Etik39 Skrevet September 2, 2016 Share Skrevet September 2, 2016 (endret) Heisann! Etter en stund på bimmers bestemte jeg meg også for å lage en tråd om nye bilen min som jeg hentet idag. Hadde en E90 316i som førstebil og den ble solgt for ca 1 uke siden. Etter 1 år med 4 sylinder 1.6 liter var det på tide med en skikkelig motor og karosseri. Har alltid likt E39 og E39 M5 vært drømmebilen for meg men det blir nok en stund til jeg kan kjøpe meg en E39 M5 siden jeg er student nå for øyeblikket. Kom over en ganske grei E39 på finn.no mens jeg lettet etter en bil og bestemte meg for å ta meg en tur bort og ta titt på bilen. Jeg ble veldig overrasket må jeg si. Det var en 520ia 2002 modell med M54B22 motor 170HP og 232k km på telleren. Den er blitt nylig EU-Godkjent til 2018. Bilen var veldig fin for rust og alt fungerte som det skal. Bilen hadde en del utstyr også. Etter en prøvetur med bilen så tenkte jeg at denne bilen måtte jeg bare ha siden prisen var heller ikke noe skremmende. Har en del planer for bilen og skal prøve å oppdatere tråden så ofte som mulig. Her er noen bilder som jeg tok av bilen etter at jeg hadde hentet den og en kjapp vask: Planene for bilen : Nye angel eyes - Gjort M5 seter/ Sportseter skinn beige (el.justerbare) - Trekke om taktrekket til alcantara - Svart Dashbord/Midtkonsoll - Gjort M5 Ratt ( facelift) - Gjort Navi Aftermarket- Gjort Effektanlegg ( Magnaflow?) Hellakkering - Etter nyttår - Kom gjerne med fargetips! Fjerne M fargene på grillen - Gjort Nye Gulvmatter - Gjort Shadowline lister eller foliere listene - Blir mest sannsynlig lakkert i blank svart ved hellakkering Nye Sommerfelger 18¨ eller 19¨ ( Mulig Japan racing) Armrest med telefon - Gjort Lakkere speedometer pilene i rød - Gjort Titan Silver ringer i instrumentpanelet - Gjort Nye koppholdere - Gjort Coilovers ( Godkjenne i vognkort selvfølgelig.) Feste ting som er løs Foliere trelistene i børstet stål/lakkere i pianosvart Friske opp frontlyktene - Gjort Svarte N-merker - Gjort LED til tåkelys - Superwhite montert Ettermontere Ryggekamera - Usikker Ny fothviler ( Den gamle har sprekk) - Gjort Tinte vinduene foran- Originale farget BMW logoer - Gjort Her er utstyrslisten : VIN long WBADT21040GZ08989 Type code DT21 Type 520I (EUR) Dev. series E39 () Line 5 Body type LIM Steering LL Door count 4 Engine M54 Cubical capacity 2.20 Power 125 Transmision HECK Gearbox AUT Colour BLACK SAPPHIRE METALLIC (475) Upholstery STANDARDLEDER/BEIGE E36 SANDBEIGE E (O7SN) Prod. date 2002-02-07 Order options No. Description 169 EU3 EXHAUST EMISSIONS NORM 210 DYNAMIC STABILITY CONTROL (DSC) 248 STEERING WHEEL HEATING 249 MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEEL 302 ALARM SYSTEM 320 MODEL DESIGNATION, DELETION 428 WARNING TRIANGLE 438 WOOD TRIM 441 SMOKERS PACKAGE 464 SKIBAG 488 LUMBAR SUPPORT DRIVER/FRONT PASSENGER 494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER 500 HEADLIGHT WASHER SYS/INTENSIVE CLEANING 521 RAIN SENSOR 522 XENON LIGHT 534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING 650 CD PLAYER 661 RADIO BMW BUSINESS 785 WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS 818 MAIN BATTERY SWITCH 842 COLD CLIMATE VERSION 850 ADD FUEL TANK FILLING FOR EXPORT 863 EUROPE/DEALER DIRECTORY 888 DANISH / ON-BOARD DOCUMENTATION 896 DAYTIME LIGHTS FUNCTION 925 SHIPPING PROTECTION PACKAGE Series options No. Description 202 STEPTRONIC 520 FOGLIGHTS 548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING 851 LANGUAGE VERSION GERMAN Var Heldig som fikk med disse felgene på bilen Tror det er E34 M5 Throwing stars felger Originale 17¨. Har planer om å bytte de disse felgene i noen andre felger ( Helst 18¨E39 M5 Felger men alt kan vurderes ). Disse er også til salgs om prisen er rett. Her all rusten som jeg klarte og finne på bilen. Resten av bilen var hel så det ut som Interiøret er ganske skitten så trenger en skikkelig pleie og kjærlighet t. Endret November 22, 2016 av Etik39 Enes Yakici reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet September 2, 2016 Share Skrevet September 2, 2016 Så fin ut denne, liker planene! 18" må du dog ha Følger med videre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
osteper Skrevet September 2, 2016 Share Skrevet September 2, 2016 Fin bil, blir bra dette! Tenkt å beholde fargestripene i grillen? Syns personlig at det ikke er noe pent, men det er nå bare meg da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Etik39 Skrevet September 3, 2016 Forfatter Share Skrevet September 3, 2016 11 timer siden, Gabz skrev: Så fin ut denne, liker planene! 18" må du dog ha Følger med videre. Tusen takk! Ja 18¨ eller 19 ¨ er et must på E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Etik39 Skrevet September 3, 2016 Forfatter Share Skrevet September 3, 2016 11 timer siden, osteper skrev: Fin bil, blir bra dette! Tenkt å beholde fargestripene i grillen? Syns personlig at det ikke er noe pent, men det er nå bare meg da. Takk for det! Har nevnt i planene at de fargene skal fjernes så nei Jeg syns heller ikke at de ser noe særlig bra ut Shattered og osteper reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Etik39 Skrevet September 3, 2016 Forfatter Share Skrevet September 3, 2016 En av de grunnene for at jeg bestemte meg for å lage tråd her er at jeg har ikke allverdens erfaring eller kunnskap når det gjelder teknisk og andre ting så tenkte at jeg kunne fått den hjelpen jeg trenger her siden det er så mye flinke folk her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet September 3, 2016 Share Skrevet September 3, 2016 Alltids masse gode svar å få her, framfor useriøse facebookgrupper med barnslige folk i. Bare å hive ut spørsmål om det skal være noe, ingenting er for dumt Shattered reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Etik39 Skrevet September 3, 2016 Forfatter Share Skrevet September 3, 2016 30 minutter siden, Gabz skrev: Alltids masse gode svar å få her, framfor useriøse facebookgrupper med barnslige folk i. Bare å hive ut spørsmål om det skal være noe, ingenting er for dumt Takk for det! Spørsmålene kommer så snart som jeg lurer på noe Skal bestille en del ting snart så blir en del å spørre om Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Etik39 Skrevet September 3, 2016 Forfatter Share Skrevet September 3, 2016 Hallais! Idag brukte jeg hele dagen på å rense interiøret og behandle skinnsetene selvom jeg har planer om å bytte de ut med sportsseter Kjøpte en del ting for å gjøre ting lettere. Planen var å kjøpe swisswax sine produkter med tenkte jeg kunne prøvd meg på noe billigere siden tenker egentlig å bytte ut setene så gikk for AUTO GLYM sin skinnrens og Turtle wax sin Leather Conditioner Disse børstene gjorde jobben min 1000 ganger lettere Anbefales ved gnikking og rensing av interiør Her er litt før bilder : Litt forskjell ha ? Etter bilder : Vasket bilen og felgene også på slutten : BjornarHS reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Etik39 Skrevet September 3, 2016 Forfatter Share Skrevet September 3, 2016 (endret) Skal bestille en navi snart. Har kommet over en Navi jeg likte veldig godt og den ser ganske original ut. Planen var egentlig å ettermontere original Navi komplett men ombestemte for det ble litt for mye arbeid og hadde lyst på litt moderne funksjoner. Har funnet denne og lurer på om noen har erfaring med denne spilleren ? Endret September 3, 2016 av Etik39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet September 3, 2016 Share Skrevet September 3, 2016 (endret) Ble flott løft på interiøret, tilfredsstillende å se Angående sånn uoriginal 16:9 så burde du være litt forsiktig med hva du kjøper, dårlig lyd og kvalitet på mange av dem. Og de som først er bra er fort veldig dyre (6k+).. Akkurat den du poster bilde av har jeg dog ingen erfaring med. Endret September 3, 2016 av Gabz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Etik39 Skrevet September 3, 2016 Forfatter Share Skrevet September 3, 2016 (endret) 20 minutter siden, Gabz skrev: Ble flott løft på interiøret, tilfredsstillende å se Angående sånn uoriginal 16:9 så burde du være litt forsiktig med hva du kjøper, dårlig lyd og kvalitet på mange av dem. Og de som først er bra er fort veldig dyre (6k+).. Akkurat den du poster bilde av har jeg dog ingen erfaring med. Takk for tipset! Jeg har sett en del folk som har kjøpt sånne typer og de har fungert ganske greit tror jeg. Jeg er ikke ute etter heftig lyd heller er mest ute etter clean look og litt bedre funksjoner :http://www.ebay.com/itm/Fur-BMW-5ER-E53-E39-X5-E38-AUTORADIO-GPS-Navigation-Bluetooth-Ruckfahrkamera-/391318362857?hash=item5b1c645ae9:g:Ms4AAOSwR5dXQpu6. Men skal sjekke litt rundt før jeg bestiller Endret September 3, 2016 av Etik39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet September 3, 2016 Share Skrevet September 3, 2016 Ja, alt er selvsagt relativt Om man har original stereo i bilen og ikke er opptatt av veldig god lyd så er det ikke sikkert det merkes engang. Men som sagt har jeg ikke hatt 16:9-skjerm selv så tør ikke si så mye, har bare hørt veldig mye forskjellig av folk som har det. Men gjør det du, finner sikkert noe bra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Etik39 Skrevet September 3, 2016 Forfatter Share Skrevet September 3, 2016 7 minutter siden, Gabz skrev: Ja, alt er selvsagt relativt Om man har original stereo i bilen og ikke er opptatt av veldig god lyd så er det ikke sikkert det merkes engang. Men som sagt har jeg ikke hatt 16:9-skjerm selv så tør ikke si så mye, har bare hørt veldig mye forskjellig av folk som har det. Men gjør det du, finner sikkert noe bra! http://www.ebay.com/itm/7-BMW-5-Series-E39-M5-Car-PC-Radio-DVD-Navigation-GPS-O2-Bluetooth-HD-SD-BT-MP3-/162053555813?fits=Make%3ABMW&hash=item25bb250665:g:uBUAAOSw0fhXmFZw&vxp=mtr denne ser ganske troverdig ut men skal høre litt med andre også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poppy Skrevet September 3, 2016 Share Skrevet September 3, 2016 (endret) Bra jobba med interiøret Vær forsiktig med no-name stereoer.. Lover dårlig når ingen tør sette et navn på spillerene. Eonon har jeg hørt noe bra om men også noe dårlig, ta et google søk på den Endret September 3, 2016 av Poppy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå