Gå til innhold

1976 E3 3.0S - Hva er den verdt? Trenger hjelp


Nyheim
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har gjort et "låvefunn" når vi var på takstering av et hus i dag. Såg en god gammel BMW bortgjemt i et hjørne og han gamlingen som eide den ville gjerne selge den til meg hvis jeg var interessert i å fikse den opp og ta vare på den.

Det er snakk om en 1976 BMW E3 3.0S. En kar som har eid den sia midten av 80-tallet men bilen har stått lagret tørt siden 2003.
Den ble plukket helt ned i biter og satt sammen igjen uten rust og med ny lakk av fagfolk. Så bilen ser ny ut på undersiden da den ble totalt tectylert. Dette ble da gjort i begynnelsen av 2000-tallet.

Lakken er veldig bra, sett bort fra noen rustbobler under lakken her og der, så kan tyde på dårlig lakkeringsarbeid. 3 liter motoren har vært bytta. Hva er noe sånt her verdt?

 

14393958_10153961405293100_470749948_o.jpg

14407909_10153961405433100_1165424545_o.jpg

14407951_10153961405228100_1120185337_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Norge så er disse sammen med E12 og E23 veldig tungsolgt og klart underpriset. Men som sagt over her rundt 40000 er nok en ok pris på skilt. Bare ikke se det som et investeringsobjekt på endel år ennå. Det er klart markedet ellers i Europa er nok villig til og betale noe mere. Kmstand og utstyr spiller mindre rolle. Rustfri derimot er et stort pluss da disse bilene ruster overalt. Det er bare E9 og tidlige E24 som er verre. Mekanisk er de veldig solide. Forgasseren kan begynne og krangle ettervært. Interiørdeler begynner det også og bli trøblete og få tak i.

Hvis du er interessert i en spesiell veteranbil som ikke alle har så er det løp og kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Rune-K skrev:

I Norge så er disse sammen med E12 og E23 veldig tungsolgt og klart underpriset. Men som sagt over her rundt 40000 er nok en ok pris på skilt. Bare ikke se det som et investeringsobjekt på endel år ennå. Det er klart markedet ellers i Europa er nok villig til og betale noe mere. Kmstand og utstyr spiller mindre rolle. Rustfri derimot er et stort pluss da disse bilene ruster overalt. Det er bare E9 og tidlige E24 som er verre. Mekanisk er de veldig solide. Forgasseren kan begynne og krangle ettervært. Interiørdeler begynner det også og bli trøblete og få tak i.

Hvis du er interessert i en spesiell veteranbil som ikke alle har så er det løp og kjøp.

2 timer siden, Ivrig86 skrev:

Har null peil på disse men vil tro kmstand og utstyr spiller ganske stor rolle på prisen :) 

4 timer siden, Werther skrev:

Denne modellen samt E12 er ganske tungsolgte. Med skilt og godkjent eu ligger vel reel salgsverdi på rundt 35-45000kr.

Dette var en liten skuffelse :( Men tanken var ikke å kjøpe den for å få den på skilt også selge den, men bruke den.
Men man er såklart interessert i å vite hvordan mulighetene er for profitt når man skal selge, det er ikke å lyve om.

Trodde at en slik bil i denne klassen var langt ettertraktet, og jeg er og kaller meg selv for BMW entusiast. The more you know...

Det som er med denne bilen, er at den er plukket fra hverandre, lakkert og satt sammen igjen, da med tectyl behandling osv.
Så ble bilen kjørt 2.000 km og satt i garasjen på lagring. Man skulle tro at når en så gammel klassiker i en slik tilstand dukker opp på markedet, så kunne man be om 80-100 tusen kr.

Så feil kan man ta :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror rett å slett folk nesten bare har glemt de av.  Veldig synd,  fordi jeg tror prisene kommer til å stige betraktelig de neste årene.  Alt folk bryr seg om nå virker til å være e30, prisene der er jo helt sinsyke. Skal ikke se bort ifra at det snur litt der og folk går for de modellene før e30. 

 

Dette er mine tanker hvert fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...