Gå til innhold

BMW F01 ujevn på turtall med kald motor

bayerische1987
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en F01 fra 2010. Nå som kulden har begynt å komme har jeg hatt problemer med med motoren når jeg skal starte den på morningen. Etter jeg har trykket på start knappen rister bilen og turtallet går mellom 800-1000 rpm i ca 30 sek til 1 min. Når det har roet seg ned, og jeg skal rygge eller kjøre fremover hender det også at motoren kveles. Hva tror dere at det kan være? Kan det være problem med glødeplugg bare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Otis er inne på noe.

Prisen på glødeplugger bør ikke være en kostnad som skremmer en direktørbil -eier vel?
-Dette er relativt billig @bayerische1987, regn med 3-4 tusen hos Bilia eller annen BMW forhandler.
Skal vel være én glødeplugg per sylinder. Dette er også noe en kan gjøre selv, men faren for at de knekker på veien ut er stor og noe som gir en høyere kostnad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok mest sansynlig en eller flere glødeplugger som er gåene. En helt vanlig slitedel på disse motorene når de får noen år på seg. Ikke farlig å kjøre med men det er selvsagt en fordel å få det i orden. Prisene kan variere litt ifra å bytte en glødeplugg til å bytte alle. Det er jo anbefalt å bytte alle når du først har alt oppe, de andre pluggene kommer til å gå de også om ikke det blir gjort :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, And-reas skrev:

Samme tomgangsutfordringer med min 118d -08 modell. Hvor kjøpte du nye plugger, Otis? Får ikke regnestykket hos GS til å gå opp, men det er vel prisen å betale for en av de absolutt bedre nettbutikkene :-D

Kjøpte glødeplugger fra ebay. Pakninger fra BMW. 

5 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Dette er nok mest sansynlig en eller flere glødeplugger som er gåene. En helt vanlig slitedel på disse motorene når de får noen år på seg. Ikke farlig å kjøre med men det er selvsagt en fordel å få det i orden. Prisene kan variere litt ifra å bytte en glødeplugg til å bytte alle. Det er jo anbefalt å bytte alle når du først har alt oppe, de andre pluggene kommer til å gå de også om ikke det blir gjort :) 

De andre glødepluggene går ikke i stykker fortere for at man ikke skifter de defekte. Men ellers har du rett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg åpnet motorrommet i dag (får beklage for et heller skittent motorrom) for å se om det var noe åpenbart feil som selv en novise som meg kunne legge merke til. Det jeg så var at skjøten på røret (markert med rød ring på bildet) ikke var fast. Det lå bare å hvilte seg oppå den andre delen. Jeg kunne med enkelhet løfte det opp og skyve til siden. Var noe oljesøl rundt der også. Noen kloke hoder som kan si meg hva dette er og om det kan være skylden til mine problemer?

IMG_3505.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel egentlig ikke en lekkasje, som heller ikke trenger utbedring. 

Veldig usikker på hva man evt kan/skal gjøre med det. Foreløpig vesker jeg det bare bort et par ganger i året ved motorvask. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...