Gå til innhold

Etik´s BMW E39 Project-Sedan. ¨Nye¨ vinterfelger og service på bilen side.5


Etik39
 Share

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, DanielStance skrev:

Bra det :) Tror faktisk ikke jeg har kjørt bil med coilovers før :P Kun vanlig senk haha.

Hvilket sett er det?

Det er JOM Blueline som jeg fikk til gittvekk pris helt nytt i esken :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Enes Yakici skrev:

Ser fin ut nå ja! :) Ble bra med senk, kjedelig at jeg ikke får montert senk på min nå siden det har kommet masse snø i Drammen!...

Takk Enes! Ja mye bedre utseende med litt senk :D Ja det er ganske kjedelig med vinter her i landet :(  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3. september 2016 at 22.22, Etik39 skrev:

Skal bestille en navi snart. Har kommet over en Navi jeg likte veldig godt og den ser ganske original ut. Planen var egentlig  å ettermontere original Navi komplett men ombestemte for det ble litt for mye arbeid og hadde lyst på litt moderne funksjoner. Har funnet denne og lurer på om noen har erfaring med denne spilleren ? :) s-l1600.jpg

Hei,

Ville anbefalt deg sterkt å kjøpe en som er GSM og Wifi klargjort. Får flere av disse som også er DAB+, men jeg som mange tror at DAB+ er en kortvarig greie som snart vil utgå da dette er 20 år gammel teknologi. Flere av disse som har den "orginale" looken er både GSM, Wifi, DAB+ klargjort og har Android operativsystem. Men for all del, ta "Poppy" sin feedback her på alvor. Ville som han anbefalt å sjekke opp merket på google og les omtaler før du går til innkjøp. Ville fort gitt et par lapper ekstra for å få ti ganger bedre lyd og funksonalitet på spilleren.

Ellers ser jo bilen bra ut. Noe rust på de kjente stedene ser jeg, men dette er noe du kan ta fikse litt på selv. Jeg for min del hadde rust på akkurat de samme stedene på min E39 Touring, men ble shinet opp og hellakkert i Kroatia for et par måneder siden. Ikke dyrt å ta dette utenlands og tar seg meget godt ut med ny lakk.

Kjør på med understellsbehandlig og vært flink med polishen så holder nok denne kjærra lenge.

Jeg gikk også over alt av mitt sorte skinninteriør med Turtle wax sin Leather Conditioner. Egentlig fornøyd med resultatet. Fikk kanskje ikke helt den glansen jeg hadde håpet på, men det viktigste for meg er at læret blir behandlet for holdbarhetens skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5. september 2016 at 13.05, Etik39 skrev:

Har sånne ekkle gule lys som grøftelys så tenker å bestille LED eller GS sine superwhite pærer? Hva anbefaler folk? evt legge til link? :D 

Led vil jeg tro tar seg best ut. En bil jeg hadde tidligere montert jeg Xenon i tåkelysene siden det var Bi-xenon fra før i hovedlyktene. Så vanvittig tøft ut, men ulempen var at det blendet noe veldig. Men LED vil gjøre lyset hvitt og fint og trenger nødvendigvis ikke å være så kraftig. Morro å lese igjennom hele tråden her.

Endret av MrGulliksen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 26. oktober 2016 at 22.17, tennbrikket skrev:

Har lest endel om den nye spilleren, og feedbacken på den var vært meget bra. Lest mest på utenlandske forums. Du får sende en melding til eonon å høre om gruppe kjøp. Eonon bruker å sette opp gruppekjøp for e46fanatics, etter det jeg har sett over ett par år, så trengs det rundt 10 stykker før de setter i gang gruppekjøp, sparer som regel 40$.
Regner med det er mange her som blir med på ett gruppekjøp. Hadde vært konge med ett gruppekjøp på bimmers.no, men spørs om bimmers.no er for små i forhold til e46fanatics. Skader heller ikke å sende en mail å høre, verste man får er jo bare ett "nei" over mail.

Står masse erfaringer angående den nye spilleren i den øverste linken her.

 

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=1111518

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=1001983
 

Jeg er meget interessert i å være med på et gruppekjøp av den nye adroidebaserte spilleren. Gi meg gjerne en liten heads up om noen velger å kjøre i gang dette. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, MrGulliksen skrev:

Hei,

Ville anbefalt deg sterkt å kjøpe en som er GSM og Wifi klargjort. Får flere av disse som også er DAB+, men jeg som mange tror at DAB+ er en kortvarig greie som snart vil utgå da dette er 20 år gammel teknologi. Flere av disse som har den "orginale" looken er både GSM, Wifi, DAB+ klargjort og har Android operativsystem. Men for all del, ta "Poppy" sin feedback her på alvor. Ville som han anbefalt å sjekke opp merket på google og les omtaler før du går til innkjøp. Ville fort gitt et par lapper ekstra for å få ti ganger bedre lyd og funksonalitet på spilleren.

Ellers ser jo bilen bra ut. Noe rust på de kjente stedene ser jeg, men dette er noe du kan ta fikse litt på selv. Jeg for min del hadde rust på akkurat de samme stedene på min E39 Touring, men ble shinet opp og hellakkert i Kroatia for et par måneder siden. Ikke dyrt å ta dette utenlands og tar seg meget godt ut med ny lakk.

Kjør på med understellsbehandlig og vært flink med polishen så holder nok denne kjærra lenge.

Jeg gikk også over alt av mitt sorte skinninteriør med Turtle wax sin Leather Conditioner. Egentlig fornøyd med resultatet. Fikk kanskje ikke helt den glansen jeg hadde håpet på, men det viktigste for meg er at læret blir behandlet for holdbarhetens skyld.

Takk for tipset! Men som du ser har jeg endelig handlet meg en EONON Spiller som jeg er veldig fornøyd med :D DAB+ kan jeg få ved å bestille adapteren men radio er ikke noe jeg hører på ofte for å si det sånn hehe :P 

Når det kommer til rust så skal bilen hellakkeres om ikke så lenge så alt rusten blir tatt vekk naturligvis. Den skal nok bli sendt til lakkbehandling etter lakkering også :) 

Turtlewax sin skinnbehandling funket helt greit da jeg ikke har erfaring med andre produkter så er litt vanskelig å sammenligne :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Etik39 skrev:

Takk for tipset! Men som du ser har jeg endelig handlet meg en EONON Spiller som jeg er veldig fornøyd med :D DAB+ kan jeg få ved å bestille adapteren men radio er ikke noe jeg hører på ofte for å si det sånn hehe :P 

Når det kommer til rust så skal bilen hellakkeres om ikke så lenge så alt rusten blir tatt vekk naturligvis. Den skal nok bli sendt til lakkbehandling etter lakkering også :) 

Turtlewax sin skinnbehandling funket helt greit da jeg ikke har erfaring med andre produkter så er litt vanskelig å sammenligne :P  

Jeg så at du hadde handlet deg ny spiller rett etter at jeg postet innlegget. Ser meget bra ut! Fungerer denne greit med multifunksjonsrattet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, MrGulliksen skrev:

Jeg så at du hadde handlet deg ny spiller rett etter at jeg postet innlegget. Ser meget bra ut! Fungerer denne greit med multifunksjonsrattet? :)

Ja alt funker med rattet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Heisann! Her har det blitt litt dårlig med oppdateringer pga at jeg ikke har hatt tid i det siste pga skole,jobb osv. MEN, det betyr ikke at jeg ikke har gjort noe med bilen :D Har gjort en del med bilen men ville vente til jeg var ferdig med meste sånn at jeg kunne ha en stor oppdatering :) 

For 1 uke siden så kjøpe jeg pærer til grøfte lys fra GS Bildeler : 15135695_1214138658633852_2004179028_n.jpg15174469_1214138535300531_324132366_n.jpg

Også festet jeg bakfangeren min som hadde et knekt feste på venstreside : 

15175593_1214138561967195_630720854_n.jpg

Også hadde bestilt en godteripakke til bimmeren fra KOED som inneholdt 7 Liter Castrol 5W-30 Motorolje, Original BMW oljefilter og KN- innsatsfilter :) Dagen før jeg fikk pakken så skulle jeg handle meg noen sportsseter i beige skinn så jeg gikk opp til han fyren for å se på setene jeg skulle ha. Når jeg kom fram så fant jeg ut at setene var blitt malt i en annen farge for å ¨friske de opp¨ og fargen var lysegrønt sånn at man ikke kunne se det på bildene :( Jeg sa ihvertfall at jeg ikke kunne ha disse i bilen min og skulle stikke hjem igjen men neida selvfølgelig måtte vi stå der og snakke om bil i 1 time :D Etter en del prating så viste han bilder av noen felger til meg som han ikke brukte og hadde tenkt å kaste dem. Jeg ble jo selvfølgelig sjokkert over at han ikke ville ha de. Også sa han at han beklagde det med setene  og  ¨siden jeg stjal mye av tiden din pga setene og ikke fortalte deg om fargen så kan du få disse felgene gratis¨. og her er ¨BOSSET¨ som han skulle kaste : 14971957_1213923748655343_129923353_n.jpg

JA det er AC schnitzer Type 2 i 17¨ ! Jeg tok dem selvfølgelig og stakk hehe. Dagen etter så hentet jeg pakken fra KOED og dro til jobb for å ta service på bilen og fyre på vinterdekk på felgene og montere på bilen.

Legger ved noen bilder : 

15139285_1213923935321991_1244181749_n.jpg15174632_1213923825322002_25361558_n.jpg

15208004_1213923788655339_1937028407_n.jpg

Var på tide med å bytte ja :P 

15139540_1213923918655326_247502040_n.jpg15207924_1213923808655337_1480547228_n.jpg

Også var det å sette inn KN-filteret : 15139696_1213923768655341_1329590276_n.jpg15208035_1213923851988666_1641532494_n.jpg

Satt vinterdekk på felgene og hev de på bilen og kjørte hjem. Bilen var altfor skitten og det var mørkt ute men det kunne ikke stoppe meg så bilen fikk seg en velfortjent håndvask :D  : 15209165_1213923745322010_1698376862_n.jpg

Her er et bildet fra idag i dagslyset : 15150990_1214057168642001_2007092699_n.jpg

Ble egentlig veldig fornøyd med resultat ettersom bilen ser mye cleanere ut med disse felgene enn de stygge svarte vinterfelgene som stå på før :P 

Ble også litt rydding og rensing av interiøret :15175603_1214138471967204_1142113226_n.jpg

Beklager veldig for dårlige iphone bilder som jeg laster opp heletiden. Har mistet laderen til kameraet mitt så må skaffe meg ny lader snart så kommer fine bilder :D Neste planen med bilen er å tinte vinduene foran og lakkere felgene i en fet farge som for eksempel bronze eller gunmetal. Har veldig lyst på lippe med sånne DTM skruer som holder dem på en måte. 

Skal prøve å oppdatere tråden litt fortere når det skjer ting her! :) 

 

Endret av Etik39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...