sAlnes Skrevet April 3, 2017 Forfatter Share Skrevet April 3, 2017 3 minutter siden, hsd skrev: Hvilken farge har du på plugger etter ei "frisk" runde? vet du om det har vert fylt på radiatortetting noen gang? (dårlig flow i radiator?) bare ett lite tips, er at loctite 243 har bare en brøkdel/ingen av reel låseeffekt når boltene er fulle i olje må vaske med bremserens eller loctite sin cleaner eller liknende. Pluggene har jeg ikke sjekket men de så grei ut når jeg tok de ut før jeg begynte på toppen. Radiator er helt ny. Aldri vært noe radiator tetning på. Hahah da lærte jeg noe nytt i dag og Skal huske det til en annen gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet April 3, 2017 Share Skrevet April 3, 2017 dette var da veldig merkelig.. siden det ikke er noe som tilsier eksos i kjølesystemet, da er det enten eller: deffekt vannpumpe luft låst i systemet, feks varmeapparat registeret. deffekt vannventil til varmeapparat eller alt? er slangene på torpedo vegg koplet rett? om det har noe å si.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet April 3, 2017 Share Skrevet April 3, 2017 (endret) Vet det høres tull ut, men bytt vannpumpe likevel. Skal ikke store avviket til på klaring mellom skovel og hus før effekten reduseres. Oppimot 100 grader ja da har du nok harde slanger. Slet med tempen på en m30 motor en gang. Orket ikke feilsøke masse, så tok en råsjangs kun på å bytte vannpumpe fra en delemotor. Vegge pumpene så like slitt ut, men det var noe tettere klaring på den jeg satte inn. Problem solved Endret April 3, 2017 av Evopower Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sAlnes Skrevet April 3, 2017 Forfatter Share Skrevet April 3, 2017 Lurer på om jeg og skal ta en råsjans på ny vannpumpe da siden det er vel det eneste jeg ikke har kjøpt ny. Bilen har jo webasto men den er tatt ut og jeg har lag et U slange mellom inn og ut til webastoen. Dette ligger rett over bremsekraftforsterker og under pollen filter altså høyere en ekspansjonstanken , men jeg har sjekkket at det ikke er luft der. Kan for sikkerhetskyld prøve å blende litt lengre nede å se om det hjelper. Ventil til varmeapparat virker, og tror ikke noe er koblet feil av slanger. kjelljakob97 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stoltbmwelsker Skrevet April 4, 2017 Share Skrevet April 4, 2017 Supert resultat. Bytt vannpumpe, termostat og lokk til radiatoren i første omgang. Dette samt lufte ordentlig ☺️ sAlnes reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sAlnes Skrevet April 4, 2017 Forfatter Share Skrevet April 4, 2017 Ja tenker det. Blir å bytte ut de slangene som går til webastoen og selvom jeg har ble det så er det mye unødvendige slanger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sAlnes Skrevet April 4, 2017 Forfatter Share Skrevet April 4, 2017 Virket som at vannpumpen var den store synderen. Handlet meg ny vannpumpe i dag og fikk byttet. Ble en del mindre trykk og temperaturen holdt seg på 92-95 grader. Kunne også stå påtomgang uten at den ble varmere. Mulig jeg kan lufte enda litt til at den ikke går over 93 grader. Men uansett strålende fornøyd og takk for alle tips og all hjelp Stor kvalitetsforskjell på kinapumpe og alternativ pumpe fra gs. D.Toft, Etik39, Daniel. og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stoltbmwelsker Skrevet April 4, 2017 Share Skrevet April 4, 2017 Supert at det ordnet seg Nå kan du sove godt om natten og ha null frykt om toppakning som ryker om kort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sAlnes Skrevet April 5, 2017 Forfatter Share Skrevet April 5, 2017 Ja det var utrolig deilig Men kommer nok til å kjøre med temp måleren oppe en liten stund fremover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sAlnes Skrevet April 9, 2017 Forfatter Share Skrevet April 9, 2017 Bilen er endelig på veien for fullt og hva er vel bedre enn å ta bilen en tur på påskefjellet å besøke familien Motoren har vel aldri vært så frisk på lenge og en en fryd å kjøre. Dette var en dritt vei men supersport senken gjorde en fenomenal jobb her. Ble positivt overasket Automatkassen derimot kunne trengt en service snart. God påske kjelljakob97, Etik39, Daniel. og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stoltbmwelsker Skrevet April 9, 2017 Share Skrevet April 9, 2017 Bygge om til manuell da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sAlnes Skrevet April 10, 2017 Forfatter Share Skrevet April 10, 2017 8 timer siden, stoltbmwelsker skrev: Bygge om til manuell da! Ja tenker det Eller få i en større motor med manuell til vinteren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sAlnes Skrevet April 27, 2017 Forfatter Share Skrevet April 27, 2017 Fikk nye dekk til sommer skoene i dag, da var det rett hjem å få de på og vaske bilen. Ingen regn i Bergen i dag så da måtte det bli noen bilder. @kjelljakob97 sin bil den 525d Etik39, kjelljakob97 og Daniel. reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stoltbmwelsker Skrevet April 28, 2017 Share Skrevet April 28, 2017 Fin bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sAlnes Skrevet April 28, 2017 Forfatter Share Skrevet April 28, 2017 33 minutter siden, stoltbmwelsker skrev: Fin bil! Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå