevel da, men får ikke se eller velge sang, bare neste/forrige. Kunne tenkt meg BMW Apps, har hørt med en kis her om koding, ikke hørt noe mer. Så må jeg få til koding på SMS/E-post. Jeg kan selvsagt spille over Bluetooth også, men erfaringsmessig synes jeg best lyd blir ved  ledning. :) 

iTunes-sangene derimot kommer opp med fullt album og da kan jeg styre på å velge på iDriven. Har også 125GB HD hvor jeg kan lagre musikk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spotify via bmw apps og kabel ja, med samsungen mistet jeg det og kan like godt bruke bluetooth da kabel ikke gir noe mer(bortsett fra lading) 

ellers oppfører min seg som din, ser ikke neste sang eller noe før jeg bytter. Med iphone 6s og spotify ser du neste samg, mye bedre integrasjon så veldig kjedelig og miste den. At Bmw og android ikke funker sammen skikkelig er bare trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne som sagt tenkt meg BMW Apps jeg også, selv om det ikke er behov. SMS og E-post blir nok svært lite brukt om jeg får ordnet dette, men på lengre turer er det greit å la telefonen ligge og heller få slikt opp på iDriven:) iDrive kan være like distraherende som telefon, men føler det blir bedre likevel av en eller annen grunn..! 

Jeg liker at ting skal fungere slik det skal, selv om jeg ikke bruker det :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

jeg hadde mobilen tilkoblet på tur. Plutselig kommer et brevikon oppe i hjørnet. Inn på Office og der har jeg fått messenger...! Den laster ikke inn gamle sms, men nye SMS og Facebook-chat kommer opp, alle som kom iløpet av 4-timersturen var der. Jeg trodde messenger lastet opp sms fra innboks. De forsvant ved stop naturlignok, og er der ikke ved start igjen. Messengermappen er borte, men mulig den kommer fram igjen når jeg får sms mens jeg er koblet på Bluetooth? Jeg har ikke kodet noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 months later...

Byttet til Huawei P10 da min iPhone 6 takket for seg. Hver gang jeg nå kobler til telefonen via bluetooth laster BMW Office inn alle meldingene i innboksen min, gamle som nye. Ellers funker den akkurat lik som iPhone over bluetooth, men som ble sagt i annen tråd, bare lading over kabel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...