bayerische1987 Skrevet November 9, 2016 Share Skrevet November 9, 2016 Jeg har en F01 fra 2010. Nå som kulden har begynt å komme har jeg hatt problemer med med motoren når jeg skal starte den på morningen. Etter jeg har trykket på start knappen rister bilen og turtallet går mellom 800-1000 rpm i ca 30 sek til 1 min. Når det har roet seg ned, og jeg skal rygge eller kjøre fremover hender det også at motoren kveles. Hva tror dere at det kan være? Kan det være problem med glødeplugg bare? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 9, 2016 Share Skrevet November 9, 2016 Høres veldig ut som glødeplugger evt relé. Peak reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bayerische1987 Skrevet November 9, 2016 Forfatter Share Skrevet November 9, 2016 Takk skal du ha Otis Noen ide om hva noe slikt koster å fikse på original bmw verksted, i verste fall? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet November 9, 2016 Share Skrevet November 9, 2016 Tror Otis er inne på noe. Prisen på glødeplugger bør ikke være en kostnad som skremmer en direktørbil -eier vel? -Dette er relativt billig @bayerische1987, regn med 3-4 tusen hos Bilia eller annen BMW forhandler. Skal vel være én glødeplugg per sylinder. Dette er også noe en kan gjøre selv, men faren for at de knekker på veien ut er stor og noe som gir en høyere kostnad. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bayerische1987 Skrevet November 9, 2016 Forfatter Share Skrevet November 9, 2016 Takk for svar! Nei det var ikke gal pris i det hele tatt. Hadde dieselpumpe havari på e61'n min som kostet 85.000 hos Bavaria friskt i minne hehe. Peak reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 9, 2016 Share Skrevet November 9, 2016 Jeg fikk prisoverslag på 5k for glødeplugg skifte på min m57. Gjorde det selv for ca 900,- ink nye pakninger til innsuget. And-reas reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
And-reas Skrevet November 11, 2016 Share Skrevet November 11, 2016 Samme tomgangsutfordringer med min 118d -08 modell. Hvor kjøpte du nye plugger, Otis? Får ikke regnestykket hos GS til å gå opp, men det er vel prisen å betale for en av de absolutt bedre nettbutikkene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 11, 2016 Share Skrevet November 11, 2016 Dette er nok mest sansynlig en eller flere glødeplugger som er gåene. En helt vanlig slitedel på disse motorene når de får noen år på seg. Ikke farlig å kjøre med men det er selvsagt en fordel å få det i orden. Prisene kan variere litt ifra å bytte en glødeplugg til å bytte alle. Det er jo anbefalt å bytte alle når du først har alt oppe, de andre pluggene kommer til å gå de også om ikke det blir gjort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 11, 2016 Share Skrevet November 11, 2016 5 timer siden, And-reas skrev: Samme tomgangsutfordringer med min 118d -08 modell. Hvor kjøpte du nye plugger, Otis? Får ikke regnestykket hos GS til å gå opp, men det er vel prisen å betale for en av de absolutt bedre nettbutikkene Kjøpte glødeplugger fra ebay. Pakninger fra BMW. 5 timer siden, Fredrik 90 skrev: Dette er nok mest sansynlig en eller flere glødeplugger som er gåene. En helt vanlig slitedel på disse motorene når de får noen år på seg. Ikke farlig å kjøre med men det er selvsagt en fordel å få det i orden. Prisene kan variere litt ifra å bytte en glødeplugg til å bytte alle. Det er jo anbefalt å bytte alle når du først har alt oppe, de andre pluggene kommer til å gå de også om ikke det blir gjort De andre glødepluggene går ikke i stykker fortere for at man ikke skifter de defekte. Men ellers har du rett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bayerische1987 Skrevet November 13, 2016 Forfatter Share Skrevet November 13, 2016 Jeg åpnet motorrommet i dag (får beklage for et heller skittent motorrom) for å se om det var noe åpenbart feil som selv en novise som meg kunne legge merke til. Det jeg så var at skjøten på røret (markert med rød ring på bildet) ikke var fast. Det lå bare å hvilte seg oppå den andre delen. Jeg kunne med enkelhet løfte det opp og skyve til siden. Var noe oljesøl rundt der også. Noen kloke hoder som kan si meg hva dette er og om det kan være skylden til mine problemer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bayerische1987 Skrevet November 14, 2016 Forfatter Share Skrevet November 14, 2016 Er det renluftsrøret? Kan det være skylden til problemene ved kald start? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 14, 2016 Share Skrevet November 14, 2016 Er ikke dette den klassiske at det er oljedamp som kommer pga EGR og dermed lekker litt igjennom litt pakninger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bayerische1987 Skrevet November 14, 2016 Forfatter Share Skrevet November 14, 2016 @Otis og kan det være skylden i mine startproblemer? At den drar inn litt falsk luft? Burde jeg begynne med å utbedre den lekkasjen før glødeplugger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 14, 2016 Share Skrevet November 14, 2016 Det er vel egentlig ikke en lekkasje, som heller ikke trenger utbedring. Veldig usikker på hva man evt kan/skal gjøre med det. Foreløpig vesker jeg det bare bort et par ganger i året ved motorvask. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bayerische1987 Skrevet November 14, 2016 Forfatter Share Skrevet November 14, 2016 @Otis da tror jeg dette må være noe annet. Her er det et fysisk brudd i renluftsrøret. Kan dele røret i to ved å bare løfte på den øverste delen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå