Gabz Skrevet Oktober 21, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2016 Takk for fine ord! Haha, ja, men regnet med at det var noe feil siden den ikke har brukt en dråpe de siste 6 mnd Denne bilen har faktisk vært helt problemfri siden jeg kjøpte den. Bruker null olje også, så det er digg! Enes Yakici reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enes Yakici Skrevet Oktober 21, 2016 Share Skrevet Oktober 21, 2016 1 time siden, Gabz skrev: Takk for fine ord! Haha, ja, men regnet med at det var noe feil siden den ikke har brukt en dråpe de siste 6 mnd Denne bilen har faktisk vært helt problemfri siden jeg kjøpte den. Bruker null olje også, så det er digg! Så bra. Godt å høre (Y) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gullsakar Skrevet Oktober 21, 2016 Share Skrevet Oktober 21, 2016 5 timer siden, Gabz skrev: Var nok bare jeg som sjekket litt for tidlig, ikke noe oljebruk likevel. Men har alltid byttet til samme viskositet med mindre det er overgang til vinter, da tar jeg noe litt tjukkere. Får se hva jeg går for nå, siden jeg må ta oljeskift snart (gått 7k siden sist). Hvorfor tjukkere olje på vinter.? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Oktober 21, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2016 Mente selvfølgelig litt tynnere, ikke tjukkere gullsakar reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gullsakar Skrevet Oktober 21, 2016 Share Skrevet Oktober 21, 2016 Jeg bruker denne og kjøper den her også. http://billigbilpleie.no/product/mobil-1-new-life-0w40-1-ltr-4722/ Du har nok hørt om den siden😄 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Oktober 21, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2016 Ah nice, takk for tips Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Oktober 23, 2016 Share Skrevet Oktober 23, 2016 (endret) Slik ser det ut i bunnen av motorrommet på min 118d. Oljen lekker ut av skjøten mellom trykkrøret og intercooler. I disse dager holder en på å sveise en catchtank til meg som jeg skal koble slik at åndingen ifra toppen går inn i den tanken istedenfor inn i turbo. Som dere ser på bildet så er det en del olje som går gjennom intercooler og opp gjennom innsuget. Og heldigvis helt rent for sot og koks etter at jeg fjernet hele erg systemet.. Endret Oktober 23, 2016 av Øyvind L. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 23, 2016 Share Skrevet Oktober 23, 2016 Meget bra at du la ut bildene dine. Min er akkurat likedan nemlig, så det er greit å få det bekreftet at det er ok/normalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Oktober 23, 2016 Share Skrevet Oktober 23, 2016 6 timer siden, Otis skrev: Meget bra at du la ut bildene dine. Min er akkurat likedan nemlig, så det er greit å få det bekreftet at det er ok/normalt. Dette er faktisk ganske lite olje i forhold til mange andre motorer. Er derfor det er viktig å bytte olje ofte når man ser mengdene som går gjennom turbo. Litt koks eller kondens som er fryst til is som løsner i åndingen og vips så har man et turbohavari. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå