Gå til innhold

Er dette dekselet bolt-on? E39

Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

Hey-ho! På min '02 E39 sedan så har jeg fjernet fremre deksel under motor da det løsnet og subbet i bakken. Men nå som vinteren kommer så tenkte jeg det hadde vært lurt med et nytt et slik at snøen ikke fyller opp fangeren min. Men jeg har ettermontert en M5-fanger. Av erfaring fra tidligere biler har jeg funnet ut at standarddekselet bare såvidt ligger oppi fangeren når du har M5-fanger og at det fort faller ned og subber igjen. Dermed tenkte jeg å kjøpe deksel som hører til biler med original M-sport, altså dette (det billigste alternativet):

skjold.png

Men før jeg gjør det vil jeg bare få bekreftet at det er bolt-on når alt annet ikke er original M-sport, og det kun er en aftermarket M5-fanger som er montert? Skal også bytte fremre innerskjermer foran til standard og ikke M-sport da jeg har hørt at de bygger så mye ned at det bare subber og dermed sprekker. Vil den passe med de også, eller burde jeg ha innerskjermer til M der og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket denne siden: 

http://bildelhandel.no/index.php

en helt annen pris på bunnplaten der.. 

jeg har nettopp spurt her inne om de samme tingene. Hater M sport bunnplaten og lokari skjermene. Bygger latterlig mye ned helt unødvendig. Jeg mener otis da svarte at man må ha m sport plater/skjermer til m sport fanger. Har ikke prøvd noe ennå.. 

legg gjerne ut din erfaring hvis du prøver deg på dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg har M front med standard bunndeksel og det passer forsåvidt, men vi fikk ikke den på selv da man må bryte den på plass og jobbe den på plass. Så et verksted satt den på da de var løftebukk noe vi ikke hadde. Han har også m lokari. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, gullsakar skrev:

Standard bunnplate på M-fanger har jeg jo som nevnt prøvd før. Den passer, men det er lite av dekselet som faktisk ligger inne i fangeren, så den har lett for å skli ned, treffe asfalten, knekkes bakover og subbe. Derfor jeg ikke gidder det. Så tenkte heller å kjøpe til M-sport av den grunn. Skal sjekke den siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja ser nå at jeg misforstod litt.. men når det kommer til m sport bunnplate så vær klar over at den ''bygger'' mye mer en std bunnplate. om det er forskjell på manuell og automat vet jeg ikke. Siden du har en senket bil så blir bunnplaten en brøyteplog i 10-20 cm snø..

her er m sport bunnplaten på min 530d.

IMG_4418.JPG

lokari m sport:

IMG_4417.JPG

Som du ser er det ikke mange cm klaring.. dette var no ordentlig drit å kjøre på vinteren med. Men det er vel prisen man betaler for senket bil og m sport.

Skyt meg hvis det er anderledes på din bil:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Gabz skrev:

Standard bunnplate på M-fanger har jeg jo som nevnt prøvd før. Den passer, men det er lite av dekselet som faktisk ligger inne i fangeren, så den har lett for å skli ned, treffe asfalten, knekkes bakover og subbe. Derfor jeg ikke gidder det. Så tenkte heller å kjøpe til M-sport av den grunn. Skal sjekke den siden.

Kunne jo prøvd å lage til noe jalla fiks for at den ikke skal skli ned da? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, gullsakar skrev:

Uff, det er såpass, ja. Kunne jo kjøpt standard plate, drillet noen små hull under fangeren og stripset det på da, kanskje. Gidder ikke måtte kjøpe nye bunnplater hver måned fordi de skrapes ihjel og knekker.

1 time siden, DanielStance skrev:

Ja, tenkte som nevnt over kanskje å drille litt og stripse under. Bygger jo fælt ned med M-sport og koster mer òg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, Gabz skrev:

Ja, tenkte som nevnt over kanskje å drille litt og stripse under. Bygger jo fælt ned med M-sport og koster mer òg.

Ja, strips eller eventuelt noe som tåler litt mer.

Litt vanskelig for min del å komme på noe uten å faktisk stå å se på det haha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...