Gå til innhold

e46 M54 hvit røyk og varsel lampe

kortsluttning
 Share

Anbefalte innlegg

Det kommer endel hvit røyk ut av eksos hele tida, og den varsel lampa merket med rød ligger inne. Men jeg har annen tekst i boken min, noen om utstødningsgasverierne på dansk. Noen som vet hva dette kan komme av? 

Burde jeg kjøpe den OBD2 kode leseren her på forumet? Eller den til ESS tuning med software til PC? 

Takker så mye for svar :) 

Bilderesultat for m54 warning light

Endret av kortsluttning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har denne varsellampen så må du nok ta en diagnose. Denne lampen kan forårsake hva som helst.
Ja den ryker mye sier du? Disse bilene har lett for og ryke en del. Har selv en bmw e46 med samme motor som du har og den ryker også en del hvit når det blir kaldere i lufta som det er nå om dagen.

Har du sjekke kjølevæskenivået på bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det ryker hvit røyk hele tida.. Har bare kjørt bilen 600km, og ikke fylt noe kjølevæske enda. 

Jeg har hatt endel m54 før, og jeg tror det er en ukjent lyd i motoren i tillegg til bmw tikking. Men kan ikke si det sikkert?! 

Den kodeleseren der var ikke dum, skal se om jeg finner noe mere info om den, og noen som har erfaringer med den. Veldig varierende kvalitet fra kina 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har den sjølv, veldig nøgd med den. Undersøkte eindel før eg kjøpte, og den får gode tilbakemeldingar overalt virkar det som. Men ville fyrst sjekka diagnosetråden og funne nokon i ditt nærområde som kan ta ein diagnose, det tek jo litt tid å få ting sendt frå Kina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra kina ble det 500 + frakt, + mva osv...  Også så det ut som om den hadde litt mindre funksjoner, så bestilte den på forumet her da det haster litt...

Mulig feil kan være:

-MAF sensor

-Tennplugger

-Katalysator

-o2 sensor

Det blir spennende å prøve kodeleseren, får håpe motoren holder litt til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skifte tennplugger, luftfilter osv skader ikke uansett. Dette er ting som skal skiftes iblandt.
Prøv og kjøre bilen på en litt lengere kjøretur og se om røyken forsvinner litt da. Kan være at bilen har stått stille en stund.
Skifte olje er sikkert lurt siden du nevner at den tikker litt så kan det være en stund siden sist det ble byttet.
Men diagnose må nok til for og se hva som kan være feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke anbefale deg og bruke disse åpne luftfilterene, det vil ødlegge lmm før eller senere. Bruk heller original luftfilterboks med vanlig filter, det er det beste for motoren og luftmengdemåler. Skal du ha grommere lyd ville jeg heller ha gått for en sportseksos eller noe sånt :)

Endret av vegard89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente sports innsatsfilter, og ikke lampeskjerm :) 

Pleier å ha et oppsett med supersprint bakpotte, og sports innsats filter. 

Hva er grunnen til at du ødelegger lmm? :) Kan jo mest sannsynlig rense lmm med crc om den slutter å fungere. Utrolig at en sensor skal koste 4800kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...