Gå til innhold

Økern´s 320d E90


Oekern
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, danskiii skrev:

Kan være en ide å gå over EGR systemet. Ta det ut og rens det eller kjøp deg kit til å blende hele dritten.

Garantert en del skit inni der etter så mangen km!

Tror ikke man får blendet denne uten motorlampe på e90? Er litt usikker, men trodde dette måtte programmeres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, tennbrikket skrev:

Tror ikke man får blendet denne uten motorlampe på e90? Er litt usikker, men trodde dette måtte programmeres.

Må kodes inn ja, men siden jeg ikke vet om noen som ikke trengs å kodes etter fjerning av EGR så tar jeg det som en selvfølge og nevnte ikke dette selv om jeg kanskje burde :) Perfekt jobb å ta i samme sleng som tuning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da det er tog streik måtte jeg hente bmw'n inn tell by'n i går kveld. Det jeg nå har oppdaget er anlegget. Overraskende god lyd - og bassen er definitivt til stedet. 

Jeg finner dog kun 2 høytalere forrann i bilen (+ 2stk bak) når jeg satte faderen til bakhøytalerne forsvant bassen. Er det en skjult sub en stand ? Overraskende dyb bass i anlegget. 

Fant også ut at jeg har en koppholder MED kjøling i bilen ! WTF ?? Jeg er vant med Corrado fra 89 og Lancer fra 92 - så det skal jo ikke så mye for og imponere. But still !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Oekern skrev:

Da det er tog streik måtte jeg hente bmw'n inn tell by'n i går kveld. Det jeg nå har oppdaget er anlegget. Overraskende god lyd - og bassen er definitivt til stedet. 

Jeg finner dog kun 2 høytalere forrann i bilen (+ 2stk bak) når jeg satte faderen til bakhøytalerne forsvant bassen. Er det en skjult sub en stand ? Overraskende dyb bass i anlegget. 

Fant også ut at jeg har en koppholder MED kjøling i bilen ! WTF ?? Jeg er vant med Corrado fra 89 og Lancer fra 92 - så det skal jo ikke så mye for og imponere. But still !

NÅ husker jeg lanceren, med evo 2 front ikke sant? :P hehe

Du kan sjekke under fremsetene, der skal være bass på hvert sete.

Koppholder med kjøling? Har jeg ikke sett på disse, men skal jo ikke bety det ikke er :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, danskiii skrev:

NÅ husker jeg lanceren, med evo 2 front ikke sant? :P hehe

Du kan sjekke under fremsetene, der skal være bass på hvert sete.

Koppholder med kjøling? Har jeg ikke sett på disse, men skal jo ikke bety det ikke er :P

 

Ja det var kopi frontfanger og org evo 3 skjørt,vinge og splittere til bakfanger. Vil si det er en boks (0,33) kjøler. Under armlenet. Kanskje endel av smokers package ? Bilen har det.. Skal få tatt flere bilder og lagt ut snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gorg skrev:

Er nok en 6.5" sub nedfelt i gulvet under hvert sete. 

Har du standard/hifi/hk anlegg? Sjekk utstyrslista om du er i tvil

Ja riktig. I utstyrslista står det Bmw radio professional, ikke noe annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har man fått gjort litt i går kveld og idag. Dro rett fra jobb igår og til bøgda - så glemte og ta med kamra. Så beklager litt dårlige iPhone bilder..

Orginale bremser er jo ikke så morsomt, så legger ut et før og etter - bilde. Bytta skiver og klosser rundt om + kyllingbein førerside;

image_zpskqpqcymq.jpegimage_zpso4oxtvdr.jpegimage_zpshustfnow.jpeg

Så har jeg polert bilen. Dette er bare min tredje polering av en hel bil. Tidligere har jeg vært tilfreds med resultatet jeg fikk, men nå vart jeg ikke helt fornøyd. Jeg har tidligere brukt autoglym og swissvax. Nå endte jeg på turtlevax sin black box. Meget lite informasjon på esken, tykktflytende produkter - og man skulle bruke samma klut (1 klut pr produkt) på HELE bilen. Jeg følte jeg bare dytta produkt på produkt og produkt bare fløyt ut over bilen.. Prøvde alle stegene på panseret først. Dette ble skjoldete og dårlig. Jeg valgte derfor og gjøre det som jeg selv hadde troen på - og fikk heldigvis bedre resultat på resten av bilen. Syns dog jeg ikke ble kvitt en eneste ripe - noe jeg definitivt har klar før med andre produkter. Blir nok noe annet neste gang - og med maskin for og få vekk de 10 tusen ripene som er etter mye maskinvask. I skygge og på litt avstand ser den dog meget bra ut. Det var forferdelig mye forurensning i lakken, så jeg skulle egentlig hatt mer claybar enn jeg hadde, men det holdt akkurat.

image_zpszqrx2grh.jpegimage_zpsrjbzvad6.jpegimage_zpscuhkym9x.jpegimage_zpszovpqtqj.jpegimage_zps1b4p76rn.jpeg

Det eneste jeg ikke tok var frontfangeren. Denne er meget slitt i lakken, men jeg skal uansett ta den en annen gang før vinteren kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På lørdag fikk jeg polert frontfangern og polerte rutene innvendig og utvendig.
Fant også ut at jeg kunne justere sidestøttene, konge!
Fikk tatt noen bilder med bedre kamra:

DSC_0370_zps80svlf8x.jpgDSC_0386_zpslsolxkve.jpgDSC_0398_zpslui2fvml.jpgDSC_0378_zpselutcigb.jpg

Det som gjennstår av rengjøring nå er lykteplast, spesielt hovedlyktene og grøftelysa er helt jævlige..
Har noen prøvd turtle vax sin headlight cleaner ? Eller har tips til hva som fungerer ?

Edit; Det er jo ikke temp.målet på bilen, alltid hatt det før. Hvor lenge må man kjøre for og anta at mororn er blitt varm ? Diesel så det tar vell litt ekstra tid ?

Endret av Oekern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dette kan man gjøre på plast også ? Jeg har mest problem med at plasten er møkkette enn blass. 

Fikk trykka litt mer på bilen idag. Fant "Check" systemet som var OK. Kom inn på en annen meny hvor det da var et symbol og xxx km. Antar at dette er til neste bytte og at dette er til og stoles på ?(mtp at bilen har fullt servicehefte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Oekern skrev:

Så dette kan man gjøre på plast også ? Jeg har mest problem med at plasten er møkkette enn blass. 

Fikk trykka litt mer på bilen idag. Fant "Check" systemet som var OK. Kom inn på en annen meny hvor det da var et symbol og xxx km. Antar at dette er til neste bytte og at dette er til og stoles på ?(mtp at bilen har fullt servicehefte)

Tja har en kamerat som fulgte service intervallet på sin e90 320d, og der røyk turboen på 150k km.  Anbefaler å bytte olje hver 12-15k km istedet for 22k og 30k som BMW anbefaler.  Veivhusfilter er også en sentral ting å bytte,  mangel på bytting av dette forsåsaker mye turboer som ikke får olje.  Litt usikker på hvor ofte sette burde byttes, men står vell inne på forumet her en plass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...